کد خبر : 1347057 | 16 مرداد 1395 ساعت 20:51 | 130.2K بازدید | 0 دیدگاه

بسته اختصاصی ورزش سه از حاشیه‌های ریو 2016

تلگرام‌های اولین روز المپیک

با اخبار زنده، حاشیه ها، توییت ها و نقل قول های رقابت های المپیک ریو 2016 در این پست همراه ما باشید.

تلگرام‌های اولین روز المپیک

به گزارش "ورزش سه"،  روز اول المپیک ریو برای ورزشکاران ایرانی در حالی آغاز شد که الهه احمدی با تکرار رتبه ششم خود اندک امید ایرانی ها برای کسب مدال در روز اول مسابقات را نا امید کرد. البته روز اول المپیک ریو برای ورزشکارانی ایرانی همچنان ادامه دارد و ندا شهسواری در مسابقات تنیس روی میز باید به مصاف حریف بلاروسی خود برود تا پس از این دیدار پرونده ورزشکاران ایرانی در روز اول ریو بسته شود. البته مسابقات ورزشی در المپیک ریو همچنان ادامه دارد، پس برای پیگیری اخبار، نقل قول ها، تصاویر ویژه و حواشی ریو با ما همراه باشید:

 

شلیک گلوله در ریو
سایت اسکای خبر از شلیک یک گلوله در مرکزرسانه ای مسابقات سوارکاری داد. پلیس در حال حاضر وارد عمل شده و از خبرنگاران در این زمینه بازجویی می کند.


هیجان در هندبال بانوان

 

1132152


تیم هندبال بانوان برزیل در اولین دیدار خود در المپیک ریو در دیداری حساس و نفس گیر با نتیجه 31 بر 28 نروژ را شکست داد. این دیدار با حضور پر تعداد هواداران برزیلی در ورزشگاه مملو از تماشگر با هیجان خاصی پیگیری شد. نکته جالب توجه این بازی اشک شوق بازیکنان تیم ملی برزیل پس از کسب این پیروزی سخت برابر دیدگان هواداران خودی بود.

 


سلفی ژیمناستیک کاران دو کره

 

1132147


ژیمناستیک کاران دو کشور کره شمالی و جنوبی که روابط تیره و تاری در مسائل سیاسی دارند، در حاشیه المپیک ریو یکی از صحنه های به یاد ماندنی ریو 2016 است. نزدیک شدن و دوستی کشورها یکی از اهدافی است که المپیک برای آن شکل گرفت و برای سالهای طولانی در حال برگزاری است.

 

حادثه برای گزارشگر BBC

 

1132140

 

گزارشگر BBC در حین تماشای مسابقه والیبال ساحلی از محل اسکان خود سقوط کرد و به بیمارستان منتقل شد.شکل خاص سکوهای ورزشگاه والیبال ساحلی از علل به هم خوردن تعادل این گزارشگر انگلیسی عنوان شده است.


شناسایی سارق عکاس استرالیایی

 

1132139


سارق برزیلی که پیش از شروع رسمی المپیک ریو وسایل عکاسی یک عکاس استرالیایی را به سرقت برده بود، با استفاده از دوربین های مداربسته توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شد. نیروهای امنیتی ریو با این عکس العمل سریع خود مانور موفقی برای اثبات توانایی های خود در برگزاری مسابقات المپیک برگزار کردند.

 

دونده محبوب برزیلی ها مشعل المپیک را روشن کرد

 

1132136

 

1132137


وندرلی کوردیرو که مشعل المپیک ریو را روشن کرد یکی از چهره های محبوب کشور برزیل است. دونده سابق دو ماراتن برزیلی ها در جریان المپیک 2004 آتن در حالیکه شانس اول قهرمانی بود توسط یک ایرلندی از جریان مسابقه خارج شد اما پس از لحظاتی به ماراتن المپیک آتن بازگشت و توانست مدال برنز را برای کشورش به ارمغان بیاورد. این اتفاق باعث شد تا کوردیرو برای مردم برزیل تبدیل به چهره ای خاص و مهم شود.

