کد خبر : 1347347 | 17 مرداد 1395 ساعت 10:41 | 21.4K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از کهکشانی ها

همراه با آغاز لیگ دسته اول (پیش بازی + پیش بینی)

عصر امروز با انجام 9 دیدار رقابت های دسته اول آزادگان شروع می شود.

همراه با آغاز لیگ دسته اول (پیش بازی + پیش بینی)

به گزارش "ورزش سه"، این برای دومین سال متوالی است که سازمان لیگ این رقابت ها را به صورت دوره ایی برگزار می کند. بر خلاف فصل قبل که لیگ دسته یک با 20 تیم برگزار شد فصل جاری با حضور 18 تیم از 11 استان برگزار خواهد شد.

 

مهابادی –  مایلی کهن ؛ جالب ترین دوئل روز اول


امروز و در مهمترین بازی های روز اول تیم های مس کرمان با فجر سپاسی ، خونه به خونه با استقلال اهواز ، راه اهن با گل گهر و آلومینیوم با ملوان دیدار می کنند که در این بین جذاب ترین دوئل را در اراک بین داواد مهابادی و محمد مایلی کهن برگزار می کنند. دو مربی از دو نسل متفاوت اما با تفکرات اخلاقی مشابه.

 

1081950

 

کرمان با بیشترین


سهمیه استان کرمان با داشتن سه سهمیه بیشترین تیم ها را در لیگ دارد. مس کرمان ، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان سه تیم استان کرمان در رقابت های فصل جاری هستند که در این بین تیم مس کرمان مدعی تر از دو تیم دیگر به نظر می رسد.


استان های تهران (بادران و راه آهن) ، مازندران (نساجی و خونه به خونه) ، بوشهر (ایران جوان و پارس جنوبی جم) ، گیلان (سپیدرود و ملوان) و خوزستان (استقلال اهواز و نفت مسجد سلیمان) هر کدام با دو نماینده بعد از استان کرمان قرار دارند.


استان های البرز (اکسین) ، لرستان (خیبر) ، فارس (فجر سپاسی) ، یزد (فولاد) و مرکزی (آلومینیوم) نیز با یک نماینده در لیگ دسته یک حضور دارند.

 

اولین ها


تیم های اکسین البرز ، بادران تهران و پارس جنوبی جم برای نخستین بار است که در دسته یک حضور پیدا می کنند.

 

تیم های سرشناس دسته یک


علاوه بر تیم های راه آهن تهران ، استقلال اهواز و ملوان انزلی تیم هایی که فصل قبل در لیگ برتر بازی می کردند و در این فصل به جمع دسته اولی ها اضافه شدند ، مس کرمان ، فجر سپاسی شیراز ، نساجی مازندران ، سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان دیگر تیم های سرشناس لیگ محسوب می شوند.

 

مربع میلیادرها


تیم های خونه به خونه بابل ، بادران تهران ، پارس جنوبی جم و مس کرمان بی تردید متمول ترین تیم های فصل جاری هستند. چهار تیمی که با بودجه میلیاردی در تلاش هستند تا صاحب دو سهمیه صعود به لیگ برتر شوند.

 


فقرای لیگ


تیم های فجر سپاسی ، فولاد یزد ، خیبر خرم آباد ، سپید رود رشت و استقلال اهواز جزو تیم های بی بضاعت لیگ به شمار می روند و در این بین وضعیت مالی خیبر ، فجر سپاسی و فولاد یزد وخیم تر از سایرین است.

 

 

مهره های سرشناس


حنیف عمران زاده ، محسن فروزان ، پژمان نوری، مازیار زارع ، عباس محمد رضایی (خونه به خونه) ، حسین کعبی ، هادی تامینی ، محمدرضا مهدوی ، پویا نزهتی (سپید رود) ، محمد آبشک ، سعید یوسف زاده ، شاهین ثاقبی ، ایمان صادقی (ملوان) ، مقداد قباخلو ، محمد عباس زاده (نساجی) ، امین منوچهری ، محمود تیغ نورد بهروز عین افشار ، مجتبی شیری (بادران) ، آرمان شهداد نژاد ، فرزاد حسین خانی ، محسن دلیر ، مهدی دغاغله (مس کرمان) ، مرتضی عزیز محمدی (مس رفسنجان) ، هادی شکوری و اکبر صغیری (راه آهن) از جمله بازیکنان سرشناس تر لیگ یک در فصل جاری هستند.

