کد خبر : 1352237 | 01 شهریور 1395 ساعت 13:35 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

راه طولانی برای حضور در بین 10 کشور برتر

رتبه‌ای که کاروان ایران از دست داد

کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو در حالی با 8 مدال و رده بیست و پنجم به کار خود پایان داد که می توانست بهترین نتیجه تاریخ خود را کسب کند، ایران می توانست مدال های خود را به 16 برساند و در رده نهم بایستد.

رتبه‌ای که کاروان ایران از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، دستاورد کاروان ورزشی کشورمان از المپیک ریو 2016، سه طلا، یک نقره و چهار برنز بود که در مجموع رتبه بیست و پنجم را برای ما به همراه داشت، این نتیجه البته ضعیف ترین نتیجه تاریخ ورزش ما در المپیک نبود اما با توجه به استعدادهایی که در این رقابت ها حضور داشتند، ایران می توانست به 9 طلا، 2 نقره و 5 برنز دست پیدا کند و در رده نهم جدول مدال ها بایستد. حال نگاهی اجمالی می اندازیم به احتمالاتی که وجود داشت و شاید اگر با درایت از اوضاع استفاده مناسبی می کردیم و صد البته حق مان خورده نمی شد می توانستیم بهترین المپیک را برای خود رقم بزنیم.


طلایی ها؛ از وزنه و دوبنده تا شیاپ چانگ
کیانوش رستمی، حسن یزدانی و سهراب مرادی سه طلایی کشورمان بودند که در ریو درخشیدند، 3 طلای کشورمان قابلیت تبدیل به 9 مدال طلا داشت.


* بهداد سلیمی: او بعد از مصدومیتی سنگین آمده بود و اولین نام مدنظر همه ما برای کسب طلا بود اما ... همه دیدند چگونه هیات ژوری طلای بهداد را دزدیدند.  


* حمید سوریان: پرافتخارترین فرنگی کار کشورمان، کیلومترها از نام خود عقب تر بود، سوریان در عین ناباوری حتی در شانس مجدد هم حذف شد در حالیکه کمتر کسی به مدالی غیر از طلا برای او فکر می کرد.


* فرزان آشورزاده: تکواندوکار خوشنام کشورمان که یکی از طلاها را روی سینه او تصور می کردیم تنها دو ثانیه تسلیم حریف خود شد و ناباورانه ترین حذف این بازی ها را رقم زد.

 

1136339


* حسن رحیمی: بدون تردید یکی از فنی ترین کشتی گیران ایران به خاطر یک ژاپنی ناشناخته از طلا بازماند، البته رحیمی توانست به مدال برنز دست پیدا کند.


* سعید عبدولی: او نیز مانند رحیمی به مدال برنز دست پیدا کرد اما پیش از شروع رقابت های ریو، همه علاقه مندان به کشتی با توجه به اتفاقات المپیک قبلی یک طلا برای او متصور بودند.


* امید نوروزی: یکی از طلایی های ایران در دوره پیشین با امیدهای فراوانی پا به این رقابت ها گذاشت اما چیزی جز حذف نصیبش نشد، البته نوروزی در یکی از حساس ترین کشتی ها خود نیز اسیر ناداوری شد تا حذف کامل او از این رقابت ها ناجوانمردانه به نظر بیاید.

 


نقره؛ حدادی اگر همان حدادی لندن بود
کمیل قاسمی تنها نقره ای کشورمان در المپیک بود، اگر اتفاق خاصی نمی افتاد و احسان حدادی نیز بی کم و کاست همان ورزشکار حاضر در لندن بود این تعداد به عدد 2 می رسید.


*احسان حدادی: پرتابگر وزنه کشورمان در لندن حماسه ساز شده بود اما در ریو پایین تر از حد انتظار ظاهر شد، البته در این میان نکات زیادی در میان است که جای گفتن آنها قطعا اینجا نیست.


برنز؛ در ادامه حماسه بانو
کیمیا علیزاده، قاسم رضایی، حسن رحیمی و سعید عبدولی چهار برنزی کشورمان در ریو بودند، البته در بررسی احتمالات عبدولی و رحیمی را در فهرست طلایی ها قرار دادیم اما در این میان می توانستیم برای سه ورزشکار دیگر احتمال برنز بدهیم.


*رضا یزدانی: البته خیلی ها انتظار طلا از این ورزشکار داشتند اما ناداوری یزدانی مصدوم را از رسیدن به مراحل بالاتر بازداشت، او در حالی در شانس مجدد نیز حذف شد که می شد یک برنز را برای او متصور شد.

 

1137007


* حبیب الله اخلاقی: فرنگی کار خوش اخلاق کشورمان هر چند امید طلا را به همراه خود نداشت اما تصور کسب یک مدال برنز از سوی او چیز عجیبی نبود.


* مهدی خدابخشی: کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران نیز یکی از ورزشکارانی بود که پیش از آغاز رقابت ها کسب یک مدال، شاید برنز را می توانستیم روی او حساب کنیم.


نتیجه گیری؛ از بیست و پنجم تا نهم
پس از پایان رقابت ها کاروان ایران با 3 طلا، 1 نقره و 4 برنز به عنوان بیست و پنجم این رقابت ها دست پیدا کرد در حالی که با بررسی های عنوان شده کاروان ورزشی ایران می توانست با کسب 9 طلا، 2 نقره و 5 برنز پس از کره جنوبی در رده نهم المپیک ریو بایستیم و بهترین نتیجه تاریخ خود را در این رقابت ها رقم بزنیم.

دیدگاه‌ها