کد خبر : 1348432 | 22 مرداد 1395 ساعت 18:43 | 264.9K بازدید | 0 دیدگاه

حاشیه‌ها، عکس‌ها، نقل قول‌ها و توییت‌ها

تلگرام‌های المپیک 2016 - زنده از ریو

ناکامی‌های روزهای نخست ادامه دارد تا همه منتظر رسیدن به روزهای خوش ورزش‌های همیشه مدال‌آور باشیم.

تلگرام‌های المپیک 2016 - زنده از ریو

 

این خبر به روز رسانی می‌شود...

 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته سرانجام با درخشش مجتبی عابدینی در شمشیربازی حال و هوای ایرانی‌ها عوض شد و شور و هیجان به میان‌شان برگشت. اگرچه در میان حسرت و افسوس، عابدینی دستش از مدال کوتاه ماند. مدالهای شنا یکی پس از دیگری توزیع می‌شوند، ورزشهای تیمی پیگیری می‌شوند و تنور رقابتها داغ است.


گلف، راگبی و دوستان اقیانوسیه‌ای خوشحال
در حالی که فیجی مدال طلای تاریخی راگبی هفت‌نفره را به دست آورد، حالا در گلف هم تا پایان مرحله دوم دو اقیانوسیه‌ای در صدر هستند. مارکوس فاستر از استرالیا نفر اوّل مرحله نخست و دنی لی از نیوزیلند نفر نخست مرحله دوم شدند. راگبی هفت نفره و گلف دو ورزش تازه‌وارد المپیک ریو هستند. به نظر می‌رسد اهالی اقیانوسیه از اضافه شدن این دو رشته حسابی خوشحال باشند. نکته جالب غیبت آمریکا در میان تیم‌های برتر راگبی‌ست؛ البتّه راگبی هفت نفره مدل کوچک‌شده هفت نفره‌ای از راگبی معروف و محبوب در آمریکاست.

 

1134147

 


شادی‌های وصف‌ناشدنی
ویدئویی که از پورتوریکو در سراسر جهان پخش می‌شود پر از هیجان و حسّ خوب شادی و افتخار است. مونیکا پویگ تنیس‌باز پورتوریکویی به فینال تنیس المپیک ریو راه پیدا کرد و مردم پورتوریکو بساط جشن و شادی‌شان برپاست. امیدواریم که به زودی ما ایرانی‌ها هم دچار این احوال باشیم؛ شاید همین امشب، شاید کیانوش رستمی.

 

1134121

 

صندلی های خالی ریو

 

این روزها، صندلی های خالی مسابقات المپیک به شدت مورد توجه رسانه ها و حاضرین مسابقات ریو قرار گرفته است. در استادیوم "نیلتون سانتوس"، در روز ابتدایی مسابقات، شاید در حدود ده برابر امروز تماشاگر وجود داشت و حتی بسیاری از علاقمندان نمی توانستند برای تماشای مسابقات به استادیوم ها وارد شوند اما امروز جایگاه های خالی بسیار خودنمایی می کند. 

 

البته باید خاطرنشان کرد که مردم برزیل کمتر به مسابقات دو و میدانی علاقه دارند و تصاویر مخابره شده از ورزشگاه های مسابقات دومیدانی، نمی تواند به تمامی ورزش ها تعمیم داده شود. 

 

 

 

1134070

 

در ثانی، قیمت بلیط مسابقت بالاتر از استانداردهای وضع اقتصادی مردم کشور قهوه می باشد. استقبال نه چندان مطلوب از بعضی مسابقات، این مفهوم را در ذهن تداعی می کند که درخواست برگزاری المپیک، از سوی مقامات کشور برزیل بوده است و نه مردم این کشور. 

 

زمانیکه برزیل موفق به اخذ میزبانی المپیک شد، رئیس جمهور برزیل این اتفاق را موهبتی از سوی خداوند برای مردماین کشور دانست و مردم این کشور نیز به تبع آن، در خیابان ها جشن و پایکوبی برگزار کردند. 

 

اما با بررسی روند تاریخی این اتفاق، در می یابیم که برگزاری مراسم رقص در خیابان های ریو، خیلی شاید ربطی به موضوع پیش آمده ندارد و تقریبا امری عادی به شمار می آید.

 

به هر حال، از ابتدا هم  انتظار استقبال خوب از مسابقات ریو، شاید رویایی دور از ذهن به نظر می رسید و نباید خیلی این اتفاق را در کشوری مثل برزیل، مهم تلقی کرد.


رکوردشکنی اساسی


آلماز آیانا دونده اتیوپیایی دو ده هزار متر در حالی مدال طلای این مادّه را کسب کرد که نه تنها رکورد آن را شکست، بلکه رکوردی قدیمی را به شدّت و با فاصله زیاد رکوردشکنی کرد. او رکوردی که از سال 1993 در اختیار دونده چینی بود را به میزان بیش از 15 ثانیه جا به جا کرد!

 

1134066

 

فاصله‌های عجیب از رکوردها شخصی


در شرایطی که رقابت‌های المپیک لزوما برای همه ورزشکاران همراه با مدال و موفّقیّت نخواهد بود، امّا آنچه درباره کاروان ایران آزاردهنده به نظر می‌رسد کسب نتیجه‌های دور از انتظار و بعید از ورزشکاران است. در آخرین مورد لیلا رجبی پرتاب‌گر وزنه ایران با نمایشی دور از انتظار از رسیدن به فینال باز ماند. پریسا بهزادی نایب‌رئیس فدراسیون دو و میدانی که در نقش مربّی رجبی در ریو حاضر است، می‌گوید: «متاسّفانه لیلا رکورد لازم را کسب نکرد و باید بالای هفده متر پرتاب می‌کرد. باید با او صحبت کنم و ببینم مشکل چیست؟ او در لندن 17.55 پرتاب کرد ولی اینجا بیشتر از 17.34 نتوانست پرتاب کند.»

 

1134065

 

عکسی که جهانی شد


دختر نوجوان کره‌ای، ژیمناست هفده ساله لی اون جو، از بازخوردی که سلفی او داشته غافلگیر شده است. لی در جریان رقابت‌های ریو 2016 فرصتی پیدا کرد تا با رقیبش از کره شمالی، هونگ اون جونگ عکس سلفی بگیرد. این اقدام محبّت‌آمیز نوجوان کره‌ای با استقبال گسترده جهانی مواجه شد و تصویر این دو نفر در دنیا فراگیر شد. حالا لی اون جو از این استقبال ابراز شگفتی کرده و گفته است که اصلا تصوّر نمی‌کرده این سلفی ساده تا این حدّ مورد توجّه قرار بگیرد. در اوج تنش‌های سیاسی بین دو کره، چنین تصویر صلح‌آمیزی باید هم دیده شود.

 

1134029

 

هواداران ویژه مایکل فلپس


در کنار میلیونها تماشاگری که رقابت آقای شنای دنیا را در فینال دویست متر مختلط از خانه دنبال کردند، هزاران نفر هم در ورزشگاه اختصاصی تیم راگبی بالتیمور ریونز آمریکا شاهد این رقابت بودند. فلپس متولّد مریلند، دوست صمیمی ستاره تیم ریونز ری لوئیز، و از مشهورترین طرفدارهای این تیم آمریکایی‌ست؛ پس چندان دور از انتظار نبود که اهالی این تیم بازی خودشان را برای چند دقیقه متوقّف کنند و همراه تماشاگران حاضر در استادیوم تماشاگر رقابت فلپس باشند. و البتّه مایکل فلپس با کسب طلای بیست و دوم آنها را ناامید نکرد.

 

1134030

 

باز هم اشتباه در تلویزیون کانادا


این بار مفسّر CBC، الیوت فریدمن در گزارش رقابت‌های شنای المپیک گل کاشت. در حالی که تماشاگران فینال 200 متر مختلط انفرادی را می‌دیدند، او دو شناگر آمریکا را با هم اشتباه گرفت؛ دو شناگری که یکی از آنها اصلا معمولی نبود؛ مایکل فلپس. در جریان این رقابت که با قهرمانی و کسب بیست و دومین مدال طلای فلپس در تاریخ المپیک و ثبت رکورد افسانه‌ای همراه بود، فریدمن تمام مدّت هم‌تیمی فلپس رایان لوچ را به عنوان نفر پیشتاز می‌شناخت. گزارش او بینندگان تلویزیون کانادا را گیج کرد و خیلی زود پس از مشخّص شدن اشتباهش منجر به شوخی‌ها و انتقادهای بسیار در فضای مجازی شد؛ تا جایی که در نهایت او رسما از مردم عذرخواهی کرد.

 

1134028

 

شکایت ژیمناست مست


یوری ون گلدر ،ژیمناست هلندی برای بازگشت به تیم ملی هلند به دادگاه شکایت می کند. یوری ون گلدر  که سابقه قهرمانی جهان در سال 2005 را در کارنامه خود می بیند، به دلیل مصرف مشروبات الکلی از طرف کمیته بین المللی کشور هلند از دهکده رقابت ها اخراج شده بود. این ژیمناست هلندی با مصرف مشروبات الکلی از محل اسکان تیم ملی کشورش در این دهکده خارج شده و به خیابان های ریو رفته بود. یوری ون گلدر همچنین یک بار به خاطر مصرف کوکایین نیز محروم شده بود. یوری ون گلدر با استخدام یک مشاور حقوقی، به دادگاه درخواست تجدید نظر داده است.

 

1134007

 

هلندی‌های سرنگون


چند روز پس از اینکه آنمیک فن ولوتن دوچرخه‌سوار هلندی در رقابت استقامت جادّه زنان دچار حادثه وحشتناک شد و راهی بیمارستان، دوچرخه‌سوار پیست این کشور، یوست فن دربرگ در جریان رقابت تیمی این مقابل چشم هم‌رکابها روی پیست سرنگون شد تا المپیک ریو لاله‌های نارنجی را به سختی پرپر کرده باشد.

 

1133985

 

در انتظار المپیک 2020 با پای شکسته


ژیمناست فرانسوی، سمیر سعید، که شکستگی پای چپش یکی از دلخراش‌ترین صحنه‌های المپیک ریو را خلق کرد، قسم خورده که به تمرین بازگردد و در المپیک 2020 توکیو حاضر باشد. خانواده او هم پس از این اتّفاق تصویری از کودکی او منتشر کرده‌اند تا به همه اعلام کنند رویای دیرینه فرزندشان حضور در المپیک و رقابت در آن بوده است. البتّه سعید پیش‌تر هم درست قبل از المپیک لندن پای راست خود را شکسته دید و مشخّص نیست که پاهایش تا چه اندازه برای رسیدن به این آرزو همراهی‌اش کنند.

 

1133973

 

خارجی‎ها هم عابربانک دارند!


ژینا راینهارت، میلیاردر استرالیایی برای ورزش کشورش حکم عابربانک را دارد. خانم راینهارت که از طریق شرکت‌های بزرگ تحت نظرش حامی مالی چند رشته ورزشی در استرالیاست، برای همراهی ورزشکاران کشورش به ویژه والیبال، شنا و قایقرانی در ریو به سر می‌برد.

 

1133972

 

ورزشکاران شگفت‌انگیز استرالیایی


بعضی از ورزشکاران المپیکی استرالیا شغل‌های عجیبی دارند؛ شغل‌هایی دشوار و وقت‌گیر که مشخّص نیست چه طور توانسته‌اند آنها را با شرایط ورزش قهرمانی هماهنگ کنند. لوله‌کشی ساختمان، پرستاری، دانشجویی فیزیک، فروشندگی، انبارداری، کارگری، تجارت و کاسبی، تکنسین برق، رئیس شرکت رسانه‌ای و سرانجام مامور پلیس از جمله شغل‌های جالب ورزشکاران استرالیایی‌ست که در ریو حاضرند. در تصویر پاول آدامز تیرانداز آمریکایی را می‌بینید که فارغ از ورزش یک پرستار است.

 

1133970

 

خون و خونریزی در ریو


دشواری‌ها و گرفتاری‌های امنیّتی در جریان برگزاری المپیک ریو 2016 تمامی ندارد. در تازه‌ترین اتّفاق ماموران امنیّتی ارتش برزیل با گروهی از خلاف‌کاران درگیری چند ساعته مسلّحانه داشته‌اند. ابتدا مجرمان مامور 31 ساله ارتش را با گلوله کشتند و در پی آن ارتش ساعتها تعقیب و گریز را در محلّه‌های زاغه‌نشین ریو را ترتیب داد. سرانجام در درگیری‌ها و تیراندازی‌های پلیس و گانگسترها سه شهروند بی‌گناه گلوله خوردند که یک نوجوان در این میان کشته شد.
المپیک ریو از جمله المپیک‌هایی‌ست که تصویرهای تلخ کم ندارد.

 

1133961

 

تمام دنیا در انتظار طلای کیانوش


در حالی که رکوردهای کیانوش رستمی او را در ردیف پرشانس‌های ریو 2016 برای کسب مدال قرار می‌داد، حالا با حذف وزنه‌برداران روس از المپیک، تمام دنیا روی وزنه‌بردار 85 کیلوگرمی ایران به عنوان شانس اوّل کسب مدال طلا حساب می‌کند. پیش‌بینی بنگاه‌های شرط‌بندی هم با ضریب خطای بسیار پایین روی طلایی بودن کیانوش رستمی‌ست. 02:30 بامداد فردا منتظر رستمی هستیم.

