کد خبر : 1351168 | 29 مرداد 1395 ساعت 04:09 | 378.1K بازدید | 0 دیدگاه

اولین مدال المپیکی بانوان بر گردن کیمیا علیزاده؛

تاریخ به تو افتخار می‌کند

کیمیا علیزاده با برد 5 بر صفر مقابل نیکیتا کلاسنویچ سوئدی نام خود را به عنوان اولین بانوی ایرانی که در المپیک صاحب مدال شد، در تاریخ ثبت کرد.

تاریخ به تو افتخار می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، کیمیا علیزاده در دومین مسابقه خود به مصاف گومز از اسپانیا رفت تا برنده این بازی راهی نیمه نهایی شود و برای راهیابی به به فینال رو در روی برنده مصر و ژاپن برود. گومز اسپانیایی در بازی اول خود ۶ بر ۵ نماینده تایلند و علیزاده ۷بر ۶ نماینده کرواسی را شکست داده بودند.


زمان اول بدون رد و بدل شدن امتیازی به اتمام رسید اما راند دوم طوفانی آغاز شد. ضربه فوق العاده علیزاده به سر گومز خورد اما داور امتیاز آن محسوب نشد تا اینکه درخواست بازبینی 3 امتیاز کیمیا را به او برساند. دقایقی پس از کسب این امتیاز ضربه مشابه به علیزاده خورد تا درخواست اسپانیایی ها هم با موافقت همراه شود تا مبارزه 3 بر 3 ادامه پیدا کند.

 

برخورد پای کیمیا با هوگو گومز یک امیتاز دیگر را برای او به همراه داشت اما ضربه گومز به پشت سر کیمیا 4 امتیاز را به همراه داشت تا مبارزه 7 بر 4 به سود او شود. زمان سوم با دو اخطار برای تکواندوکار ایرانی همراه بود و مبارزه 8 بر 4 شد اما یک بار دیگر کیمیا سر حریف را هدف قرار داد و موفق شد نتیجه را 8 بر 7 کند.

 

پس از این شکست گومز در امتیاز طلایی یک بر صفر حریف مصری را شکست داد تا کیمیا به جدول شانس مجدد بازگردد. او ساعت 4 بامداد باید رو در روی حریف تایلندی قرار بگیرد و برنده این مبارزه برای کسب مدال برنز با هدایا ملک دیدار می کند.

 

کیمیا علیزاده از ساعت 4 بامداد به مصاف هارنسوجین از تایلند رفت تا اولین مبارزه خود در شانس مجدد را امتحان کند. مبارزه این دو شروعی طوفانی داشت و دو تکواندو کار در همان 30 ثانیه ابتدایی 3 امتیاز گرفتند تا نتیجه در پایان زمان اول 3 بر 3 شود. زمان دوم هم با یک امتیاز برای آغاز شد اما ضربه 4 امتیازی هارنسوجین را با تایید داوران برای او آورد تا یک بار دیگر کار برای کیمیا سخت شود. یک امتیاز در طول مبارزه برای هر دو پایان ست دوم بود.

 

 

1136056

 

 

زمان سوم با امتیاز 9 بر 6 آغاز شد و کیمیا با یک ضربه هارنسوجین را به شیاپچانگ انداخت تا یک امتیاز دیگر برای ایران به دست بیاید. در فاصله کمتر از 30 ثانیه تا پایان بازی دو ضربه 3 امتیاز و 2 امتیاز اخطار نتیجه را باور نکردنی برای کیمیا رقم زد تا او با امتیازات 14 بر 10 راهی دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز شود.

 

 

1136072

 

کیمیا علیزاده راس ساعت 5 و پس از اینکه تکلیف اولین برنز وزن 57 کیلوگرم مشخص شده بود رو در روی نیکیتا کلاسنویچ قرار گرفت تا المپیک تکلیف دومین بانوی صاحب مدال برنز خود در این وزن را هم بشناسد. بعد از برنز ملک مصری این دو تکواندوکار مبارزه را آغاز کردند که در زمان اول بدون امتیاز به پایان رسید. امتیازگیری های کیمیا از زمان دوم آغاز شد جایی که برخورد پا او به هوگو کلاسنویچ و اخطاری که حریف سوئدی گرفت 2 امتیاز را به همراه داشت.

 

 

1136077

 

اما علیزاده کار را در ست سوم تمام کرد و با یک ضربه موقع نتیجه مبارزه را 5 بر صفر به سود خود کرد تا اولین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک کسب شود. کیمیا علیزاده اولین مدالی تاریخی را برای ایران کسب کرد و اولین ورزشکاری بانویی بود که مدال را المپیک را برگردن می آویزد.

دیدگاه‌ها