کد خبر : 1344035 | 05 مرداد 1395 ساعت 11:28 | 19.4K بازدید | 3 دیدگاه

تردیدهای کونته در مورد ستاره اسپانیایی

آیا چلسی باید دیگو کاستا را بفروشد؟

با پیوستن آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی و اسبق یوونتوس به چلسی، عصر جدیدی در این باشگاه آغاز شده است و هواداران این تیم امیدوارند تا کونته بتواند احیاکننده دوران باشکوه آنها باشد.

آیا چلسی باید دیگو کاستا را بفروشد؟

به گزارش "ورزش سه"، عدم حضور در رقابت‌های اروپایی، می‌تواند دلیل بزرگی برای عدم تمایل بازیکنان بزرگ برای پیوستن به چلسی باشد. زمانی که "دون آنتونیو" به این تیم ملحق شد، تاکید کرد که تیمش حداقل 5 خرید جدید خواهد داشت و امکان افزایش این لیست، در صورت جدایی بازیکنانی مثل دیگو کاستا و نمانیتا ماتیچ نیز وجود دارد. گرچه مهاجم تندخوی اسپانیایی اذعان داشت که از کار کردن با کونته لذت می‌برد، اما به هر حال بازگشت به اتلتیکو مادرید هم می‌تواند از گزینه‌های پیش رو باشد.

 

دیگو کاستا آمار گلزنی قابل دفاعی را طی 2 فصل حضورش در جمع آبی‌های لندن به جای گذاشته است و می‌توان او را یکی از عوامل اصلی قهرمانی چلسی در فصل 2015 قلمداد کرد. کاستا با زدن 32 گل در این 2 فصل، آمار گلزنی تقریبا هر 139 دقیقه را رقم زده است که با توجه به استانداردهای لیگ جزیره، آمار خوبی محسوب می‌شود.

 

1129219

 

 

مهاجم اسپانیایی چلسی 27 ساله است و در بهترین دوران فوتبالی خود به سر می‌برد. گرچه او فصل گذشته نتوانست روند خوب خود در سالهای اخیر را تکرار کند، اما به هر حال می‌توان وی را یک از بهترین مهاجمان نوک دنیا به حساب آورد. توانایی حمل توپ بالا و شم گلزنی فوق العاده، او را تبدیل به یکی از خطرناک ترین مهاجمان حال حاضر جهان کرده است. فیزیک بدنی خوب و بازی با کمی چاشنی خشونت، از عوامل آمار گلزنی قابل قبول او در فصول گذشته است.

 

از طرف دیگر، نظم و دیسیپلین موجود در فضای کاری کونته، می تواند رفتار خشن کاستا را کمی کنترل کند. مهاجم 27 ساله و سابق اتلتیکو مادرید، فصل گذشته 8 بار کارت زرد گرفت و بعضا با رفتا‌های تند و خشن، وجهه باشگاه چلسی را در بین فوتبالدوستان خراب کرد. در ماه مارچ، رفتار عصبی او و اخراج در برابر اورتون، باعث در نظر گرفتن یک جلسه محرومیت اضافه برای دیگو کاستا شد. با توجه به شیوه بازی فیزیکی تیم‌های کونته، این موضوع می تواند گریبان چلسی را در فصل آینده هم بگیرد. همانطور که ایتالیا، لقب خشن‌ترین تیم تورنمنت یورو 2016 را از آن خود کرد.

 

1129220

 

درک دلیل درخواست بازگشت کاستا به مادرید ، کار آسانی است زیرا مادریدی‌ها بدون شک در حال حاضر جزء پنج باشگاه بررگ دنیا به حساب می‌آیند و با حضور در 2 فینال از 3 فینال اخیر لیگ قهرمانان و قدعلم کردن کردن برابر بارسا و رئال، دیگر کسی شاگردان سیمئونه را رقیب کوچکی به شمار نمی‌آورد. به علاوه، ال چولو به استفاده از نهایت پتانسیل ممکن بازیکنانش شهرت دارد و کاستا می‌تواند در کنار او، به روزهای اوج بازگردد.

 

به عنوان مثال، فیلیپه لوییس تابستان گذشته دوباره به اتلتیکو مادرید بازگشت و فصل قبل، یکی از بهترین دوران فوتبالی خود را سپری کرد. اتلتیکو مادرید، برای کسب افتخار به بازیکنانی نظیر کاستا احتیاج دارد و تصور زوج کاستا – گریزمان هم می‌تواند برای هواداران این تیم رویایی باشد.

 

1129221

 

 

با توجه به صحبت‌های کونته، احتمالا چلسی در سال آینده از سیستم 2-4-4 استفاده خواهد کرد و با حضور انگولو کانته، خط میانی این تیم توفیق بیشتری نسبت به فصل قبل خواهد داشت. علیرغم اضافه شدن باتشوایی از مارسی، بدون شک دیگو کاستا گزینه اول سرمربی ایتالیایی برای حضور در خط حمله آبی‌ها خواهد بود.

 

به جز ارائه یک پیشنهاد مالی گزاف از سوی اتلتیکو مادرید، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای چلسی، حفظ این مهاجم گلزن اسپانیایی باشد. کاستا یک گلزن بالفطره به شمار می‌آید و حضور او می تواند تهدید بزرگی برای مدافعان تیم حریف به حساب بیاید. باتشوایی می‌تواند گزینه خوبی برای همکاری با او به شمار آید و با تحرک بالای او، کاستا فرصت بیشتری برای حضور در یک سوم حریف و خلق موقعیت‌های گلزنی خواهد داشت.

 

شکل مربیگری کونته نیز تقریبا با سیمئونه مشابه است و دیگوی 27 ساله می‌تواند امیدوار باشد تا دوران طلایی خود در اتلتیکومادرید را یک بار دیگر و این‌بارزیرنظر سرمربی ایتالیایی چلسی تکرار کند.

دیدگاه‌ها