 

معجزه فوتبال المپیک برای بازیکن آرسنال


با اینکه به نظر می‌رسد رقابت‌های فوتبال در المپیک چندان توجّهی به خود جلب نمی‌کند و اهمّیّتی ندارد، امّا چرا نباید برای بعضی‌ها مهم و مفید باشد؟ سرج نبری بازیکن جوان آرسنال یکی از این بعضی‌هاست. در حالی که جایگاه حرفه‌ای نبری در میان اهالی ورزشگاه امارات رو به سقوط داشت، حالا المپیک همه چیز را تغییر داده است.
نبری به حدّی از افت رسیده بود که فصل گذشته آرسنال او را به وست برومویچ قرض داد؛ حالا امّا این جوان 21 ساله خط هافبک و حمله تیم ملّی آلمان در برزیل خودنمایی می‌کند. در المپیکی که تا به اینجا برای آلمانی‌ها ناامیدکننده بوده، سرج نبری و تیم فوتبال این کشور امید درخشانی هستند و حسابی به چشم آمده‌اند. برای نبری که در شش ماه گذشته پنج بار تنها در فهرست ذخیره آرسنال قرار گرفت، حالا المپیک فرصتی شده تا نگاه‌ها به سمت او بچرخد.

 

1133954

 

پس از پنج دوره حضور، از المپیک ناامید شدم


شناگر ترینیداد و توباگو، جورج باول، پنجمین و واپسین المپیک خود را در ریو 2016 بدون به دست آوردن نتیجه درخور پشت سر گذاشت. باول پس از شانزده سال حضور در عرصه المپیک، حرف‌های ناامیدکننده‌ای می‌زند: «زمانی که برای نخستین بار در سیدنی پا به المپیک گذاشتم، به آرمانهای آن، به تاریخ و قدمت و ارزشهای اصیل قهرمانی و رقابت در آن باور داشتم؛ حالا امّا در حالی المپیک را ترک می‌کنم که از خودم می‌پرسم که چی؟! متاسّفانه المپیک چیزی نیست جز قدرت چند رسانه برای نمایش آنچه می‌خواهند.»
جورج باول که در پنج دوره حضور تنها موفّق به کسب مدال برنز در 200 متر مختلط المپیک آتن شده است، فرد خیّر و مهربانی‌ست؛ حالا امّا از فدراسیون جهانی شنا و کوتاهی آنها در برخورد با مسائلی مثل دوپینگ سرخورده است و با دل‌زدگی میدان را ترک می‌کند.

 

1133953

 

رتبه سیزدهمی که بریتانیایی‌ها دوستش دارند


الیسا داونی، ژیمناست بریتانیایی که سقوط خطرناکش و فرود آمدن روی گردن او را در آستانه خطر بزرگی قرار داده بود، در نهایت در فینال تمام اسباب ریو 2016 به مقام سیزدهم رسید. فضای رسانه‌ای بریتانیا امّا به شدّت به او امیدوار است؛ داونی تنها هفده سال دارد و با توجّه به حادثه‌ای که برای او پیش آمد، روزنامه‌نگاران بریتانیایی از نتیجه او بسیار راضی هستند. به ویژه که او پس از صدمه‌ای که دید به رقابت برگشت و تیم ژیمناستیک زنان بریتانیا را هم در فینال و کسب رتبه پنجم همراهی کرد. اگر این دختر جوان در المپیک 2020 مدال‌آور باشد نباید تعجّب کرد.

 

1133950

 

شناگر روسی فلپس را متّهم کرد


 او در دفاع از خودش عنوان کرده که شرایط او تفاوت چندانی با مایکل فلپس، شناگر افسانه‌ای آمریکا ندارد؛ اشاره او به ماجرای مصرف مواد مخدّر توسّط فلپس در سال 2009 و پس از آن عذرخواهی و بازگشت اوست.
شناگران آمریکایی و بریتانیایی، لیلی کینگ و کلوی تاتن عنوان کرده‌اند که حضور افیمووا در المپیک و شرکتش در رقابتها غیرقابل باور است؛ این شناگر روس در پاسخ آنها ضمن اینکه آهی از سر افسوس کشیده گفته: «این خانم (کینگ) درباره مایکل فلپس چه نظری دارد؟»
افیمووا در حالی که در فینال 100 متر و 200 متر قورباغه حاضر بود، در هر دو رقابت مدال نقره را به دست آورد. در رقابت صد متر کینگ آمریکایی طلا گرفت و کلوی تاتن در فینال 200 متر به مقام چهارم رسید. تاتن به خبرنگاران گفت: «به هر حال چهارم شدن کمی دردناکه؛ ولی من ترجیح می‌دم پاک و سالم باشم.» و به این ترتیب باز هم از خجالت رقیب روس در آمد.
یولیا افیمووا از انتقادها ناراحت است و گفته: «من شخصا مخالف دوپینگم و علاقه‌ای به این موضوع ندارم. همه ما می‌دانیم که گاهی از سر ناآگاهی دارویی مصرف می‌شود و من به عمد این داروها را مصرف نکردم. هر کسی این شانس را دارد تا اشتباهش را جبران کند. وقتی شما پشت فرمان هستید و تصادف می‌کنید، چند برگ بیمه از شما کنده می‌شود، نه اینکه برای همه عمر از بیمه شدن محروم شوید.»

 

1133931

 

سلفی‌های آقای رئیس به جای مدال ورزش‌کاران


حضور وزیر ورزش هند در ریو و عکس‌های پیاپی او در حالت‌های شاد و مفرّح صدای هندی‌ها را در آورده؛ به ویژه که ورزشکاران هند یکی پس از دیگری مدال‌ها را از دست می‌دهند. روزنامه‌نگاران هندی به شدّت وزیر ورزش را به خاطر عکس‌هایش نقد کرده‌اند؛ عکسهایی از رینگ بوکس با بوکسور شکست‌خورده تا دست‌جمعی هاکی‌بازهای هندی.
کار به جایی رسیده که مسئولان مسابقه‌های ریو 2016 رسما به هندی‌های تذکّر داده‌اند که وزیر ورزش این کشور وارد فضاهایی از سالن‌های ورزشی مسابقه‌ها می‌شود که حق آن را ندارد.