 


خروج میزبانی از مسابقات جاده

 

1132130

 

قادر میزبانی رکابزن کهنه کار کشورمان در مسابقات دوچرخه سواری جاده المپیک ریو در اواسط مسیر از جاده خارج شد تا نتواند از خط پایان عبور کند. دو ورزشکار دیگر کشورمان همچنان در مسیر مسابقه حضور دارند.


محرومیت روسها از پارالمپیک ریو

 

1132126


کمیته پارالمپیک دقایقی پیش اعلام کرد کلیه ورزشکاران پارالمپیکی روسیه از حضور در ریو 2016 محروم شدند.

این یک خبر بزرگ و تکان دهنده و در ادامه تنش های بین آی اوسی و ورزشکاران روسیه محسوب می شود و شاید باز پای پوتین به بازی باز کند.

 

دروازه بان الجرایر المپیک را ترک کرد


«عبدالقادر صالحی» دروازه‌بان تیم فوتبال المپیک الجزایر مصدوم شد و بازی‌های المپیک ریو در برزیل را از دست داد. تیم فوتبال المپیک الجزایر در بازی نخست خود مقابل تیم فوتبال المپیک هندوراس با نتیجه سه بر دو شکست خورد. «عبدالقادر صالحی» در این دیدار از ناحیه زانو مصدوم شد. پزشک تیم ملی امید الجزایر گفت: صالحی از ناحیه زانو مصدوم شده و شدت مصدومیتش طوری است که حداقل یک ماه باید از میادین فوتبال دور باشد.

 

طلای ترشر تصویر اول رسانه ها آمریکا

 

1132114

 

تصویر ویرجینیا ترشر پس از دریافت اولین مدال طلای المپیک ریو در محاصره دو ورزشکار چینی تبدیل به تصویر اول رسانه های آمریکا شد.

 

جوانترین ورزشکار کاروان آمریکا حریف عالمیان

 

1132098


جاها کاناک با 16 سال سن جوانترین ورزشکاه کاروان آمریکا در ریو محسوب می شود. کاناک در رشته تنیس روی میز اولین حریف نیما عالمیان ورزشکار کشورمان بود. که مقابل عالمیان شکست خورد.

 


واژگونی قایق ورزشکار صربستانی

 

1132097

 

قایق یک قایقران صربستانی در مسابقات رویینگ در اثر امواج خروشان در جریان مسابقات واژگون شد.

 

معطلی دو ساعته تماشاگران

بینندگان بازی های المپیک برای حضور در سالن های مسابقات ملزم به عبور از دستگاه اشعه ایکس هستند که همین موضوع ممکن است باعث معطلی دو ساعته آنها شده است. اتفاقی که نارضایتی آنها را در پی داشته است. با وجود همه اعتراض ها سختگیریهای امنیتی در ریو با شدت کامل انجام  می شود.

 

*سکوهای خالی سالن ژیمناستیک

 

1132096

 

سکوهای خالی ورزشگاه های محل برگزاری مسابقات المپیک ریو در اولین روز برگزاری آن از نکات منفی روز اول این مسابقات است. در حالیکه مسئولین برگزاری این مسابقات نزدیک به 250 هزار بلیط رایگان میان مردم برزیل توزیع کردند اما همچنان شاهد سکوهای خالی در این مسابقات هستیم. این اتفاق در حالی رخ داده که استقبال از مسابقات فوتبال و ژیمناستیک همواره قابل توجه بوده است اما در ریو اتفاقی بر خلاف رسم معمول رخ داده است.

 

*پوستر اختصاصی برای اولین طلایی ریو

 

1132094


پس از کسب اولین مدال طلای المپیک ریو توسط ویرجینیا ترشر، کمیته المپیک آمریکا  پوستر اختصاصی از این تیرانداز منتشر کرد.جینی که اولین مدال طلا را با پشت سر گذاشتن دو نماینده چین به دست آورد، تنها 19 سال سن دارد و حالا نام خود را با این مدال طلا در تاریخ المپیک ریو ثبت کرده است.

 

*بازگشت رقیب رحیمی به المپیک

 

1132088


کشتی گیر روس به مسابقات المپیک بازگشت.ویکتور لبدوف کشتی گیر روسی که پیش از این سابقه کسب یک مدال طلا را دارد، به مسابقات المپیک بازگشت. لبدوف رقیب حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم است که پیش از این با تصمیم اتحادیه جهانی کشتی از مسابقات المپیک حذف شده بود.

 

 

*لحظات نفسگیر

 

1132072


حساب کاربری کمیته ملی المپیک با عکاسی که در صحنه مسابقات حضور دارد، مسابقه ی فینال تیراندازی را لحظه به لحظه پوشش می دهد. در توضیح این تصویر نوشته شده که لحظات نفس گیر فینال تیراندازی با حضور الهه احمدی.

 

*هدف ما عدم رضایت شما

 

1132071

 

ویسنت واناش دروازه بان تیم هاکی بلژیک با انتشار این عکس در صفحه توییتر خود برای حریفان خط و نشان کشیده است. او می گوید وظیفه من این است که شما را متوقف کنم.

 

*آغاز مسابقات دوچرخه‌سواری

 

1132062


رقابت‌های دوچرخه‌سواری مسابقات المپیک در خیابان‌های ریو آغاز شد. امروز همه اهالی این شهر زیبا المپیک را با تمام وجود حس خواهند کرد. به جز دوچرخه‌سواری مسابقات ژیمناستیک، شنا، بسکتبال، تیراندازی، تنیس روی میز، بوکس، قایقرانی و ... نیز با حضور ورزشکاران آغاز شده یا می‌شود. خبرنگاران نیز با حضور در سالن‌های مختلف اقدام به پوشش زنده این مسابقات می‌کنند.  

 

*فرشته نجات

 

1132060


یسرا ماردینی شناگر اهل سوریه یکی از مشهورترین ورزشکاران المپیک در آغاز این رقابت‌هاست. او روز گذشته در نشست مطبوعاتی خود توضیح داد که چگونه شنا به او کمک کرده تا جان پناه‌جویان بسیاری را  نجات دهد. در این حادثه قایق یسرا و هم سفرانش به هنگام سفر در دریای مدیریترانه خراب می‌شود و یسرا و خواهرش از قایق خارج شد و آن را تا ساحل هل می‌دهند. به ‌این‌ ترتیب، آنها جان 20 نفر را نجات می‌دهند. او در تیم پناه‌جویان در مسابقات المپیک شرکت کرده است.

 

* رژه جمع و جور افغان ها

 

1132061


توفیق بخشی، جودوکار افغان پرچمدار کاروان کشورش در مراسم افتتاحیه المپیک ریو بود. کاروان ورزشی افغانستان شامل کیمیا یوسفی در بخش دو میدانی، وهاب ظاهر در بخش دو ۸۰۰ متر و توفیق بخشی در رشته جودو است.

 

پیام اوباما به تیم بسکتبال آمریکا
تیم بسکتبال آمریکا یکی از مهمترین تیم‌های حاضر در رقابت‌های المپیک محسوب می‌شود. باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی به ورزشکاران این کشور برای آنها آرزوی موفقیت کرده و نکته جالب این است که او لباس ورزشی تیم بسکتبال را در دست گرفته است.


افتتاحیه مسابقات تیراندازی با کمان
مراسم آرام افتتاحیه رقابت‌های تیراندازی با کمان المپیک دقایقی پیش به اتمام رسد تا ورزشکاران این رشته خود را آماده کسب مدال کنند. با توجه به حضور دو نماینده ایران در این رقابت‌ها هیجان خاصی بر خبرنگاران و سایر اعضای کاروان ایران حاکم است.


آغاز پخش تلویزیونی با مسابقات روئینگ
شبکه ورزش و شبکه سه رقابت‌های المپیک ریو 2016 را پوشش خواهند داد. در حال حاضر این پوشش تلویزیونی با پخش تصاویر رقابت‌های روئینگ تک نفره در ریو آغاز شده است. صداوسیما با اعزام یک تیم بزرگ به این رقابت‌ها امیدوار است پوشش کاملی از مسابقات داشته باشد.

 

* طعنه جهانی به عربستانی‌ها
تصاویر کاروان عربستان در افتتاحیه المپیک ریو با واکنش جهانی کاربران مواجه شده است. در حالی که عربستان تنها کشوری است که زنان در آن حق رانندگی ندارند، در افتتاحیه با سه چرخه‌ای که یک زن آن را هدایت می‌کرد در مسیر مورد نظر مراسم افتتاحیه رژه رفت. این تناقض تیتر بزرگ فیواستارهای توییتر است.

