کد خبر : 1350964 | 28 مرداد 1395 ساعت 01:49 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

داوران ما را آنالیز کرده بودند

اخلاقی: مردم فقط عکس گریه‌های بنا را دیدند

ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران گفت: من در برخی از صحنه‌های کشتی مثل رقابت با حریف آلمانی توسط داوران آنالیز شده بودم.

اخلاقی: مردم فقط عکس گریه‌های بنا را دیدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حبیب الله اخلاقی، فرنگی‌کار وزن 85 کیلوگرم ایران در المپیک ریو که دستش از مدال دور ماند، درباره رقابت‌های کشتی المپیک اظهار داشت: اینجا همه حریفان همدیگر را آنالیز کرده‌اند و کسی برای دیگری غریبه نیست و ناگهان وارد مسابقات نشده است. تک‌تک حرکات کشتی‌گیران به دقت بررسی شده و ما نیز حریفان را آنالیز کرده‌ایم. من در برخی از صحنه‌های کشتی مثل رقابت با حریف آلمانی توسط داورها آنالیز شده بودم! او در طول کشتی در حال عقب نشینی بود ولی اخطار کم کاری به من داده می‌شد. داوران در این صحنه‌ها بازیکنان ما را سربریدند.

 

وی درباره ناراحتی گریه محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مردم فقط عکس گریه را دیدند ولی ما بعد از مسابقه، بنا را به سالن مسابقه آوردیم و او ساعت‌ها گریه می‌کرد. من خودم به عنوان کشتی‌گیر نمی‌توانستم او را آرام کنم و حرفی برای گفتن نداشتم. دلیل اشک‌های بنا، باخت‌هایی بود که یکی از آنها توسط من رقم خورد. همه ما تلاش کردیم تا جلوی اشک‌های بنا را بگیریم اما او ساعت‌ها مشغول گریه بود. همه زندگی بنا، کشتی و او عاشق کشتی است.

 

اخلاقی در خصوص میزان آمادگی جسمی و روحی خود در المپیک 2016 ریو تصریح کرد: من تمام تلاشم را کردم و از نظر ذهنی کاملاً آماده بودم. شما بهداد سلیمی را در نظر بگیرید. او در دوضرب وزنه 260 کیلوگرمی را زده است. در المپیک وزنه 245 کیلوگرمی را مهار کرد ولی داوران قبول نکردند. او در حرکت بعدی آنقدر وزنه 245 کیلویی را روی سر نگه داشت تا 3 چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری آن را رد کرد. سلیمی در حرکت سوم به دلیل به هم ریختگی روحی نتوانست وزنه‌ای را که بسیار پایین‌تر از رکوردش بود بزند. در کشتی من با حریف روس، 3 امتیاز متوالی به حریف داده شد و من هم از نظر روحی به هم ریختم.

 

فرنگی‌کار المپیکی ایران درباره تجدید نظر در مورد بازنشستگی گفت: من چند سال پیش تصمیم گرفتم که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم. حالا می‌خواهم مدتی در کنار خانواده باشم و پس از کسب آرامش، تصمیم درستی برای ادامه زندگی‌ام بگیرم.

دیدگاه‌ها