 

1133930

 

افتضاح در تلویزیون کانادا؛ مثل خوک مُرد


در جریان پخش رقابت‌های 4 در 200 متر آزاد زنان ریو 2016 از تلویزیون ملّی کاناد CBC، اتّفاقی افتاد که باعث عذرخواهی رسمی این شبکه و مسئولان آن شد. بایرون مک‌دونالد مفسّر شنای این شبکه پس از پایان رقابت و زمانی که فکر می‌کرد میکروفونش بسته است، در توصیف دختر نوجوان چینی حاضر در مسابقه از اصطلاح انگلیسی‌ای استفاده کرد که تمسخر و توهین بدی به حساب می‌آمد: «دختر کوچولوی چینی بیچاره مثل یه خوک جون داد!»
به محض اینکه این جمله‌های توهین‌آمیز از میکروفون تلویزیون کانادا شنیده شد، کابران فضای مجازی به شدّت رفتار این مربّی و شناگر قدیمی را نکوهش کردند. مک‌دونالد در المپیک 1972 خود نماینده شناگر کانادا بود امّا حالا با خشم مردم مواجه شده؛ کسانی که خواهان برکناری او از کارش هستند.
CBC بی‌درنگ در شبکه‌های اجتماعی اقدام به عذرخواهی رسمی کرد و اسکات راسل از دیگر مسئولان این شبکه هم روی آنتن زنده حاضر شد و از بینندگان به خاطر این رخداد عذرخواهی کرد و فضای مجازی را مقصّر این رخ‌داد قلم‌داد نکرد.

 

1133919


ورزشکاران بلغارستان و چین در انتظار آزمایش دوم دوپینگ


سیلویا دانکووا دونده بلغاری با مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش، با وجود اینکه زیر بار این موضوع نمی‌رود امّا تا بررسی نمونهد ومش از رقابت منع شده است. از طرف دیگر شن ژینایی دختر 18 ساله چینی و قهرمان بازی‌های آسیایی اینچوئون در سه مادّه، که در شنای صد متر پروانه ریو چهارم شد هم با همین وضعیّت رو به روست و مثبت بودن آزمایش دوپینگ او تایید شده است.

 

1133905


دوپینگی‌ها هک شدند


کریگ ریدی رئیس آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ اعلام کرده‌ست که در هفته گذشته از حمله هکرها به پایگاه داده‌های این سازمان خبردار شده‌اند امّا مشخّص نیست چه زمانی این حمله رخ داده است. مسئول روابط عمومی وادا به اسوشیتدپرس گفت: «ما از طریق ایمیلی که شامل ویدئویی درباره نفوذ به پایگاه داده‌های سازمان بود باخبر شدیم که در خطر هستیم و خیلی زود جلوی این ماجرا گرفته شد. اگرچه که هنوز همه چیز به شدّت تحت مراقبت است.»

 

1133887


راگبی توی خون ماست


از روستاهای گرد و خاک گرفته تا بازارهای شلوغ پایتخت، مردم فیجی کار و کاسبی را تعطیل کردند تا به جشن و پای‌کوبی بپردازند؛ جشنی در ستایش قهرمانی راگبی المپیک. تیم فیجی در دیدار پایانی رقابت‌های راگبی هفت نفره ریو 2016، بریتانیا را 43 به هفت در هم کوبید و قهرمان شد تا نخستین طلای تاریخی فیجی را به دست بیاورد. مردم فیجی که به راگبی مثل یک آیین سنّتی نگاه می‌کنند و توی خون‌شان است، در ورزشگاه اصلی شهر سووا پایتخت فیجی جمع شدند تا دیدار پایانی مقابل بریتانیا را تماشا کنند. پس از قهرمانی تاریخی‌شان این مردم خیابانهای شهر را به میدان رقص و شادی تبدیل کردند.

 

1133893

 

یکّه‌تازی و افسانه‌سازی در سی و یک سالگی


مایکل فلپس با گرفتن چهارمین طلا در چهارمین رقابتی که در ریو 2016 داشت، بیش از پیش افسانه‌ای و دور از دسترس شد. مایکل فلپس در فینال 200 متر مختلط با فاصله‌ای 2 ثانیه‌ای نسبت به نفر دوم ژاپنی گروه به پایان مسیر رسید و بیست و دومین طلای تاریخ المپیکش را به دست آورد. فلپس بامداد فردا در فینال 100 متر پروانه هم حاضر خواهد بود تا احتمالا طلای بیست و سوم را هم شکار کند.

 

1133867


طلا و نقره ژیمناستیک برای زنان آمریکا


در بخش تمام اسباب ژیمناستیک زنان سیمون بیلز که پیش‌تر همراه همی‌تیمی‌هایش قهرمان بخش تیمی همین مادّه شده بود، توانست مدال طلای بخش انفرادی را هم کسب کند. در همین مادّه مدال نقره به کسی رسید که پدر و مادرش سوژه ریو 2016 شده بودند. ریزمن که تصویر پدر و مادرش در حالی که به شدّت نگران حرکت‌های او بودند به دنیا مخابره شد و توجّه بسیاری را جلب کرد، در نهایت به مدال نقره این بخش رسید و پشت سر هم‌وطنش قرار گرفت.

 

1133865


دومین طلای شیر آمریکایی


جودوکار وزن 78 کیلوگرم زنان آمریکا مدال طلای المپیک لندن را تکرار کرد تا این‌چنین شادمان باشد. کایلا هریسون هر چهار رقابت خود در ریو 2016 از جمله دیدار پایانی مقابل حریف فرانسوی را با اقتدار پیروز شد و هم یک طلای دیگر به مدالهای کاروان آمریکا اضافه کرد و هم خودش را در میان آنهایی جا کرد که دو طلای دو المپیک مختلف را در مشت خود دارند.
هریسون می‌گوید ژاپنی‌ها او را شیر صدا می‌زنند؛ به خاطر رنگ موها و فریادهایی که پس از پیروزی، از جمله مقابل ژاپنی‌ها می‌کشد.

 

1133864

 

یوزپلنگ وارد می‌شود


مسئولان برگزاری مسابقه‌های دو و میدانی المپیک ریو، جزئیات برنامه رقابت‌های یوسین بولت را منتشر کردند. سریع‌ترین مرد دنیا از روز شنبه به روی پیست خواهد رفت و تا روز جمعه در سه مادّه رقابت خواهد کرد. بولت از عصر شنبه پیش رو تا بامداد شنبه 30 مرداد به وقت ایران، که واپسین ساعت‌های المپیک ریو 2016 خواهد بود، در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

 

1133807


فیجی هم مدال گرفت


فیجی که در روزهای گذشته المپیک 2016 ریو در بسیاری از رشته‌ها و رقابت‌ها از جمله فوتبال شکست‌های سنگینی خورده است، سرانجام با رسیدن به فینال رقابت‌های راگبی مردان مدال نقره خود را قطعی کرد. فیجی کشوری که شامل چندین جزیره کوچک است و در اقیانوسیه واقع شده است، به طور سنّتی مانند دیگر همسایگانش در راگبی صاحب قدرت است؛ اگرچه که نیوزیلند و استرالیا در بخش مردان موفّقیت زنان‌شان را کسب نکردند و به مدالی نخواهند رسید. فینال راگبی مردان را فیجی برابر بریتانیا برگزار خواهد کرد. ژاپن و آفریقای جنوبی هم برای مدال برنز خواهند جنگید.

