کد خبر : 1347482 | 17 مرداد 1395 ساعت 17:36 | 26.9K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی میزبانی ناتمام ماند

یک اتفاق تلخ: جاده پیچید، قادر نپیچید

اانتخاب سه نماینده ملی پوش دوچرخه سواری پروسه پیچیده ای داشت و در نهایت از بین 8 رکابزن برتر،3 رکابزن راهی ریودوژانیرو شدند.

یک اتفاق تلخ: جاده پیچید، قادر نپیچید

به گزارش "ورزش سه"، در ماههای گذشته ، وقتی احد کاظمی به خاطر میدان دادن به جوانترها از تیم ملی انصراف داد و بهنام ملکی هم در اردوی اردبیل شرکت نکرد کار برای کادر فنی آسانتر شد اما بازهم انتخاب از بین مهدی سهرابی،قادر میزبانی،میرصمد پورسیدی،آروین گودرزی،محمد رجبلو و محمد گنج خانلو برای مصطفی چایچی سرمربی ایرانی تیم ملی دشوار بود.


حضور در اردوی 15 روزه اردبیل و تحت فشار قرار دادن رکابزنان در شرایط تمرینات پرفشار و بعضا تست پاور در نهایت نمودار آمادگی جسمانی رکابزنان را به تصویر کشید.در تست پاور با توجه به اینکه دستگاه سنجش روی دوچرخه رکابزن نصب می شود نشان می دهد که قوای جسمانی و قدرت پای دوچرخه سوار در شیب ها و زمان های معین چه اندازه است.آمار و ارقام گواه این بود که باتوجه به پروفایل مسیر قادر میزبانی سیر آمادگی جسمانی اش به رغم سن و سال بالایش از همه اردونشینان بهتر و مطلوب تر است.پورسیدی  و آروین نیز به همین منوال بعد از میزبانی در فهرست تیم ملی برای المپیک قرار گرفتند.

 

1132407


*المپیک و یک اتفاق تلخ
کادر فنی تیم ملی متر به متر پروفایل مسیر المپیک را مورد بررسی قرار داد.عبور از سربالایی های با شیب تند و سپس سرازیری های با شیب تیز و گذر از پیچ های وحشتناک  همه دغدغه و نگرانی کادر فنی تیم ملی ما بود.برای همین روی تجربه و قابلیتهای فردی میزبانی حساب ویژه ای باز کرد.بالاخره المپیک است و نمایشگاه بهترین های دنیا.


بیش از 50 رکابزن توردوفرانس و قهرمان های تورهای مختلف. از تام دومولین قهرمان جیرو ایتالیا،تونی مارتین از قهرمانان توردو فرانس، نیبالی قهرمان افسانه ای جیرو  و توردو فرانس، اوران اوران از کلمبیا و چندین نفر برتر دوچرخه سواری دنیا در لابلای همین پیچ و خم های تند و سنگفرش های ناهموار یکی پس از دیگری زمین خوردند و به خط پایان نرسیدند.

 

1132409


قادر ما هم به همین سرنوشت دچار شد. اتفاقی که برای هر رکابزنی ممکن بود بوجودبیاید و وبرای قادر میزبانی در کیلومتر 115 رقم خورد. در بررسی فیلم زمین خوردن رکابزن تیم ملی ارزیابی های زیادی می توان داشت ولی چیزی که پیداست پای چپ قادر از رکاب درآمد و نتوانست دوچرخه را تحت کنترل خود در بیاورد. تصاویر منتشر شده نشان داده که رکابزن تیم ملی ایران چطور دچار افت روحی و روانی شد و تا چند دقیقه در بهت بسر می برد.حتی قادر میزبانی به همراه میرصمد پورسیدی که او هم دچار زمین خوردگی شده بود به رقابت با سایرین برگشتند اما طبق اعلام داور مسابقه از ادامه کار کنار گذاشته شدند.


چیزی که پیداست این اتفاق برای قادر میزبانی که نماینده بخش تایم تریل انفرادی ایران نیز در المپیک خواهد بود اصلا قابل باور نبود.شاید اگر همه اگرها اتفاق می افتاد میتوانستیم شاهد خداحافظی باشکوه قادر میزبانی از دنیای دوچرخه سواری باشیم.


حامد قاسمی

دیدگاه‌ها