کد خبر : 1346868 | 15 مرداد 1395 ساعت 23:04 | 160.6K بازدید | 0 دیدگاه

مهندس به سرطلایی رسید؛

رضا نوروزی؛ گزارش یک بازگشت(عکس)

آقای گل سابق فوتبال ایران بازگشت فوق العاده ای در استادیوم آزادی داشت، این در حالی است که کمتر کسی تصور شکست آبی‌پوشان را در هفته سوم داشت.

رضا نوروزی؛ گزارش یک بازگشت(عکس)

 

به گزارش "ورزش سه"، رضا نوروزی، بازیکنی که فوتبال را از سن 24 سالگی به طور حرفه ای آغاز کرد و در ادامه به رکوردی جالب توجه در فوتبال ایران دست یافت. مهاجم اهل ایذه، توانست امشب توانست برزیلی‌های فوتبال ایران را به خوشبختی برساند و شکست را تبدیل به امید کند. این اولین درخشش او مقابل استقلال نبود؛ آنهایی که فوتبال را کمی جدی تر دنبال می کنند رضا نوروزی را از بازی خاطره انگیز استقلال برابر استیل آذین به خاطر دارند. جایی که او به عنوان بازیکن تعویض به میدان آمد و گل پنجم بازی را روی یک فرار تماشایی وارد دروازه محمدی کرد.

 

 

 


نوروزی که از استیل به فولاد خوزستان رفت در فصل بعد آقای گل لیگ برتر شد و البته در اهواز باز هم دروازه آبی‌ها به مربیگری پرویز مظلومی را باز کرد. او در پایان آن فصل با به ثمر رساندن 24 گل رکوردی دست نیافتی از خود به جای گذاشته که هنوز کسی موفق به عبور از آن نشده است.

 

 

 


نکته مهم دیگر درباره نوروزی این است که او سابقه دو بار پارگی رباط صلیبی را در کارنامه دارد که باعث شده از نظر فوتبالی نتواند روند رو به رشدش را ادامه دهد. نوروزی با فیزیک و تکنیک عالی می توانست یک مهاجم بزرگ برای فوتبال ایران باشد اما این دو مصدومیت شدید در فولاد و پرسپولیس کار او را به جایی رساند که اکنون در نفت آبادان گفته می شود با قراردادی مشروط به خدمت گرفته شده است.

 

 

 


نوروزی البته هر گاه در این حد فاصل به میدان آمده خوب کار کرده، حداقل در مقابل استقلال که پیراهن تیم های استیل آذین، فولاد، نفت تهران و صنعت نفت آبادان به گلرهای مختلف این تیم به خصوص مهدی رحمتی گل زده است. گل امشب او که با یک کنترل عالی و عبور از سه دفاع استقلال به ثمر رسید شباهت هایی به زیبای او با پیراهن نفت به رحمتی داشت. زمانی که او بعد از دو سال دوری ناشی از پارگی رباط در یک بازی بزرگ موفق به گلزنی شد و دقایق طولانی به شادی و شکرگزاری پرداخت.

 

 

 


او با مدرک مهندسی عمران یکی از فوتبالیست های تحصیلکرده و خوش اخلاق فوتبال ایران محسوب می شود، بازیکنی که حالا به همراه مرحوم همایون بهزادی رکورد 10 گل زده به استقلال را در کارنامه خود دارد.

 

 

دیدگاه‌ها