 

1133802

 

 

ستاره‌ها هم اشتباه می‌کنند


هوپ سولو، دروازه‌بان با تجربه تیم فوتبال زنان آمریکا که بیش از دویست بازی ملّی دارد، در دیدار مقابل کلمبیا روی یک ضربه آزاد گل بسیار مبتدیانه‌ای خورد. توپی که با قدرت و سرعتی نه چندان زیاد به سمت او می‌آمد از میان پاهای او رد شد و تبدیل به گل. در پایان این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

1133666

 

 

بدترین مدل موهای ریو 2016

 

دیلی میل در پستی جنجالی تصویر شش ورزشکار المپیکی را به عنوان کسانی که «باید دنبال آرایشگر تازه‌ای باشند» منتشر کرده است. در حالی که بعضی از این مدل موها چندان هم بد به نظر نمی‌رسند چند تایی هم به شدّت منشوری هستند!

 

 

1133665

 

 

 

شناگر چاق اتیوپیایی


رابل هابته، پرچم‌دار کاروان اتیوپی، آنچنان اضافه وزن دارد که در جریان رقابت‌های شنای المپیک 2016 لقب «وال» را به او داده‌اند. رابل که از این بابت ناراحت است گفته که دلیل این اضافه وزن تصادفی‌ست که اخیرا داشته و او را از تمرین دور کرده است. هابته با ناراحتی گفته است: «کشور من به دونده‌هایش معروف است؛ من دوست داشتم در شنا معروف شوم امّا حالا برای چیز دگیری سوژه شده‌ام و این موضوع تلخی‌ست.» رابل هابته که با اختلاف در مسابقه‌های ریو حذف شد، گفته که به استخر باز خواهد گشت و پاسخ منتقدان را خواهد داد.

 

 

1133664

 

 

 

عفو مشروط بوکسور خطاکار


حسن سعاده بوکسور مراکشی که به دلیل آزار جنسی در دهکده بازی ها بازداشت شده بود ساعاتی پیش با رای قضات برزیلی مورد عفو مشروط قرار گرفت. به جز او ورزشکار دیگری از نامبوبیا هم توسط پلیس برزیل بازداشت شده است.

 

1133643

 

 

وقتی بغض مادر ترکید


کریستین آرمسترانگ، بانوی دوچرخه‌سوار آمریکایی که روز گذشته سومین طلای المپیک خود را در تایم‌تریل انفرادی به دست آورد، صحنه‌های جالبی را خلق کرده است. آرمسترانگ که در رقابتی نزدیک قرار داشت زمانی که به خط پایان رسید دقیقا خبر نداشت که چه رکوردی را به جا گذاشته است؛ او با نگرانی از مردم اطراف می‌پرسد که آیا برنده شدم؟ و زمانی که از مدال طلای خود، سومین طلا در سومین المپیک متوالی، مطمئن می‌شود، روی زمین دراز می‌کشد!
آرمسترانگ که همین امروز چهل و سه ساله شد، پس از اینکه با تمام توان برای این تاریخ‌سازی طلاش کرد و برای چند دقیقه نقش بر زمین بود، پیروزی‌اش را کنار فرزندش با اشک و خنده جشن گرفت.

 

1133636

 

اتهام به قزاق رقصنده


نجات رحیموف وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم رکورد حرکت دو ضرب را پس از 15 سال جابجا کرد و با شکست حریف چینی موفق شد مدال طلا را کسب کند. او که حالا به دلیل رقصش پس کسب طلا مورد توجه رسانه های جهان است از سوی حریفش به دوپینگ متهم شده .موضوع پیشرفت سریع رحیموف بعد از پایان دو سال محرومیت او در سال 2015 است که تعجب بسیاری را برانگیخته. محمد محمود مصری مدال آور برنز بازی های المپیک ریو 2016 مدعی است که نتیجه این رقابت ممکن است تغییر کند. وی در این باره گفت: ممکن است بعد از کنترل دوپینگ، بعضی نتایج تغییر یابد. در مدت زمان کوتاهی نمی تواند چنین عملکردی داشت.

 

1133635

 

250 هزار دلار برای طلای المپیک


مالزی روز پنجشنبه برای دو شناگر این کشور که موفق به دریافت مدال نقره المپیک ریو 2016 شدند، پاداش 75 هزار دلاری و پرداخت ماهیانه 750 دلار جایزه مادام العمر بازنشستگی از اکنون در نظر گرفت.براساس این طرح تشویقی شورای ملی ورزش مالزی در بازی های المپیک، هر بازیکن این کشور که موفق به کسب مدال طلای المپیک ریو 2016 شود، یک میلیون رینگیت (250 هزار دلار) پاداش دریافت کرده و ماهیانه 5 هزار رینگیت (یکهزار و 250 دلار) حقوق بازنشستگی ماهیانه دریافت می کند.

 

1133634

 

در انتظار درخشش افغان‌ها


جودوکار وزن صد کیلوگرم افغانستان، محمّد توفیق بخشی، امروز در ریو 2016 به رقابت خواهد پرداخت. توفیق بخشی یکی از سه شرکت‌کننده افغانستان در المپیک ریوست. دو شرکت‌کننده دیگر افغانستان فردا در مسابقه‌های دو و میدانی به رقابت خواهند پرداخت.

 

1133628

 


تعطیلات پرهیجان آقای بازیگر


متئو مک کوناهی بازیگر سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار، این روزها در ریوی برزیل به سر می‌برد و در مسابقه‌های مختلف همراه و هوادار ورزشکاران آمریکایی‌ست. به ویژه مک کانهی پیگیر جدّی رقابتهای تیم راگبی آمریکاست.

 

1133626

 


چهارشنبه پرفروغ بریتانیا


کاروان المپیک بریتانیا، تیم جی بی، روز گذشته شش مدال طلا و برنز به دست آورد و روز خوشی را سپری کرد. در فینال تمام اسباب ژیمناستیک جایی که ژاپن مدال طلا را به دست آورد، مکس ویتلاک مدال برنز را برای بریتانیا کسب کرد. در تایم‌تریل انفرادی مردان هم کریس فروم مدال برنز را کسب کرد. یک برنز در تیراندازی و یکی دیگر هم در وزنه برداری زنان برای بریتانیا در روز چهارشنبه به دست آمد. امّآ اوج هیجان بریتانیایی‌ها در دو مسابقه بود. یکی طلای تیم دونفره شیرجه ترکیبی از تخته سه متر و دیگری و طلای جو کلارک در قایقرانی. مجموعه این مدالها تیم جی بی را در جدول مدال‌ها در رده نهم قرار داده است.

