کد خبر : 1351492 | 30 مرداد 1395 ساعت 02:17 | 113.8K بازدید | 18 دیدگاه

حسن یزدانی شگفت انگیز بود

صید طلا از دریای خون !

حسن یزدانی ستاره جوان ایران در کشتی وزن ۷۴کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف روس، به مدال طلا رسید.

صید طلا از دریای خون !

به گزارش "ورزش سه"، این هفتمین مدال و سومین طلا برای ایران در المپیک ریو بود که با نمایشی درخشان به دست آمد.

 

یزدانی که 6 امتیاز ار حریف خود عقب بود با زیرگیری های بی نقص در وقت دوم ، انور گودیوف قدرتمند را زمین گیر کرد و با نتیجه 6-6 مسابقه را برد و طلای المپیک را به شایستگی گرفت.

 

حریف یزدانی که در ابتدای مسابقه مصدوم شده بود بارها کشتی را قطع کرد که این مسئله با اعتراض شدید کادر فنی توام شد اما با وجود همه مشکلات، گودیف در تشک باقی ماند و در حالیکه فکر می کرد قهرمان می شود، مغلوب یزدانی شد که در ثانیه های آخر او را خاک کرد و با فریادی قهرمانی اش را به همه اعلام کرد.

 

یزدانی که کشتی های ماقبل فینال را با تسلط برده بود در این کشتی کار سخت تری داشت اما مقابل اراده و تکنیک او هیچ مانع بلندی وجود نداشت. این یک کشتی کلاسیک و تاریخی برای ماست، به خصوص که برتری 6-4 حریف روس و مقاومتش تا 3 ثانیه به اتمام کشتی، التهاب را به اوج رسانده بود.

 

 

شرح نبرد فینال 74 کیلو:


*در 30 ثانیه نخست کشتی گودیف با یک زیرگیری تکنیکی 2 امتیاز پیش افتاد و بعد از آن کشتی به دلیل مصدومیت نماینده روس، قطع شد که در ادامه این حریف روسی دو امتیاز دیگر به جمع اندوخته های خود افزود و یکبار دیگر کشتی به دلیل خونریزی پیشانی وی به مدت 5 دقیقه قطع شد.


*در فاصله یک دقیقه و 48 ثانیه به پایان وقت نخست کشتی دوباره آغاز شد و حسن یزدانی در حالی که پر تحرک نشان می داد یک مرتبه دیگر در فاصله 40 ثانیه به پایان کشتی، این مبارزه به دلیل مصدومیت قبلی گودیف قطع شد و بعد از آغاز مجدد کشتی یزدانی یکبار دیگر در خاک قرار گرفت و در نهایت وقت نخست با نتیجه 6 بر صفر به پایان رسید.


*آزاد کار جوان جویباری تیم ملی در وقت دوم، یزدانی با یک زیرگیری بی نقص دو امتیاز گرفت که کشتی یکبار دیگر به دلیل خونریزی پیشانی گودیف قطع شد که بابک شادگان رئیس کمیته پزشکی به رئیس تشک وضعیت آزادکار روسی و نامناسب بودن شرایط وی را برای ادامه کشتی گزارش داد که این موضوع پذیرفته نمی شود.


*در فاصله یک دقیقه و 30 ثانیه به پایان کشتی یزدانی با یک زیرگیری چهارمین امتیاز خود را کسب کرد.


* یزدانی در لحظات پایانی کشتی با دستان پرکار و و یورش های مثبت خود یکبار دیگر از این روس کشتی بلد دو امتیاز دیگر گرفت و کشتی با نتیجه 6 بر 6 به پایان رسید و به دلیل کسب امتیاز آخر دستان یزدانی به عنوان برنده بالا می رود و صاحب مدال طلای المپیک ریو شد.

دیدگاه‌ها