کد خبر : 1347998 | 19 مرداد 1395 ساعت 10:42 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

آزمونی سخت برای کاپیتان

زورآزمایی یزدانی در میدان جنگ ۹۷کیلوگرم

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران برای تکمیل کلکسیون مدال‌های خود باید با رقبای سرسخت و عنوان‌داری در المپیک ریو دست و پنجه نرم کند.

زورآزمایی یزدانی در میدان جنگ ۹۷کیلوگرم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، رضا یزدانی پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و سپس تمرینات ویژه درون اردویی در شرایطی با اصرار شخصی و تایید کادر فنی به جمع مسافران المپیک ملحق شد که تمامی اهالی و علاقمندان کشتی از او انتظار مدال دارند.

 

پلنگ جویبار نیز برای انجام این کار بزرگ از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در طول دوران مصدومیت و درمانش، ثابت کرد هیچکس و هیچ چیز، جلودار رسیدن او به میدان المپیک نیست. کار یزدانی سخت و دشوار است، اما کاپیتان کاروان کشتی آزاد بارها از پس غیر ممکن ها بر آمده و در حالی به المپیک برزیل اعزام خواهد شد که به گفته خودش هنوز درگیر کابوس و خاطره تلخ المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

 

با نگاهی به آزادکاران وزن ۹۷ کیلوگرم راه یافته به بازیهای المپیک ریو، می توان حدس زد رقابت و جدال اصلی کسب مدال بین ۷ مدعی بزرگ و عنوان‌دار این وزن داغ تر خواهد بود. جمعی از آزادکاران باتجربه و نامدار که کارشناسان کشتی، شانس زیادی برای موفقیت آنها در المپیک قائل هستند و صد البته نام رضا یزدانی نیز در این لیست ۷ نفره به چشسم می خورد.

 

به هر حال رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی‌آزاد بازیهای المپیک عصر روز یکشنبه ۳۱ مردادماه (به وقت ایران) آغاز خواهد شد که رضا یزدانی برای اثبات توان و شایستگی خود راه سخت و دشواری را پیش رو دارد.

 

بر این اساس  اسامی مدعیان اصلی این وزن به شرح زیر است:

۱- رضا یزدانی (ایران) دارنده دو مدال طلای جهان ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۳ و دو مدال برنز جهان ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۷

۲- کایل اسنایدر (آمریکا) دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۵

۳- ختاگ گازیموف (آذربایجان) دارنده دو مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ ، ۲۰۱۲ ، دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۰ ، دارنده سه مدال نقره جهان ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۴ و یک مدال برنز جهان ۲۰۱۵

۴- گئورگی کتویف (ارمنستان) دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ ، قهرمان جهان ۲۰۰۷

۵- آنزور بولتوکایف (روسیه) دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۳

۶- والری آندریتسف (اوکراین) دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ ، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴

۷- خاویر کورینتینا (کوبا) دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴

 

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها