کد خبر : 1346917 | 16 مرداد 1395 ساعت 02:20 | 70.1K بازدید | 0 دیدگاه

در باشگاه استقلال چه خبر است آقای وزیر؟

خداحافظی حسنی‌خو و ابهامات این خداحافظی

تغییرات مدیرعاملان استقلال در حالی رخ می دهد که اعضای هیات مدیره این باشگاه تنها نظاره گر تحولات هستند.

خداحافظی حسنی‌خو و ابهامات این خداحافظی

به گزارش "ورزش سه"، رضا حسنی خو در اقدامی عجیب دقایقی پس از شکست استقلال برابر صنعت نفت آبادان با اعلام دلایلی واهی و غیر قابل قبول استعفای خود را از سمت مدیرعاملی استقلال بیان کرد. استعفایی که مطمئنا حرف و حدیث های زیادی دارد و حالا که استقلال روزگار خوبی را در مستطیل سبر ندارد، می تواند این تیم را با سرعت بیشتری به سمت بحران هدایت کند.


حسنی خو در حالی ساعات پایانی جمعه شب متن استعفای خود را منتشر کرد که این متن ابهامات عجیبی دارد.


ابهام اول در این متن به این موضوع باز می گردد که حسنی خو اعلام کرده معتقد است مدیرانی بهتر از او برای تصدی این سمت حضور دارند. سوال اینجاست که آقای حسنی خو چگونه پیش از این انتصاب به این حقیقت پی نبرده بود و تنها بعد از 24 ساعت متوجه این اتفاق شد؟


وزارت ورزش و جوانان و رضا حسنی خو باید پاسخگوی این سوال بزرگ هواداران باشند که چطور فردی را که هنوز خودش به جمع بندی برای حضور در این سمت مهم نرسیده است را برای حضور در راس هرم مدیریتی باشگاه استقلال انتخاب کردند و چگونه می توانند تضمین دهند که انتخاب بعدی آنها نیز به این جمع بندی نرسد.


ابهام بعدی اما به تغییر پست مدیریت حسنی خو به سرپرستی باز می گردد. موضوعی که ابتدا از سوی خبرگزاری برنا که وابسته به وزارت ورزش و جوانان است منتشر شد و سپس با مصاحبه ی زمانی رسمیت پیدا کرد. زمانی که خبر تعیین مدیرعامل استقلال را در برابر دوربین های تلویزیونی عصر چهارشنبه اعلام کرده بود، در مصاحبه عصر جمعه خود در چرخشی عجیب اعلام کرد حسنی خو به دلیل خواست هیات مدیره و خودش تغییر سمت داده اما به نظر می رسد با توجه به این موضوع که حسنی خو در بیانه اش اعلام کرده در همان شب اول قصد کناره گیری از استقلال را داشته است، صحبتهای زمانی واقعیت نداشته و او ترجیح داده بنا به دلایلی که خودش و اعضای هیات مدیره می دانند، حرفهای خلاف واقع منتشر کند و یا بیانیه حسنی خو از واقعیت دور است و او به دلیل مسائل دیگر که هنوز مشخص نیست این موضوع را مطرح کرده است.


در هر صورت عمر دوران مدیریت حسنی خو در استقلال دو روز بیشتر نبود اما در پایان باید از وزیر محترم ورزش و جوانان پرسید که چگونه در جلسه ای که خود او به عنوان رئیس مجمع حضور داشته است و با پیشنهاد او مدیرعامل و عضو پنجم هیات مدیره انتخاب شده است، این جا به جایی رخ می دهد؟ در حالیکه در فوتبال روز دنیا عمر بالای مدیران با کفایت یکی از دلایل پیشرفت تیم ها است چرا وزیر ورزش با انتخاب نسنجیده و یا تایید انتخاب نسنجیده اعضای هیات مدیره اجازه داده تا چنین شوکی به استقلال وارد شود. باید از دکتر گودرزی پرسید که در انتخاب بعدی ایشان که مطمئنا این بار با فشار مضاعف هواداران و رسانه ها انجام خواهد شد، تا چه میزان گزینه مورد تایید او و هیات مدیره با تکیه بر عقلانیت و قدرت مدریت انتخاب می شود؟


بدون شک رفتن و آمدن رضا حسنی خو از استقلال تحت فشار عوامل خارجی در باشگاه استقلال و نه تصمیم اعضای هیات مدیره ای که حتی از استعفای مدیرعامل خود خبر ندارند رخ داده است و باید منتظر ماند و دید که آیا این فشارهای خارجی که به آسانی افشارزاده را برکنار کردند و شاهد خداحافظی جانشین او نیز بودند، چه گزینه ای را برای استقلال مد نظر دارند.

دیدگاه‌ها