کد خبر : 1350348 | 26 مرداد 1395 ساعت 12:33 | 11K بازدید | 0 دیدگاه

پس از شکست تنها بوکسور ایران در المپیک ریو

مروری بر مصاحبه‌های متفاوت رئیس بوکس ایران

16 اردیبهشت 94- ناطق نوری: مسئولان محترم ورزش نگاه خوبی به بوکس دارند/ 24 مرداد 95- ناطق نوری: مسئولان ورزش ایران هیچ علاقه‌ای به بوکس ندارند.

مروری بر مصاحبه‌های متفاوت رئیس بوکس ایران

به گزارش "ورزش سه"، احمد ناطق نوری، نزدیک به 30 سال است که روی صندلی ریاست فدراسیون بوکس نشسته است. او اخیرا و به دنبال حذف احسان روزبهانی، تنها بوکسور ایران در اولین مبارزه المپیک ریو، در گفت وگویی  به تندی از این قهرمان، از سرمربی تیم ملی، وزارت ورزش و جوانان و نیز کمیته ملی المپیک انتقاد کرده است، بدون آنکه حتی یک درصد از تقصیرات شکست در المپیک را به گردن بگیرد.


او یک سال پیش ادعا کرده بود چنانچه بوکس کمتر از 4 سهمیه المپیک ریو بگیرد، استعفا خواهد داد. یک بار حتی از 6 سهمیه حرف زده بود اما در نهایت فقط یک سهمیه به دست آمد با این وجود رئیس مادام العمر فدراسیون، حرفش را تغییر داد و کناره گیری اش را به یک اتفاق غیر ممکن گره زد:گرفتن مدال در المپیک!


گفت و گوی اخیر احمد ناطق نوری، فارغ از ادعاهای درست یا نادرست، یک نکته ناامید کننده دارد؛ اگر اداعاهای مطرح شده در این گفت و گو درست باشد، ما با رئیس فدراسیونی سر و کار داریم که نه می تواند با صدا و سیما ارتباط خوب بگیرد، نه با وزارت ورزش و جوانان، نه با کمیته ملی المپیک و نه حتی با سرمربی تیم ملی و سرشناسترین قهرمان این رشته. با این همه او که بازنشسته هم هست، همچنان صندلی فدراسیون را دو دستی چسبیده است.


در این مطلب، برخی از گفت و گوهای یکی دو سال اخیر ناطق نوری را مرور کرده ایم:  

 

*************************************
ناطق نوری: مسئولان محترم ورزش نگاه خوبی به بوکس دارند
16 اردیبهشت 94- (ایسنا): بحث مالی آوردن این مربی با ‌همکاری خوب کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حل شده است. مسئولان محترم ورزش نگاه خوبی به بوکس دارند... خدا را شکر تحولی در درون وزارت ورزش به وجود آمده و افرادی که در حوزه فدراسیونها هستند آگاهی خوبی نسبت به رشته ها دارند. ما امسال برخلاف سال‌های قبل برای اختصاص بودجه کمتر چانه زدیم و توجه خوبی به رشته مدال آور بوکس داشتند... تلاش می کنیم از تعداد سهمیه های قبلی در دوره قبل المپیک کمتر نباشد که اگر اینطور باشد آبروی آدم می‌رود. دوره قبل چهار سهمیه داشتیم که امیدواریم در این دوره بیشتر شود.


................................................................................
حداقل چهار سهمیه می خواهیم
29 اردیبهشت 94-ایسنا :انتظار ما از بوکسورهایمان این است که بتوانند حداقل چهار سهیمه المپیک ریو را کسب کنند.


......................................................
6 سهمیه هم کافی نیست، می خواهیم روی سکوی المپیک برویم
15 خرداد 94- ایسنا:در المپیک لندن، ایران چهار سهمیه داشت اما امیدواریم که سهمیههای‌مان را در المپیک ریو به شش سهمیه برسانیم... البته تنها سهمیه کافی نیست و ما میخواهیم در المپیک روی سکو قرار بگیریم.


.........................................
اگر 4 یا 5 سهمیه نگیریم، از بوکس می روم
13 مهر 94- ایسنا: هدف اصلی ما کسب 4 یا 5 سهمیه برای المپیک 2016 ریو است و اگر نتوانم به آن دست یابم از بوکس کنار می‌روم.


.......................................................
بوکس روی سکو برود، خداحافظی می کنم
15 دی 94- ایسنا: گویا وزارت ورزش و جوانان دلش چندان با رشته بوکس نیست!... بوکس ایران اگر یک بار بر روی سکوی المپیک برود، جایگاهش تثبیت خواهد شد و من در آن هنگام از بوکس خداحافظی می‌کنم و جایم را به کسی می‌دهم که توانایی اداره این رشته را داشته باشد.


................................................
هم فدراسیون و هم کمیته روزبهانی را خوب حمایت می کنند
4 اردیبهشت 95- ایسنا: روزبهانی در حال حاضر هم از سوی کمیته ملی المپیک و هم از طرف فدراسیون حمایت مالی خوبی می‌شود و با توجه به حمایت‌هایی که از این ورزشکار صورت می‌گیرد باید در المپیک بتواند موفق به کسب مدال شود.خ

دیدگاه‌ها