 

1133623

 


کیل چارمزی که برای شنای المپیک زیادی چاق است


جوان نوزده ساله اسکاتلندی، کیل چالمرز، وقتی از خواب بیدار شد و هزاران پیام تبریک را در شبکه‌های اجتماعی به مناسبت کسب مدال طلای المپیک دید، این‌چنین نوشت: «خب به نظر میاد که من مدال طلای المپیک بردم. بهترین حالت از خواب بیدار شدن همینه!» او پست خود را با برچسب‌های #کیل_اشتباهی و #من_برای_شنا_خیلی_چاقم تمام کرده است.
کیل چالمرز قهرمان هجده ساله استرالیایی شنای صد متر آزاد المپیک است امّا اکانت خبری ولوورث در خبری که از قهرمانی او کار کرده نام کاربری جوان هم‌نام اسکاتلندی را به اشتباه برچسب زده. در نتیجه هزاران کاربر اینترنتی کیل اهل گلاسکو را با قهرمان المپیک اشتباه گرفته‌اند؛ جوانی که یک تکنسین فنّی ارتباطات رادیویی در اسکاتلند است.

 

1133616

 

 

 

سایه سنگین فلپس بر المپیک


نابغه شنا جهان با 19 مدال طلا به ریو آمد تا رکورد خود را دست نیافتنی تر از گذشته کند. تا به اینجای کار فلپس 2 طلا دیگر هم کسب کرد تا نام او در المپیک جاودانه بماند.

 

1133382

 

 

نابغه ژاپنی فاتح ریو


کوهه اوچیمورا یک طلای دیگر به مدال های المپیکی اش اضافه کرد تا انتظار کاروان این کشور را برآورده کند. او قبل از اعزام کاروان ژاپن به ریو اصلی ترین شانس طلای ژیمناستیک محسوب می شد. او شش بار قهرمان جهان شده و بعد از کسب نقره مجموع در المپیک پکن، در لندن طلای مجموع را به دست آورد. همه این موفقیت‌ها دلیلی است که بیشتر کارشناسان این ورزشکار 27 ساله را برترین ژیمناست تاریخ می‌دانند.

 

1133612

 

 

ملاقات جالب ایرانی ایتالیایی


لیلا رجبی، قهرمان پرتاب وزنه ایران که چند روزی است در دهکده المپیک تمرینات خود را دنبال می کرد ملاقاتی جالب داشت. حضور کنار ایوان زایتسف، ستاره والیبال ایتالیا مورد توجه خبرنگاران المپیکی قرار گرفته بود.

 

1133608

 


گلف آغاز شد


مسابقه‌های گلف المپیک ریو از امروز در بخش مردان آغاز شد. این مسابقه ها در چهار روز برگزار خواهد شد و پس از آن دو روز رقابتها تعطیل خواهد بود و سپس در چهار روز پایانی رقابتهای ریو، مسابقه‌های گلف زنان برگزار خواهد شد.

 

1133609

 

کارملو در صدر تاریخ بسکتبال آمریکا


با 31 امتیازی که کارملو آنتونی مقابل استرالیا کسب کرد او از لبرون جیمز و دیوید رابینسون هم گذشت تا عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ بسکتبال تیم ملی آمریکا در المپیک را به خودش اختصاص دهد. کارملو در بازی گذشته هم رکورد مایکل جردن را شکسته بود تا در رده ملی نامش جاودانه شود.

 

1133593

 

 ادامه مصدومیت های دلخراش


دست آندرانیک کاراپتیان ارمنستانی در مسابقات وزنه‌برداری المپیک2016 در حین زدن وزنه شکست تا او هم کنار ژیمناست فرانسوی یکی از دلخراش ترین صحنه های ریو را رقم بزند.

 

1133591

 


مساله سطح توقع


میسی فرانکلین، بانوی شناگر آمریکایی که در المپیک لندن 4 مدال طلا به دست آورده بود حالا در ریو 2016 تنها یک طلای 4 در 200 متر تیمی به دست آورده. به هر حال چون برای شناگران آمریکایی حضور در بین چهل شناگر برتر المپیک راضی کننده نیست، حالا در محافل خبری آمریکا عملکرد فرانکلین مورد نقد قرار گرفته و به ویژه ظهور ستاره‌ای مثل کیتی لیدسکی را با نمایش او مقایسه می‌کنند. تصوّر کنید ورزشکاری را که یک مدال طلا گرفته و مورد انتقاد قرار می‌گیرد!

 

1133576

 


شنا، جشنواره مدال و ستاره‌های جوان


رقابتهای شنای المپیک در حال پیگیری‌ست و مدالهای فراوان این رشته یکی پس از دیگری توزیع می‌شوند. در حالی که توجّه بسیاری به مایکل فلپس و رکورد افسانه‌ای مدالهایش است، مدال‌آوران جوان هم دیگر سوژه این رقابتها هستند. پس از اینکه کیتی لیدسکی شناگر نوزده ساله آمریکایی در بخش زنان سه مدال طلا و یک نقره را شکار کرد، حالا شناگر هجده ساله استرالیایی، کایل چالمرز مدال طلای صد متر آزاد را در حضور غولهای این مادّه به دست آورده است. شناگرانی که هر کدام یادآور نخستین حضور مایکل فلپس در المپیک هستند و شاید روزی افسانه او را تصاحب کنند.

 

1133573

 


نخستین مدال زنان محجّبه


سارا احمد وزنه‌بردار مصری دسته 69 کیلوگرم زنان که با حجاب در این رقابت حاضر شده بود، به مدال برنز این دسته رسید. احمد با مجموع 255 کیلوگرم نخستین زن محجّه حاضر در ریو شد که مدال کسب کرده است.