 

* عصبانیت برزیلی‌ها از سلطان پله

 

1132038


خودداری پله از روشن کردن مشعل المپیک در آخرین ساعات نزدیک به افتتاحیه باعث عصبانیت برزیلی‌ها از این اسطوره فوتبال جهان شده است. دیشب وندرلی کردیه رو، مارتن‌من برزیلی و برنده مدال برنز المپیک 2004 به جای پله مشعل المپیک را روشن کرد و البته آب از آب تکان نخورد. اگرچه این تصویر با پله با اهمیت‌تر و جذاب‌تر می‌شد.


* گزارش‌های منفی ادامه‌دار از دهکده

 

1132040


دهکده المپیک همچنان با تصاویر عجیب و غریب مورد حمله برخی ورزشکاران است. آخرین مورد ویدئویی است که از ترکیدن شیر دوش حمام اتاق یکی از ورزشکاران به اشتراک گذاشته شده و البته دنیا را درنوردیده است. باید به خاطر داشته باشیم موضوع دهکده المپیک با توجه به واگذاری آپارتمان‌ها به مشتریان بعد از مسابقات همواره شامل نکاتی از این دست بوده است.


* برنامه روز اول:
در این جدول می‌توانید مسابقات مدنظرتان را در روز اول مسابقات تعقیب کنید. امروز از ژیمناستیک تا بسکتبال و از تنیس روی میز تا تیراندازی مسابقه داریم.

 

1132039


غیبت مشکوک بولت در مراسم افتتاحیه

 

990659


اوسین بولت فوق ستاره دو و میدانی جهان در مراسم افتتاحیه غایب بود تا سعید معروف و محمد موسوی تنها غایبین مشهور این مراسم نباشند! بولت در جریان برگزاری افتتاحیه ویدئویی از خود منتشر کرد که در آن اعلام می‌کرد در مراسم حضور نخواهد داشت. رسانه‌های خبری به دنبال علت غیبت او هستند و مشخص نیست که او چرا افتتاحیه را قال گذشته است.


*تنیسورهای پرچم به دست

 

1131999


رافائل نادال قهرمان مشهور اسپانیایی پرچم‌دار کاروان کشورش در رقابت‌های المپیک ریو 2016 بود. او در پایان رژه با ووژنیاکی قهرمان دانمارکی مواجه شده که او هم یکی از بهترین‌های زنان تنیس هست و البته مثل نادال پرچم‌دار کاروان کشورش بوده است. ووژ نیاکی در شرح این عکس نوشته: پرچم‌داران.

 

*زهرا نعمتی؛ ورزشکار تحسین برانگیز

 

1132000


روزنامه یواس ای تو دی در شماره امروز خود گزارشی درباره زهرا نعمتی بانوی تیرانداز ایران منتشر کرده است و او را اولین خانم پرچم‌دار ایران در المپیک‌ها نام نهاده است که البته این خبر دقیقی نیست چراکه قبلا لیدا فریمان قهرمان سابق تیراندازی ایران در المپیک آتلانتا در سال 1996 پرچم‌دار کاروان ایران بوده است. نعمتی اما به دلایل دیگری نیز مورد توجه رسانه هاست. اینکه او اولین زن آسیایی است که با وجود معلولیت توانسته سهمیه حضور در المپیک و رقابت با ورزشکاران عادی را بگیرد. نعمتی در چند سال گذشته از مهمترین قهرمانان ورزش ایران بوده و امیدواریم بتواند در ریو بدرخشد.

 

*شلوارک تیم جی بی

 

1132001


کاروان ورزشی انگلیس مشهور به تیم جی بی، (کاروان بریتانیای کبیر) در مراسم افتتاحیه با پرچم‌داری اندی ماری با این هیات حضور یافت. استفاده از شلوارک در یک مراسم رسمی چندان معمول نیست اما به هرحال قبل از هر چیز این انتخاب به دلیل سرمای ریو تعجب ناظران را برانگیخته است.  البته ظاهرا ماری و هم دسته‌هایش مشکلی با این طراحی لباس نداشته‌اند.

