کد خبر : 1353910 | 09 شهریور 1395 ساعت 00:46 | 34.6K بازدید | 0 دیدگاه

زولا: نکونام رهبر فوق‌العاده تیمم بود

ستاره سابق فوتبال ایتالیا به تمجید از بازی جواد نکونام پرداخت.

زولا: نکونام رهبر فوق‌العاده تیمم بود

به گزارش "ورزش سه"، جان‌فرانکو زولا سرمربی سابق العربی قطر در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود گفت: فوتبال قطر پیشرفت سریعی داشته و علت اصلی آن منابع بسیار زیادش است؛ به همین دلیل سطح فوتبال قطر هر روز در حال پیشرفت است.

 

او در مورد حضور استعداد در فوتبال قطر اظهار کرد: منابع بسیار زیاد فوتبالی در قطر است و با بهره‌گیری از مربیان و بازیکنان خوب دنیا از آنها استفاده می‌کنند؛ از نظر فوتبالی قطر جوان است و زمان می‌برد موفق شود و به پتانسیل کامل دست پیدا کند اما الان با آوردن ستاره روی فوتبال سرمایه گذاری می‌کنند؛ با این حال کار زیادی دارند چراکه در مسابقات انتخابی نتوانستند به تورنمت بزرگی برسند و دنبال آن هستند.

 

زولا ادامه داد: کوگی و حامد جزف دو بازیکن خوبی هستند که با من بودند و الان در تیم ملی قطر هستند؛ فکر نمی‌کنم جزف برای مسابقات انتخاب شود ولی کوگی جای ثابت‌تری در تیم ملی قطر دارد چون از پتانسیل بالایی برخوردار است و حتی فکر می‌کنم در اروپا آینده‌ای داشته باشد.

 

او در مورد عملکرد نکونام و دژاگه در فصل اخیر تیم العربی عنوان کرد: از بازی اشکان دژاگه مخصوصا در اوایل فصل رضایت کامل داشتم ولی مصدومیت ها برای او گران تمام شد؛ او بازیکن تاثیرگذاری بود و به عنوان بازیکن کنار کمک زیادی داشت و در هافبک نقش مهمی ایفا می‌کرد که من هم از او بهره بردم؛ نکونام در نیم‌فصل دوم به جمع ما آمد و در سه، چهار مسابقه اول فوق‌العاده بود. وقتی اضافه شد کنترل میدان را در اختیار گرفت اما به مرور زمان خسته بود و اُفت کرد چون فکر می‌کنم تمرینات پیش فصل را با ما نگذرانده بود ولی با این حال نکونام در زمین رهبر فوق العاده است که امیدوار بودم جوان‌تر بود در تیم ما حضور داشت.

 

زولا با اشاره به مربیگری نکونام در تیم ملی ایران ابراز کرد: شک ندارم نکونام تبدیل به مربی خوبی خواهد شد؛ وقتی تمرین می‌کردیم در مورد نکات مربیگری از من سوال می‌کرد و از مطرح شدن او در مربیگری شک ندارم.

 

او خاطرنشان کرد: دوران بازی از مربیگری برای من ساده‌تر بود اما با این حال از مربیگری واقعا لذت می‌برم و استعدادهای زیادی را می‌بینم و با آنها کار می‌کنم ولی با این حال زمان می‌برد در جایگاه مربی جا بیافتم؛ تجارب مربیگری در قطر مطمئنا به بنده کمک خواهد کرد.


 
ستاره سابق فوتبال ایتالیا در مورد پیش‌بینی‌اش از بازی ایران و قطر گفت: این کار همیشه سخت است؛ درست است که فوتبال قطر پیشرفت می‌کند اما ایران یک سر و گردن از آن بالاتر است و ایران می‌تواند با حضور پُر شور تماشاگرانش برنده باشد.

دیدگاه‌ها