 

1133567


رستگاری با رکوردشکنی


نجات رحیمُف وزنه‌بردار قزّاقستان که از سال 2013 به مدّت دو سال به دلیل دوپینگ از مسابقه‌ها محروم بود، روز گذشته رکورد پانزده ساله دو ضرب دسته 77 کیلوگرم را شکست. رحیمف که متولّد و اهل آذربایجان است و پیش از این برای این کشور وزنه می‌زد، پس از اینکه در قالب تیم آذربایجان با محرومیّت دو ساله رو به رو شد، از سال گذشته و با پایان محرومیتش به قزّاقستان پیوسته و برای این کشور در مسابقه‌ها شرکت می‌کند. این ورزشکار روز گذشته در نمایشی غافلگیرکننده بازگشتش را به صحنه با رکوردشکنی و کسب مدال طلا جشن گرفت. اتّفاق جالب دیگر در این دسته اینکه لیو ژیائوژون از چین در مجموع دو حرکت به اندازه رحیمف وزنه زد امّا به دلیل وزن کمتر رحیمف، مدال طلا به نماینده قزّاقستان رسید.

 

1133561

 

14 آسیایی در جدول مدال‌ها


تا پایان روز چهارم رقابت‌های ریو 2016 ، چهل و شش کشور در جدول مدالها صاحب عنوان شده‌اند.هفت کشور پایانی این جدول تها یک مدال برنز گرفته‌اند. نکته جالب امّا حضور حضور پرشمار کشورهای آسیایی در جدول مدال‌هاست. چین، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، چین تایپه، ویتنام، کره شمالی، اندونزی، قزّاقستان، فیلیپین، مالزی، ازبکستان، امارات و قرقیزستان چهارده کشوری هستند که به ترتیب در جدول مدال‌ها حضور دارند و ایران همچنان در انتظار کسب نخستین مدال خود است.

 

 

*زنان باردار فراری از برزیل


تصویری که با عنوان «مادر باردار قهرمان المپیک» در شبکه‌های مجازی فارسی‌زبان دست به دست می‌شود حامل خبر اشتباهی‌ست. با وجود اینکه حضور زنان باردار در المپیک بی‌سابقه نبوده و در این زمینه رکوردهای جالبی به جا مانده، در ریو 2016 امّا هیچ زن بارداری مسابقه نخواهد داد. به ویژه به خاطر شیوع ویروس زیکا که عمده خطر آن برای زنان باردار است چنین رخدادی بعید به نظر می‌رسید. امّا تصویری که در حال وایرال شدن است مربوط به «نور سوریانی» تیرانداز مالزیایی‌ست که در المپیک لندن هشت ماهه باردار بود و البته به مدالی دست نیافت.

 

1133316


شمشیرباز محجّبه آمریکایی در کانون توجّه‌ها


ابتهاج محمّد بانوی شمشیرباز آمریکایی که با حجاب خود توجّه بسیاری را جلب کرده بود، حالا به عنوان نخستین آمریکایی محجّبه حاضر در المپیک باید به همراه هم‌تیمی‌هایش در رقابت تیمی اسلحه سابر بازی یک‌چهارم‌نهایی را مقابل تیم لهستان برگزار کند. ابتهاج پیش از این در یک هشتم نهایی انفرادی سابر مقابل حریف فرانسوی شکست خورده و حذف شده است.

 

1133317

 

تنیس المپیک ریو، همچنان غول‌کش


پس از حذف ناباورانه نواک جوکویچ مرد شماره یک تنیس جهان از رقابت‌های المپیک ریو در هر دو بخش انفرادی و دو نفره، دقیقا همین اتّفاق برای سرنا ویلیامز نفر اوّل زنان دنیا هم افتاد. پس از اینکه در دیدار دو نفره سرنا به همراه خواهرش ونوس در نمایشی ضعیف به تیم دونفره زنان جمهوری چک باخت، روز گذشته این قهرمان تنیس زنان جهان مقابل بانوی تنیس‌باز اوکراینی شکست خورد تا از دور مسابقه‌های تنیس انفرادی زنان ریو 2016 کنار برود. خواهر او، ونوس ویلیامز، هنوز فرصت شرکت در رقابت دونفره مختلط را دارد.

 

1133318

 

کشف پرچم عربستان در رژه مصر


به هنگام رژه کاروان تیم مصر، یکی از ورزشکاران این کشور پرچم عربستان را در دست داشت و آن را به طرز عجیبی تکان می داد.
این برخلاف قوانین مسابقات است و مشخص نیست این حرکت سیاسی بوده یا در لحظه آخر و با خرید یکی از ورزشکاران مصری توسط سعودی ها رخ داده است.حماده طلعت (بازیکنی که این اقدام را مرتکب شد) در واکنش به انتقادها از این کار خود گفت: «در حال رژه، بیش از 20 پرچم سعودی را روی زمین دیدم که ورزشکاران و کاروان ها در حال لگد کردن آن ها بودند؛ چون روی پرچم عربستان عبارت 'لا إله إلا الله محمد رسول الله'، یعنی شهادتین مسلمانان نوشته شده است من به خاطر حفظ احترام نام خداوند و پیامبر آن پرچم ها را تا جایی که توانستم، جمع کردم».
یکی  از ورزشکاران  مصری در این باره گفته: اگر حماده می خواست به کلمه جلاله احترام بگذارد لازم بود پرچم را از زمین برداشته و در جای دیگری که زیر پا نباشد می گذاشت اما برافراشتن آن با آن حالتی که او برافراشت، عجیب است.

 

1133319

 

انتقام برزیلی ها از هوپ سولو


«هوپ سولو» دروازه بان  مشهور تیم فوتبال زنان آمریکا به طور ویژه توسط تماشاگران برزیلی هو شد و مورد انتقاد قرار گرفت. وی در شبکه های اجتماعی مطالب طنزی را در مورد بیماری خطرناک زیکا که از چندی پیش در برزیل شیوع یافته است، نوشته بود. تماشاگران برزیلی روز شنبه و هنگام دیدار تیم فوتبال زنان آمریکا با نیوزلند، «سولو» را هو کردند و با سر دادن شعارهایی او را «زیکا» خطاب کردند.

 

1133321

 

هو کردن گسترده روس‌ها

 

در پی انتشار اسناد و مدارکی در باره وجود دوپینگ گسترده و دولتی در میان ورزشکاران روسی، این ورزشکاران به ویژه در المپیک ریو با فضایی خصمانه از سوی تماشاگران مواجه شده اند. تماشاگران همچنین از اینکه کمیته ملی المپیک به طور کامل حضور کاروان ورزشی روسیه را در برزیل ممنوع نکرد، ناراحت هستند و به هر مناسبت آنها را هو می کنند.
هو کردن ورزشکاران روسی از همان مراسم افتتاحیه کلید خورد و تماشاگران برزیلی وقتی روس ها برای مراسم رژه وارد ورزشگاه ماراکانا شدند، آنها را با صدای بلند مورد نوازش قرار دادند.
پروفسور «میاه» گفت: روس ها در طول بازی های المپیک همواره هو خواهند شد، چون بسیاری به این باور هستند که کمیته بین المللی المپیک نباید در مورد دوپینگ ورزشکاران روسیه کوتاه می آمد.

 

1133323

 


تیراندازی به اتوبوس خبرنگاران در ریو


ماریو آندراده، مجری المپیک 2016 ریو، از شکسته شدن شیشه اتوبوس خبرنگاران اعزامی به ریو و آسیب دیدگی جزئی سه نفر از آنها خبر داد.
اخبار حاکی از آن است که اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی به دهکده المپیک، مورد حمله قرار گرفته است.
آندراده در این خصوص گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که علت شکسته شدن شیشه ها، پرتاب سنگ یا اصابت گلوله بوده است. البته پلیس برزیل قول پیگیری ماجرا را به رسانه ها داده است. آسیب دیدگی خبرنگاران سطحی گزارش شده است.
یکی از خبرنگاران حاضر در اتوبوس اذعان داشت که صدای گلوله را شنیده است و این حادثه، تیراندازی به سمت اتوبوس خبرنگاران بوده است.

 

1133334

 

عدم پاسخگویی کمیته مسابقات به تغیییر رنگ آب استخر شیرجه


مسئولان مسابقات المپیک ریو اعتراف کردند که دلیل تغییر رنگ آب استخر مسابقات شتای 10 متر زنان را خودشان هم نمی دانند.
 امروز اخبار و عکسهای زیادی در مورد تغییر رنگ آب استخر مسابقات المپیک به رنگ سبز منتشر شد که حیرت بینندگان مسابقات را بر انگیخت.البته در این خصوص کمیته برگزاری مسابقات با انتشار بیانیه ای گفت: برای ما برگزار شدن مسابقات به بهترین کیفیت در اولویت اول قرار دارد . خود ما نمی دانیم این تغییر رنگ به چه دلیلی بوده است اما مطمئنا به زودی دلیل آن را منتشر خواهیم کرد. البته تضمین می دهیم که سلامت ورزشکاران در المپیک 2016 تحت هر شرایطی حفظ خواهد شد.

 

1133336

 


هدیه تولّد عابدینی برای خودش


شمشیرباز المپیکی ایران، مجتبی عابدینی، امشب در حالی به مصاف حریف اوکراینی خود خواهد رفت که شب تولّد خود را سپری خواهد کرد. عابدینی در واپسین رقابت خود، جایزه بزرگ سئول، حریفان بزرگی را شکست داده و در نهایت فقط به الای درشوویتز آمریکایی در بازی پایانی باخت و نقره گرفت. با این حساب بهترین هدیه‌ای که او می‌تواند به خودش و البتّه کاروان ورزش ایران بدهد، مدال المپیک است.

 

1133337

 

عذرخواهی کمیته مسابقات از چین به علت تغییر پرچم


کمیته برگزاری المپیک ریو از کشور چین به علت طراحی اشتباه پرچم این کشور عذرخواهی کرد و اذعان داشت که از این موضوع خبر نداشته و آن را تصحیح خواهد کرد.
زمانی که یکی از ورزشکاران چینی موفق به کسب مدال شده بود و پرچم این کشور به اهتزاز درآمده بود، طراحی پرچم به شدت مورد اعتراض مردم این کشور قرار گرفت.
طرح اصلی پرچم، یک ستاره بزرگ است که چهار ستاره کوچک در اطراف آن به شکل دایره ای قرار دارند اما پرچم به اهتزاز درآمده در ریو، ستاره اصلی را کوچکتر و دیگر ستارگان را تقریبا بصورت عمودی طراحی کرده بود که این موضوع باعث اعتراض مردم چین شده بود.
به همین دلیل، کمیته برگزاری مسابقات با انتشار بیانیه ای از چین به علت طراحی اشتباه پرچم آنها عذرخواهی کرد.

 

1133340

 

اندی ماری و سودای کسب دومین طلای المپیک


بعد از حذف بسیاری از چهره های نامدار تنیس جهان در المپیک ریو، حالا اندی ماری قصد دارد تا برای دومین بار فاتح مدال طلای المپیک بشود.
بعد از حذف نواک جوکویچ و غیبت راجر فدرر، اندی ماری با پیروزی برابر خوان موناکو نشان داد که سودای طلای این رشته را در سر می پروراند.
اندی ماری در مورد جدال آخرش گفت: بازی بسیار خوبی را پست سر گذاشتیم و سعی کردیم با کاهش تعداد خطاها، کیفیت خود را به حد مطلوبی برسانیم.
اندی ماری همچنین به تمجید از جیمی ماری، برادرش که در تنیس دوبل در کنار وی بازی می کند پرداخت وگفت: جیمی تجربه بیشتری از من در مسابقات دو نفره دارد و من فکر می کنم ما از شانس خوبی برای کسب طلای المپیک برخورداریم.

 

1133342

 

مارتا، چهره واقعی فوتبال برزیل در ریو 2016

 

بعد از نمایش ضعیف تیم ملی فوتبال برزیل در مسابقات گروهی ریو 2016، حالا بسیاری از مردم این کشور معتقدند که ستاره تیم بانوان این تیم، مارتا می تواند نماینده بهتری برای نشان دادن قدرت فوتبال این کشور باشد.
مارتا که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال بانوان جهان محسوب می‌شود، در پیروزی 1-5 تیمش برابر سوئد دو گل زد و نمایش درخشانی از خود ارائه داد.
بعد از نمایش ضعیف نیمار در تیم ملی مردان، بسیاری از طرفداران برزیلی به صورت نمادین نام نیمار را از پشت پیراهن هایشان خط زده و نام مارتا را جایگزین کرده اند.
کامنت های بسیاری در صفحه رسمی مسابقات منتشر شده که مردم معتقدند مارتا نماد غرور فوتبال این کشور است و او بهتر می تواند استعداد فوتبال در برزیل را به جهانیان نشان دهد.
برزیل تا به حال در دو دیدار اول خود با عراق و آفریقای جنوبی به تساوی رسیده و برای صعود، حتما باید از سد دانمارک بگذرد.

 

1133344

 

1133345

 

انتقادهای بسیار از قطر برای استفاده از بازیکنان خارجی


در روزهای اخیر، اخبار زیادی در مورد استفاده کشور قطر از خیل عظیمی از بازیکنان خارجی با تابعیت قطری در تیم های مختلف این کشور در مسابقات المپیک ریو 2016 شنیده شده است که این موضوع به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
بعد از اینکه تیم هندبال قطر با استفاده از تعداد زیادی بازیکن خارجی موفق به پیروزی شد، بسیاری از ستارگان دنیای هندبال به این موضوع اعتراض کردند.
والنتین پورتره، بازیکن تیم ملی فرانس�

دیدگاه‌ها