 

*طعنه به کاروان روسیه

 

1132002


رسوایی دوپینگ ورزشکاران روسی که منجر به حذف 100 نفر از المپین‌های این کشور شد، هنوز مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد. این کاریکاتور به گفت‌وگوی انتزاعی دو پشه پرداخته است که یکی از آنها یک ورزشکار روس را مورد هدف قرار داده و اندامش چنین تغییر یافته و عضلانی شده است. روس‌ها این اتهام را ناشی از فضای دیپلماتیک غیرصلح‌آمیز بین غرب و خودشان می‌دانند.

 

*خانم ایراندوست در ریو

 

1132003


حساب کاربری رسمی کمیته ملی المپیک تصویری از مریم ایراندوست سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان انزلی را در ریو منتشر کرده است. ایراندوست که شاید برای تماشای مسابقات بانوان در رشته فوتبال به ریو رفته با صورتی که با پرچم ایران نقاشی شده از حاضران مراسم افتتاحیه بوده است. او و شاگردانش در هفته‌های گذشته از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران بوده‌اند و اگر خبرنگاران خارجی او را بشناسند، سوژه آنها جور است.

 

*مادرهای طلایی

 

1132004


این الهه احمدی است؛ تنها مادر کاروان ورزش ایران در ریو. حساب کنید که چه کار سختی است ورزش حرفه‌ای در شرایطی که کودک شما هر لحظه انتظار آغوش‌تان را می‌کشد. به سلامتی همه مادرها به خصوص الهه احمدی که اگر موفقیتی در کسب مدال داشته باشد، آن وقت است که باید همه شهر را به افتخار خود و کودک صبورش آذین ببندیم.

 

*جای خالی محمدعلی

 

1132006


بعد از مدت‌ها این اولین المپیکی است که بدون حضور افتخاری محمدعلی اسطوره درگذشته بوکس جهان انجام می‌شود. محمدعلی با وجود بیماری شدید در المپیک 1996 آتلانتا مشعل المپیک را روشن کرد؛ کاری که دیشب پله از آن سرباز زد. این دو از مهمترین قهرمان‌های قرن بیستم محسوب می‌شوند؛ چهره‌هایی که در ایران نیز به شدت مورد علاقه مردم بودند. تصور کنید محبوبیتی که با هزاران کیلومتر اختلاف و در غیاب شبکه‌های اجتماعی گر می‌گرفت.

 


*انتقاد به والیبالیست‌ها

 

1131909


آیا عدم حضور ستاره‌های تیم والیبال در مراسم افتتاحیه المپیک انتقادآمیز بوده است؟ کاربران در فضای مجازی نظرات متفاوتی در این‌باره دارند. اما سوال مهم از کمیته ملی المپیک ایران است که چرا به خواسته مشروع بچه‌های والیبال که از عدم حضور سرپرست تیمشان در رژه ناراحت بوده‌اند، توجهی نکرده است؟ اگرچه این حرکت سعید معروف، محمد موسوی و شهرام محمودی به بازیکن سالاری تعبیر شده است، اما یادتان باشد خواسته آنها نیز چندان بزرگ و غیرمنطقی نبوده است.

 

*دختران افتتاحیه

 

1132008


ورزشکاران بانوی حاضر در مراسم افتتاحیه قبل از حضور در ورزشگاه ماراکانا با لباس فرم عکسی به یادگار گرفته‌اند. حضور در مراسم آغازین المپیک ریو 2016 برای هر کدام از آنها تجربه‌ای بزرگ بود. تجربه‌ای که اگر به مدال ختم بشود در تاریخ برای خود جای بزرگی باز خواهد کرد.

 

*تظاهرات علیه المپیک

 

1132010


طبق معمول در کنار هواداران، داوطلب‌ها و تشویق‌چی‌ها عده‌ای هم هستند که علاقه چندانی به برگزاری المپیک در برزیل ندارند. این افراد در آخرین تظاهرات که البته توسط پلیس ریو کنترل شد، به گرانی ناشی از برگزاری این تورنمنت معظم اعتراض شدیدی داشتند. البته برزیل به طور کلی کشور گرانی است و وای به روزی که قرار باشد، یک رویداد جهانی قیمت‌ها را بالاتر ببرد.