 

1130005

 

مربیان کارکشته


همانطور که حضور بازیکنان سرشناس و تیم های پرطرفدار به جذاب تر شدن لیگ کمک می کند ، حضو مربیان با سابقه و با تجربه هم در تیم های دسته نیز تنور بازی های لیگ دسته یک را گرمتر می کند. منصور ابراهیم زاده ، علی اصغر کلانتری ، وینگو بگوویچ ، اکبر میثاقیان ، مهدی تارتار ، محمد مایلی کهن ، علیرضا مرزبان ، فیروز کریمی ، علی نیکبخت   ، مهدی پاشازاده و داود مهابادی از مربیان با تجربه در لیگ هستند و در کنار آنها مربیانی نظیر سهراب بختیاری زاده ، علی نظر محمدی و محمود فکری هم حرف هایی برای گفتن خواهند داشت.

 

جای خالی پاس ، داماش و آلومینیوم هرمزگان


صعود و سقوط تیم ها در رقابت های لیگ جزو لاینفک هر لیگی است اما با این حال در رقابت های این فصل جای خالی تیم های پاس ، داماش و آلومینیوم هرمزگان که سابقه حضور در لیگ برتر را هم داشتند محسوس است. سه تیمی که در پایان فصل گذشته به همراه شهرداری اردبیل و گیتی پسند به رقابت های دسته دو سقوط کردند.

 


آلومینیوم اراک – ملوان انزلی ؛ شروع سخت حاجی مایلی


آلومینیوم اراک با حفظ بازیکنان و کادر فنی فصل قبل خود و به دور از هرگونه حواشی آماده رویارویی با ملوان است. تیمی که پس از سقوط از لیگ برتر در کانون حواشی بوده و آب و خوش از گلویش پایین نرفته. ملوانی های چند هفته ایی درگیر خرید امتیاز نفت تهران بودند و پس از آنهم در انتخاب مربی مردد و در پایان نیز با کنار گذاشتن مازیار زارع و پژمان نوری تمرکزشان را از دست دادند تا حاجی مایلی که اولین تجربه مربیگری اش در لیگ دسته یک و ملوان را ورق می زند روز سختی در نخستین روز لیگ آنهم دور از خانه باشد.

 

مس کرمان – فجر سپاسی ؛ اقبال خوش ابراهیم زاده


مس کرمان که سال گذشته با هزینه چند ده میلیاردی نتوانست مجدداً لیگ برتری شود  در این فصل نیز یکی از تیم های متمول محسوب می شود. کرمانی ها با حفظ نفرات فصل قبل خود و جذب چند بازیکن جدید و البته سپردن سکان هدایت تیم شان به منصور ابراهیم زاده قصد دارند یکی از دو تیم راه یافته به لیگ برتر باشند. این تیم در نخستین بازی علاوه بر میزبانی با تیمی بازی دارند که برخلاف نام بزرگش اسیر مشکلات مالی است تا جاییکه درخواست کناره گیری از لیگ را داشت. باید دید مس ابراهیم زاده که از همین روز نخست اقبال خوش به آنها رو کرده می توانند سه امتیاز بازی خانگی با فجر به نام خود ثبت کنند.

 

1132321

 

نفت مسجد سلیمان - ایران جوان بوشهر ؛ نخستین تجربه


هر چند دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و ایران جوان ، نخستین تجربه سهراب بختیاری زاده در کسوت مربیگری لیگ دسته یک محسوب می شود اما سهراب هم مثل ابراهیم زاده در همین نخستین روز بازی سخت و دشواری پیش رو ندارد. ایران جوانی ها که از فصل قبل اسیر مشکلات مالی بودند در این فصل هم با مشکلات زیادی در زمینه مالی مواجه هستند و باید دید این تیم که استعداد بزرگ شدن دارد در دیدار با نفت می تواند امتیاز لازم را بگیرد.

 

خونه به خونه بابل – استقلال اهواز ؛ رونمایی از کهکشانی ها


برادران حسن زاده مالکان تیم خونه به خونه بابل همانند فصل قبل با جیب پر وارد لیگ شدند تا شاید بتوانند رنگ لیگ برتر را ببینند. آنها در گام نخست علیر رضا مرزبان که فصل قبل پیکان را لیگ برتری کرده بود با قراردادی بالا جذب کردند تا این مربی رویای شیرین لیگ برتری شدن تیم شان را تعبیر کند. جذب نفراتی چون حنیف عمران زاده ، پژمان نوری ، مازیار زارعی و ... هم در راستای تحقق این پروژه بود. کهکشانی های بابلی امروز میزبان آبی های اهوازی هستند. تیمی که فصل قبل در لیگ برتر بود اما نشانه های لیگ برتری در آنها دیده نمی شود.

