کد خبر : 1347458 | 17 مرداد 1395 ساعت 16:41 | 81.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی درباره سرپرست جدید باشگاه استقلال

افتخاری چگونه جانشین افشارزاده شد؟

سیدرضا افتخاری گزینه جدید وزارت ورزش برای سرپرستی استقلال است؛ چهره‌ای که هرگز گمان نمی‌کردید روزی مدیریت یکی از دو تیم پرطرفدار ایران را در دست بگیرد.

افتخاری چگونه جانشین افشارزاده شد؟

به گزارش "ورزش سه"، حضور افتخاری در فوتبال ایران به اوایل دهه 70 برمی‌گردد که با سابقه مدیریت در کمیته امداد استان زنجان و ریاست بر هیات فوتبال این شهر به عنوان دبیرکل فدراسیون داریوش مصطفوی برگزیده شد. او چهره‌ای ناآشنا در فوتبال ایران بود اما به واسطه ارتباط‌های قدرتمند خانوادگی بدون دردسر کار خود را آغاز کرد. یکی از دلایل حضور افتخاری در فدراسیون فوتبال سیاست داریوش مصطفوی رئیس وقت در مقابله با حملات رسانه‌ای بود. او اینطور تصور می‌کرد که افتخاری می‌تواند به واسطه پشتوانه خود مقابل منتقدین بایستد.


افتخاری پس از حضور محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال از کار خود منفک شد اما یک دهه بعد دوباره با عنوان رئیس کمیته فوتسال در دوران ریاست کفاشیان به فدراسیون بازگشت. او در این دوران مدیریتی نسبتا پرتنش را در این رشته ورزشی پشت سر گذاشته اما همواره مدیری حاشیه‌ای و نه چندان حساسیت‌برانگیز بوده است. چهره‌ای که دوست و دشمن زیادی ندارد و اساسا مشخص نیست که میزان تجربه و مدیریتش در فوتبال ایران به چه اندازه است. افتخاری این اواخر رئیس سازمان لیگ فوتسال بود و حالا 48 ساعت پس از استعفای رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش از قوطی اطرافیان محمود گودرزی بیرون آمده است.


گفته می‌شود در انتخاب افتخاری، فردی به نام شهاب جهانیان که در یکی، دو سال گذشته عضو هیات مدیره استقلال بوده بیشترین نقش را ایفا کرده است. جهانیان که اختلاف شدیدی با بهرام افشارزاده داشت حالا پایه‌های خود را در این باشگاه پرطرفدار سفت می‌کند. این در حالی است که استقلال با تاریخ 70 ساله مملو از قهرمان‌ها و چهره‌های ممتاز ورزشی است؛ افرادی که با تغییر دولت‌ها و وزرا هرگز به رویای مدیریت باشگاه استقلال نرسیدند و البته تعداد زیادی از آنها درگذشتند. ظاهرا قرار نیست فعلا تغییری در این دیدگاه ایجاد بشود. استقلال و پرسپولیس را کسانی اداره می‌کنند که قبل از هر چیز خودی به حساب بیایند. حالا اگر مثل افتخاری چندان ارتباطی هم با این باشگاه نداشته و مورد علاقه هواداران هم قرار نگیرند، چه باک.

دیدگاه‌ها