 

* یک بدون شرح واقعی

 

1132015


این ورزشگاه چیزی برای گفتن باقی نمی گذارد، یک بدون شرح واقعی در سواحل برزیل و میزبانی والیبال ساحلی که بعد از المپیک سیدنی برای دومین بار اتفاق می افتد. سواحل رویایی کوپاکابانا که همیشه بهترین میزبان والیبال ساحلی بوده است.


* المپیک بعد از عمل قلب
طلای المپیک برای کاپیتان والیبال بانوان چین میتواند جشن رهایی از یک بیماری بزرگ باشد، این والیبایست مشکل قلب دارد و عمل جراحی انجام داده است. او حالا به تیم ملی بازگشته و در المپیک حاضر شده که نشان می دهد او از چه انگیزه و اراده ای برخوردار است.


* برادران هم تیم

 

1132016


برادران شوجی، کاویکا و اریک حالا در تیم ملی والیبال آمریکا با یکدیگر هم بازی هستند تا به جمع برادران المپیکی بپوندند.


*مادر و پسر المپیکی

 

1132014


مادر و پسر گرجستانی با هم در رقابت های المپیک در رقابت ها حضور خواهند داشت .سالوکوادز 47ساله در کنار پسر 18ساله اش  ماچاواریانی در رقابت های تیر اندازی حاضر هستند.


* دو و میدانی اول شد
گرانترین بلیت بازی ها مربوط به رقابت های دوومیدانی ، بسکتبال، والیبال ساحلی و والیبال است که قیمت آنها حدود 1200 رئال خواهد بود که بیش از متوسط درآمد ماهیانه برزیلی ها در حدود 788 رئال برزیل است.


* قیمت گرانترین بلیت این دوره در حدود نصف بلیت المپیک 2012 لندن و در حدود 22 دلار و کمتر است. بهای بیشتر 7.5 میلیون بلیت ارائه شده در حدود 40 رئال خواهد بود. ارزانترین بلیت المپیک لندن 2012 حدود 20 پوند (32 دلار) بوده است.



* تازه واردها

 

1132017


کاروان‌های کوزوو و سودان جنوبی برای اولین بار رقابت در بازی‌های المپیک را تجربه می‌کنند. همچنین، برای اولین بار، ده ورزشکار پناهجو زیر پرچم المپیک برای تیم المپیک پناهجویان رقابت خواهند کرد. این ده ورزشگار از پنج کشور سودان جنوبی (۵ نفر)، سوریه (۲ نفر)، جمهوری کونگو (۲ نفر)، و اتیوپی (۱ نفر) انتخاب شده‌اند.

 

* تووالو تنها با یک نفر
در حالی که آمریکا با ۵۵۴ ورزشکار برزگ‌ترین کاروان را به ریو برده، اتیمونی تیموآنی، دونده ۱۰۰ متر، تنها نماینده کشور تووالو است. پاکستان هم با جمعیتی نزدیک به ۰۰ ۲ میلیون نفر نماینده ای در المپیک ندارد.

 

* متفاوت از تونگا

 

1132030


این ورزشکار از کشور نه چندان شناخته شده تونگا، با این پوشش عجیب و  غریب بومی در مراسم افتتاحیه توجهات زیادی را به خود جلب کرده و در اکثر رده‌بندی‌ها به عنوان یکی از بهترین لباس‌های افتتاحیه مورد تقدیر قرار گرفته است. البته ما و غربی‌ها سلایق متفاوتی داریم.

 

* رهبر کره شمالی و شایعات سیاسی

 

1132031


اینکه رهبر کره‌شمالی ورزشکاران را برای کسب نتایج خوب در رقابت‌های  المپیک زیر فشار بگذارد، ادعایی است که در یکی، دو رسانه آمریکایی مطرح شده است. از آن دسته شایعات که کسی نمی‌داند واقعا حقیقت دارد یا نه. به هر حال پشت سر این سیاستمدار عجیب شرق آسیایی شایعه زیاد است.

دیدگاه‌ها