کد خبر : 1347984 | 19 مرداد 1395 ساعت 10:00 | 31.3K بازدید | 0 دیدگاه

5 چالش اصلی پیش روی پپ

گواردیولا و آزمونِ بزرگِ لیگ برتر

دوران سلطنت گواردیولا در ورزشگاه اتحاد، به صورت رسمی در دیدار هفته اول منچسترسیتی در برابر ساندرلند آغاز خواهد شد.

گواردیولا و آزمونِ بزرگِ لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، مدیران منچسترسیتی برای آغاز یک عصر تازه، پپ را به خدمت گرفتند و او برای اینکه بتواند در لیگ برتر هم به موفقیت برسد، کار دشواری پیش رو دارد. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به مهمترین چالش هایی که این مربی اسپانیایی با آن روبرو است:

 

1-القای تفکرات جدید به بازیکنان قدیمی

جوانان استخدام شده با نظر مستقیم پپ، نمایش خوبی در مسابقات پیش فصل من سیتی ارائه دادند. مثل همیشه، تمرکز گواردیولا بر روی خرید بازیکنان آینده داری مثل لروی سانه، گابریل ژسوس، مارلوس مورنو و آلکساندر زینچنکو بوده است. حالا محک اصلی برای پپ، چگونه رفتار با نسل قدیمی سیتیزن ها خواهد بود.

 

نکته اصلی این چالش، برخورد با بازیکنان مسن آبی ها مثل یحیی توره، زابالتا و کولاروف و عکس العمل های احتمالی آنها خواهد بود. آیا پپ قدرت متقاعد کردن این نسل برای عدم حضور مستمر در متن برنامه های خودش را خواهد داشت ؟

 

سرمربی 46 ساله اسپانیایی بارها از تلاش برای القای تفکرات هود به بازیکنان جوان صحبت کرده است و قاعدتا این استعدادهای جوان، ارکان اصلی انقلاب پپ در منچسترسیتی محسوب خواهند شد.

 

 

1132915

 

2-امکان سنجی تغییر ذهنیت بازیکنان

در سال های اخیر، منچسترسیتی 2 بار موفق به فتح لیگ برتر جزیره شده است اما انگار آنها خیلی زود از موفقیت دست می کشند و در ذات آنها، میل به موفقیت های بزرگ وجود ندارد. پارسال، احتمالا شاهد بهترین تیم منچسترسیتی در فصول اخیر بودیم اما باز هم به نظر می رسد قدرت مسئولیت پذیری بازیکنان در مقاطع حساس پایین است.

 

چالش اصلی پیش روی پپ، تغییر تفکر بازیکنان و آگاه کردن آنها از اهمیت مالکیت بر توپ و تلاش برای بازپس گیری آن است. مفهومی که در تمامی تیم های پپ، به کرات دیده شده است.

 

چه بازی در برابر برنلی و چه جدال در برابر بارسلونا، فلسفه گواردیولا مبتنی بر میل سیری ناپذیر به پیروزی با فاکتور بازی زییا وعلاقه به یادگیری فراوان است.

 

حالا سوال اصلی اینجاست؛ چگونه گواردیولا می تواند عطش سیری ناپذیر خودش را به ذات منچسترسیتی غالب کند؟

 

 

1132916

 

 

3- بازسازی رحیم استرلینگ

بعد از انتقال جنجالی رحیم استرلینگ از لیورپول بهس یتی، این بازیکن هرگز نتوانست دوران درخشان خود را تکرار کند و بارها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت. استرلینگ همچنین هرگز نتوانست نظر هواداران را به خود جلب کند و چندین بار مورد عتاب هواداران من سیتی هم قرار گرفت. رحیم استرلینگ 20 ساله هنوز نتوانسته خودش را با فشارهای موجود بازی در من سیتی وفق دهد.

 

حالا و با توجه به سابقه درخشان گواردیولا در بازسازی فنی بازیکنان، استرلینگ قصد دارد تا به دوران اوج خودش باز گردد. اما با توجه به ترافیک شدید این تیم در بخش هجومی، حتی یک استرلینگ آماده هم کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی من سیتی خواهد داشت.

 

 

1132917

 

4- معمای مدافعان میانی

از 4 مدافع میانی فصل قبل منچسترسیتی، تنها نیکولاس اوتامندی بود که 45 دقیقه در دیدار دوستانه برای بورسیا دوتموند محک خورد. پروژه انتقال جان استونز هنوز نهایی نشده است. البته  اگر اورتون اوضاع مدافعان میانی منچسترسیتی در بازی های تدارکاتی را مشاهده می کرد، شاید مبلغ بیشتری برای فروش استونز طلب می کرد.

 

انگار کواردیولا از استخدام یک مدافع میانی با  قدرت حمل توپ بالا نا امید شده است. به جز مانگالا و اوتامندی، پپ می تواند از توسین آدرابیویو 18 ساله و الکساندر کولاروف نیز در قلب خط میانی تیمش ایتفاده کند.

 

البته هر چقدر هم کارشناسان با تکیه بر مثال های موفقی مانند فیلیپ لام، گواردیولا را در بازسازی بازیکنان و دادن پست های تازه به آنها متخصص بدانند، انتظار درخشش از کولاروف در پست مدافع مرکزی، انتظاری دور از ذهن است. معمای مدافعان میانی منچستر، هنوز در ذهن پپ بی جواب مانده است.

 

 

1132918

 

 

5-عدم اعتماد به جو هارت

اخبار زیادی مبنی بر تمایل گواردیولا به استخدام مارک تراشتگن، دروازبان آلمانی بارسلونا در بازار نقل و انتقالات تابستانی شنیده شد. ضعف های جوهارت در بازی با پا و پخش کردن توپ بین بازیکنان، می تواند برای پپ که معمولا روی دروازبان هایش در امر بازیسازی حساب می کند کمی دشوار باشد. بازی با پای چپ هارت اصلا قابل قبول نیست و این ضعف با ساعت ها تمرین نیز برطرف نشده است.

 

از  سوی دیگر، اگر گواردیولا علاقمند به استخدام سنگربانی جدید است، باید او را از قرار گرفتن در ترکیب اصلی مطمئن سازد. قاعدتا دروازبانی مثل تراشتگن، نیکمت نشینی در بارسلونا را به منچسترسیتی ترجیح می دهد. در این رابطه، فاتح 2 لیگ قهرمانان اروپا باید زودتر تکلیف خود را مشخص کند، قبل از آنکه دیگر زمانی برای انتخاب نمانده باشد.

 

 

1132919

 

 

****

 

پابلو زابالتا، کاپیتان منچسترسیتی در دیدار دوستانه برابر آرسنال بود و احتمالا به باکاری سانیا ترجیح داده خواهد شد. بعد از حضور در ترکیب اصلی سیتزن ها در بازی های تدارکاتی، قاعدتا گواردیولا از توسین آدرابیویو در دیدار افتتاحیه تیمش برابر ساندرلند استفاده خواهد مکرد. فابین دلف، که بارها از سوی گواردیولا مورد تمجید قرار گرفته است، کمربند میانی آنها را در کنار فرناندینیو تشکیل خواهد داد و نولیتو و داوید سیلوا، دو وینگر چپ و راست ترکیبی خواهند بود که احتمال جا به جایی در طول فصل در آن بسیار زیاد است.

 

 

1132920

دیدگاه‌ها