کد خبر : 1348108 | 19 مرداد 1395 ساعت 16:46 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

او می‌تواند طلای آسیا را کسب کند

سجادی: روزبهانی در اوج آمادگی قرار دارد

نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای‌گفت: روزبهانی از تجربه بسیار خوبی برخودار است، او حضور در دو المپیک را تجربه کرده و چند بازی آسیایی را پشت سر گذاشته است و هم اکنون در اوج آمادگی قرار دارد.

سجادی: روزبهانی در اوج آمادگی قرار دارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور در محل تمرین تیم ملی شمشیربازی در دهکده المپیک ضمن گفت وگو با ملی پوشان کشورمان دراین رقابتها به سوالات خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان پاسخ گفت.

 


* از محل تمرین بچه ها بازدید کردید، وضعیت بچه های شمشیر بازی را چطور دیدید؟ 
عالی  هستند، خیلی خیلی خوب هستند.


* از دهکده بازدید داشتید چگونه بود؟
بله بازدیدی از دهکده بازی ها داشتم و با  روزبهانی و تیم ملی دوچرخه سواری دیدار  و گفت و گو کردم. 

 

*شرایط روحی احسان روزبهانی چگونه بود؟
با او صحبت کردم، در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد، از او خواستم که تمریناتش را به محض رسیدن به تهران پیگیری کند،‌چون او از هم اکنون باید به فکر مدال مسابقات جاکارتا باشد به اعتقاد من روزبهانی باید در این مسابقات عنوان نخست را کسب کند. البته به او توصیه کردم که برای به دست آوردن عنوان باید برنامه ریزی ویژه داشته باشد؛ چرا که در آسیا حریفان قدرتمندی چون ازبک‌ها و قزاق‌ها را پیش رو خواهد داشت. من فکر می‌کنم روزبهانی بتواند عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. احسان از تجربه بسیار خوبی برخودار است، او حضور در دو المپیک را تجربه کرده و چند بازی آسیایی را پشت سر گذاشته است و هم اکنون در اوج آمادگی قرار دارد.


*به نظر شما کسب مدال در المپیک بسیار مهم است یا حضور در این بازی ها؟ 
برای بعضی از رشته ها حضور در این رقابت‌ها بسیار مهم است،  خیلی ها در جهان، برای رسیدن به میدان المپیک تلاش می کنند. ببینید در طول سال‌ها چند میلیون ورزشکار می کوشند که به این مرحله برسند؟ از چند میلیون ورزشکار، تنها 10هزار و 700 نفر جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. بنابراین حضور ورزشکاران ما در این رقابت‌ها بسیار مهم است و این ادبیات باید گسترش پیدا کند، اما برای بعضی رشته ها شرایط به این شکل نیست یعنی هم حضور مهم است هم کسب مدال. خوشبختانه ما هر دو را داریم.

 

* به نظر شما هفته دوم وضعیت ایران برای کسب مدال بهتر خواهد شد؟
انشالله همین‌طور خواهد بود، دعا کنید. کشتی گیران فرنگی به جمع ورزشکاران مان در این رقابت‌ها اضافه شدند، ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در سه وزن حضور دارند و در دو وزن بعدی هم به زودی وارد ریو خواهند شد. به امید خدا شرایط بهتر خواهد شد. ما هنوز در سه یا چهار رشته شانس کسب مدال داریم برای اینکه بتوانیم سهم بیشتری از مدال‌ها داشته باشیم باید برنامه ریزی ویژه‌ای بر روی سایر رشته ها که پر مدال هم هستند داشته باشیم.

 

* نظر شما در این خصوص چیست؟
اساسا در این خصوص باید بررسی کنیم و ببینیم هدف ما در حوزه ورزش قهرمانی و در کل ورزش چیست، اگر می‌خواهیم به سمت ورزش قهرمانی و کسب مدال برویم باید ساز و کارش را مشخص کنیم، ما در ورزش قهرمانی دنبال آن رشته ها نیستیم،  چون نه امکاناتش را داریم نه منابعش را. اما یک نکته مهم در خصوص المپیک و کسب مدال وجود دارد که باید به آن توجه شود در این بازی ها 206 کشور شرکت می کنند و برترین کشورها که در صدر قرار می گیرند در 8 یا 9 رشته بین 80 تا 90 مدال از برنز گرفته تا طلا را از آن خود می کند. اینطور نیست که همه کشورها در همه رشته ها مدال بگیرند، اما ما هم باید تلاش خود را بکنیم.
انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها