کد خبر : 1347390 | 17 مرداد 1395 ساعت 12:56 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

نکات جذاب بازی پایانی هفته سوم

3+16 نکته از دیدار تراکتورسازی و پیکان

دو تیم تراکتورسازی و پیکان در نهمین دیدار خود در لیگ برتر امروز به مصاف یکدیگر می روند.

3+16 نکته از دیدار تراکتورسازی و پیکان

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازان و پیکانی ها در حالی سومین دیدار خود را در لیگ شلانزدهم برگزار می کنند که تعداد بازی های این دو تیم در تاریخ لیگ برتر به عدد 9 می‌رسد.


با 3 + 16 نکته از بازی های دو تیم تراکتورسازی و پیکان همراه "ورزش سه" باشید:


1. هر دو تیم در دو بازی گذشته خود در لیگ شانزدهم به پیروزی نرسیده اند، دو تساوی را در بازی های خود به دست نیاوردند، تراکتورسازان دو بازی خود را در مقابل تیم های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار کردند و دو نتیجه دو بر دو و صفر بر صفر به دست آوردند در طرف مقابل پیکانی ها در مقابل تیم گسترش فولاد صفر بر صفر و در برابر تیم صبا به تساوی یک بر یک رسیدند.


2. این دو تیم تاکنون 8 بار با یکدیگر روبرو شدند، بازی هایی که در لیگ های نهم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شد، تا پیش از لیگ نهم تراکتورسازان در لیگ دست اول حضور داشتند و در لیگ های یازدهم، سیزدهم و پانزدهم نیز پیکانی ها به دسته پایین سقوط کردند.


3. تراکتورسازان با 5 پیروزی در بازی های رودررو صدرنشین هستند، پیکانی ها نیز در دو بازی به برتری رسیدند و یکی از بازی های این دو تیم نیز با تساوی به پایان رسید.


4. خط حمله قدرتمندتر نیز از آن تبریزی هاست، آنها در بازی های خود مقابل پیکان در لیگ برتر 10 بار موفق به باز کردن دروازه حریف شدند و در مقابل پیکانی ها نیز 6 بار موفق شدند در مقابل این تیم تبریزی گلزنی کنند.


5. نکته جالب درباره 16 گل رد و بدل شده در بازی های این دو تیم اینکه هیچ بازیکنی موفق به ثمر رساندن دو گل و یا بیشتر نشده است و 16 بازیکن مختلف دروازه های حریف را باز کردند.


6. فرهاد خیرخواه، آندرانیک تیموریان، علی علیزاده، محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، احسان حاج صفی، فابیو لوپز، محمد ایرانپوریان، فرشاد احمدزاده و لوسیانو ادینیو گلزنان تیم تراکتورسازی در این دیدار هستند که در این میان 4 بازیکن می توانند تعداد گل های خود را بیشتر کنند.


7. ایمان رزاقی راد، سید امیر میربرزگی، رحمان رضایی، حمیدرضا دیوسالار، سعید دقیقی و میلاد نوری شش گلزن تیم پیکان هستند که هیچکدام از آنها امکان بیشتر کردن تعداد گل های خود را ندارند.


8. بیست و سه کارت زرد در بازی های این دو تیم رد و بدل شده است که در این میان پیکانی 16 بار توسط داور بازی جریمه شدند و تراکتورسازان نیز 7 بار کارت زرد دریافت کردند، روح الله سلطانی از جمع خودروسازان با 3 کارت زرد و مصطفی اکرامی از جمع تبریزی ها با 2 کارت زرد در این زمینه رکورددار هستند.


9. سه کارت قرمز نیز توسط داوران بازی های این دو تیم به بازیکنان این دو تیم نشان داده شده است که کیوان وحدانی از تیم پیکان و محمد نصرتی و خالد شفیعی از تیم تراکتورسازی بازیکنان اخراجی این دو تیم بودند.


10. در هشت دیدار انجام شده این دو تیم در لیگ برتر 9 مربی روی نیمکت تراکتورسازی و پیکان نشسته اند که سهم پیکانی ها 6 مربی و سهم تراکتوری ها 3 مربی بوده است.


11. فراز کمالوند در 4 دیدار، تونی اولیویرا در 3 دیدار و رسول خطیبی در یک بازی روی نیمکت تراکتورسازان نشسته اند و حمید درخشان در 2 بازی، عبدالله ویسی در 2 دیدار، حمید علیدوستی، محمدحسین ضیایی، مسعود ابراهیم زاده و صمد مرفاوی نیز در یک بازی روی نیمکت پیکانی ها نشسته اند.


12. از بازیکنان مشترک فعلی این دو تیم می توان به امیرحسین صادقی و علی حمودی اشاره کرد که از قضا هر دو بازیکن این روزها در تیم پیکان توپ می زنند، بازیکنانی که پیشتر با لباس تراکتورسازی در لیگ برتر حاضر شده بودند.


13. در کادرفنی دو تیم مجید جلالی سابقه نشست روی نیمکت  تراکتورسازان را در کارنامه خود دارد اما امیر قلعه نویی تاکنون هدایت پیکانی ها را در کارنامه خود نداشته است.


14. در میان بازیکنان دو تیم 11 بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن سرخابی های پایتخت را دارد و از این حیث به نوعی این تیم های تراکتورسازی و پیکان رکورددار محسوب می شوند. محسن بنگر، محمد نوری، کرار جاسم، فرزاد حاتمی، فرزین گروسیان، کرار جاسم در تیم تراکتورسازی و آرش برهانی، امیرحسین صادقی، رحمان احمدی، علی حمودی و بهادر عبدی نیز در تیم پیکان توپ می زنند.


15. آخرین دیدار این دو تیم در بازی برگشت لیگ چهاردهم با آتش بازی ادینیو به سود تراکتورسازان به اتمام رسید، دیداری که در آن وی یک گل و یک پاس گل برای تیمش مهیا کرد. پس از آن پیکان به دسته اول و ادینیو به لیگ قطر رفتند تا در لیگ شانزدهم بازهم با یکدیگر رودررو شوند.

 

16. آرش برهانی مهاجم اصلی پیکانی هادر مقابل امیر قلعه نویی نمی تواند به میدان برود، مهاجم سابق آبی ها دچار مصدومیت شده است تا این بازی حساس را از دست بدهد. البته رمضانی، بنگر و مهدی شریفی نیز از مصدومان تیم تبریزی محسوب می شوند.


1 + 16 – این سه دوئل جذاب نیز در پی خواهد داشت، دوئل هایی که یک طرف آن ها امیر قلعه نویی و یک طرف دیگر سه بازیکن پیکان خواهند بود. امیرحسین صادقی از دوران حضور در استقلال، رحمان احمدی از دوران حضور در سپاهان و علی حمودی از دوران حضور در تراکتورسازی رابطه خود را با این مربی شکرآب شده دیدند و شاید بازی امروز این دو تیم دیداری انتقامی برای آنها باشد.


2 + 16 – با توجه به اینکه این بازی در تبریز برگزار می شود رویارویی مجید جلالی و هواداران تراکتورسازی نیز جذابیت ویژه ای خواهد داشت، پیش از این و در دوران حضور جلالی در تبریز ارتباط میان وی و هواداران این تیم شکرآب شده بود.


3 + 16 – ترکیب احتمالی تراکتورسازان در این بازی از این قرار است: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، سینا عشوری، کرار جاسم، سروش رفیعی، ادینیو و فرزاد حاتمی.


این در حالیست که احتمالا پیکانی ها در این بازی با ترکیب رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، سیاوش یزدانی، علی حمودی، لئون هاراپتیان، محمدصادق بارانی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی شیری، مرتضی آقاخان، سیامک نعمتی و بهادر عبدی به میدان خواهند رفت.

دیدگاه‌ها