 

فولاد یزد – خیبر خرم آباد ؛ نبرد فقرا


فولاد و خیبر دو تیم بی بضاعت لیگ به شمار می روند. تیم هایی که به رغم داشتن طرفدار از نظر مالی با مشکلات مالی دست به گریبان هستند. فولاد که فصل قبل با هدایت مجید باقری نیا به طور معجزه وار در لیگ ماندنی شد و دوست داشت او را حفظ کند توان پرداخت طلب چند ده میلیونی این مربی را نداشت تا باقری نیا از حضور مجدد در یزد سرباز زند. خیبری ها هم به دلیل همین مشکل چند هفته را از دست دادند تا اینکه موفق شدند رضایت نیکبخت را به دست بیاورند. با توجه به شروع دیرهنگام تمرینات آماده سازی دو تیم این دیدار برای فولاد و خیبر بیشتر جنبه تدارکاتی دارد.

 

راه آهن تهران – گل گهر سیرجان ؛ جدال سرخابی های لیگ


جدال تیم های راه آهن و گل گهر به نوعی جدال سرخابی های لیگ به شمار می رود. راه آهنی ها  که با سقوط از لیگ برتر به جمه دسته اولی ها اضافه شدند پس از کنار گذاشتن جهانبخش جعفری سکان هدایت تیم شان را به مهدی پاشازاده ؛ یکی از قدیمی های استقلال سپردند. مربی ایی که در لیگ دسته دوم تبحر زیادی دارد اما در لیگ یک کارنامه قابل قبولی نداشته و غالباً موفق نبوده و در همان ابتدای راه برکنار شده است. گل گهری ها هم برای اولین بار هدایت تیم شان را به بگوویچ سپردند تا شاید با این مربی پرسپولیسی بتوانند در صف مدعیان قرار بگیرند. طبعاً رویارویی این دو مربی پرسپولیسی و استقلالی باعث جذاب تر شدن بازی می شود.


پارس جنوبی جم– مس رفسنجان؛ مس در پی شگفتی


بالاخره پس از کش و قوس های زیاد هدایت پارس جنوبی به مهدی تارتار ؛ داماد فیروز کریمی سپرده شد. پارسی ها که برای اولین بار حضور در لیگ دسته یک را تجربه می کنند میزبان تیم با تجربه مس رفسنجان هستند. تیمی که با علی اصغر کلانتری و بازیکنان بومی اش می خواهد همانند فصل قبل شگفتی ساز شود.

 


اکسین البرز – نساجی مازندران ؛ ورود فیروز


با تلاش های فیروز کریمی استان البرز هم وارد جغرافیای لیگ یک شد تا از این به بعد جوانان کرجی ها هم فرصت بازی در دسته یک را داشته باشند. هر چند روی کاغذ هدایت این تیم بر عهده علی لطیفی است اما کیست که نداند همه کاره اکسین کسی جزو فیروز کریمی نبوده و نیست. مربی با تجربه و طنازی که نقش زیادی در دسته یکی شدن اکسین داشت. نساجی مازندران به رغم قدیمی بودن امروز از سویی به دلیل تازه کار بودن محمود فکری و از سوی دیگر به دلیل میهمان بودن بازی سختی پیش رو دارد.

 

سپیدرود رشت –  بادران تهران ؛ بادران در خانه قاتل


دیدار تیم های سپید رود و بادران  از جمله بازی های جالب هفته نخست محسوب می شود. اولاً هر دو تیم فصل قبل در دسته دوم بودند و امسال وارد دسته یک شده اند و ثانیاً رویارویی آنها در همین آغاز لیگ است. سپید رود برای صعود به دسته یک در آخرین دیدار فصل قبل همین بادران را متوقف کرد تا پس از سالها راهی دسته اول شود. بادرانی ها که رویای حضور در دسته اول را داشتند وقتی در آخرین گام با شکست برابر سپیدرود از راهیابی به دسته اول باز ماندند برای تحقق آرزوهایشان اقدام به خرید امتیاز پارسه تهران کردند و حالا باید در روز اول به مصاف قاتل شان بروند.

دیدگاه‌ها