کد خبر : 1348684 | 21 مرداد 1395 ساعت 11:17 | 43.7K بازدید | 0 دیدگاه

12+4 نکته از دیدار پیکان و استقلال

پیکان ماشین فرار استقلال از بحران

دو تیم پیکان و استقلال تهران در هفته چهارم لیگ شانزدهم بیست و پنجمین دیدار تاریخ خود را برگزار می کنند.

پیکان ماشین فرار استقلال از بحران

به گزارش "ورزش سه"، پیکان و استقلال تهران که این روزها وضعیت خوبی در لیگ شانزدهم ندارند، در چهارمین هفته لیگ شانزدهم باید روز پنجشنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر بروند.


با 12+4 نکته از دیدار پیکان و استقلال همراه ورزش سه باشید:


1-    دو تیم تا به حال 24 بار با یکدیگر رو به رو شده اند که 6 برد سهم پیکان، 4 دیدار تساوی و 14 دیدار با پیروزی استقلال به پایان رسیده است.


2-    آخرین پیروزی پیکان برابر استقلال به دور رفت لیگ نهم باز می گردد که پیکان با هدایت درخشان با نتیجه سه بر دو از استقلال صمد مرفاوی را شکست داد. آخرین برد استقلال برابر پیکان نیز مربوط به دور برگشت لیگ چهاردهم است که استقلال قلعه نویی با نتیجه یک بر صفر پیکانی ها را شکست دادند.


3-    علی سامره با پنج گل زده بهترین گلزن استقلال برابر پیکان است و بهمن طهماسبی با 3 گل این عنوان را در میان پیکانی ها به خود اختصاص داده است.


4-    آرش برهانی، امیر حسین صادقی و علی حمودی از بازیکنان حال حاضر پیکان تجربه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه خود دارند. نکته جالب توجه اینکه صادقی و برهانی پیش از این برابر پیکان موفق به گلزنی شده اند. دیگر نکته جالب توجه درباره برهانی این است که او با پیراهن پاس و استقلال 5 مرتبه موفق به بازکردن دروازه تیم حال حاضرش شده است.


5-    مهدی رحمتی و خسرو حیدری کاپیتان های اول و دوم استقلال در لیگ شانزدهم دو بازیکنی هستند که تجربه حضور با پیراهن پیکان در لیگ برتر را دارند.


6-    ابراهیم توره یکی از بازیکنان ویژه دیدارهای استقلال و پیکان است. توره که از تمرینات استقلال دیپورت شد به پیکان پیوست و در اولین دیدار خود برابر استقلال موفق شد گل سوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند تا به این شکل انتقام خود از استقلالی ها را گرفته باشد.


7-    بهمن کرج آخرین دیدار خود پیش از فروش امتیاز را در فینال جام حذفی برابر استقلال تهران برگزار کرد و پس از آن امتیاز این باشگاه به کارخانه ایران خودرو واگذار شد تا تیمی به نام پیکان در فوتبال ایران شکل بگیرد.

 

1133544


8-    استقلال و پیکان در اولین دیدارخود به نتیجه چهار بر یک رسیدند. منصور پورحیدری سرپرست کنونی استقلال در آن دیدار سرمربی استقلال بود و حمید علیدوستی نیز سرمری گری پیکان را بر عهده داشت. اولین گل پیکان برابر استقلال را علی باغمیشه به ثمر رسانده است  و علی سامره نیز اولین گلزن آبی ها برای استقلال در این نبرد است.


9-    فیروز کریمی، صمد مرفاوی و بیژن ذوالفقارنسب سرمربیانی بوند که سابقه نشستن بر روی نیمکت هر دو تیم را در کارنامه دارند.


10-    علیرضا منصوریان پیش از این سه بار تجربه دیدار با پیکان را در کارنامه خود دارد که دو تساوی در دوران حضور در نفت تهران و یک پیروزی در زمانی که سرمربی پاس همدان بود نتیجه این نبردها به شمار می رود.


11-    مجید جلالی به عنوان سرمربی در بازی های رسمی تاکنون 22 مرتبه برابر استقلال قرار گرفته است که 5 برد، 5 تساوی و 12 شکست نتیجه این دیدارها بوده است.


12-    پیکانی ها در شش بازی اخیر خود همواره برابر استقلال بازنده بودند. خط حمله پیکان در این شش دیدار تنها یک بار موفق به فتح دروازه استقلال شد در حالیکه آبی ها 15 گل وارد دروازه حریف خود کردند. دیگر نکته جالب توجه این است که پیکانی ها در این شش دیدار از شش سرمربی به نام های احمدزاده، علیدوستی،ویسی، فیروز کریمی، منصور ابراهیم زاده و صمد مرفاوی استفاده کردند.


12+1. استقلال و پیکان در حالی در لیگ شانزدهم گام به این دیدار می گذارند که در سه دیدار گذشته موفق به کسب سه امتیاز نشدند و مطمئنا در پایان این بازی با هر نتیجه ای یکی از دو تیم یا هر دو تیم وارد یک بحران تمام عیار خواهند شد.


12+2. آرش برهانی تنها یک بازیکن سابق برای این دیدار نیست. مهاجم شماره 9 استقلال پس از 9 سال در حالی از استقلال جدا شد که منصوریان این بازیکن را در لیست بازیکنان مازاد گذاشته بود و برای این دیدار انگیزه های فوق العاده ای دارد.


12+3. استقلال در لیگ شانزدهم گرانترین تیم لیگ است و پیکان با میانگین سنی بالای 30 سال پیرترین تیم لیگ شانزدهم به شمار می رود تا این دیدار نبرد پولدارها و پیرمردها باشد.


12+4. مجید جلالی در لیگ شانزدهم و در دیدار برابر استقلال سیصدمین تجربه سرمربی گری خود در فوتبال ایران را جشن می گیرد. جلالی که در سالهای گذشته تجربه حضور در تیم های مختلفی مانند فولاد خوزستان، تراکتور سازی، سایپا و ... را در کارنامه دارد تنها یک قهرمانی در لیگ برتر با پاس را در کارنامه بلند خود می بیند.

دیدگاه‌ها