کد خبر : 1354292 | 10 شهریور 1395 ساعت 17:25 | 30.4K بازدید | 1 دیدگاه

این قلعه نمی شکند

3 قطری در خط دفاع تیم کی روش!

خط دفاعی تیم ملی ایران پس از مدت ها دوباره از استحکام و شرایطی قابل قبول برخوردار است.

3 قطری در خط دفاع تیم کی روش!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که کارلوس کی روش در تورنمنت جام جهانی 2014 مهارت فوق العاده خود را در تشکیل سازمان دفاعی تیمی نشان داده بود، تیم ایران پس از گذشت سه سال دوباره با 4 چهره متفاوت از آن تورنمنت به دیدار حریفان خواهد رفت.


در جام جهانی 2014 کی روش امیرحسین صادقی و سیدجلال حسینی را در قلب دفاع استفاده کرد که صادقی پس از نمایش خوب در 3 بازی پایانی مقدماتی به تیم ملی اضافه شد و البته در جام جهانی بهترین نمایش های عمر فوتبالی اش را انجام داد. در تیم جام جهانی مهرداد پولادی دفاع تیم ملی بود که او هم بخصوص در دو بازی اول مقابل آرژانتین و نیجریه استثنایی نمایش داد و دفاع راست هم به پژمان منتظری رسید که اگرچه یک مدافع وسط بود اما کی روش با تغییر شکل بازی وی از او به عنوان یک دفاع کناری استفاده کرد. اگر بازی ایران و آرژانتین را دوباره تماشا کنید از نفوذهای مکرر پژمان و البته سانترهای دقیقش متعجب خواهید شد. سانترهایی که در دو مورد می توانست منجر به باز شدن دروازه حریف نامدار ما بشود.

 


دو سال بعد اما تیم ملی شرایطی متفاوت نسبت به جام جهانی دارد اگرچه دو چهره آن خط دفاعی همچنان در تیم ملی حضور دارند. سیدجلال حسینی صخره دفاعی کی روش و پژمان منتظری که به عنوان یکی از بهترین مدافعان دو دهه اخیر عضو ثابت و بدون گفت و گوی این خط خواهد بود. در قلب دفاع ایران مرتضی پورعلی گنجی را دارد که این بازیکن فاصله بسیار کمی با ترکیب اصلی دارد. بازیکنی که با توجه به جوانی از مهره های مدنظر کی روش برای حضور در جمع ملی پوشان است. پورعلی که بعد از مصدومیت پژمان منتظری پیش از جام ملت های آسیا 2015 به جمع ملی پوشان اضافه شد، حتی ممکن است فردا در ترکیب اصلی به میدان برود.

 


ایران در دفاع راست رامین رضائیان، وریا غفوری و در دفاع چپ احسان حاج صفی، میلاد محمدی و سعید آقایی را دارد که همه این بازیکنان می توانند در ترکیب اصلی حضور داشته باشند. با توجه به اینکه گل نخوردن از ابزارهای اصلی هر تیم در مسابقات دوره ای محسوب می شود. امیدواریم این خط دفاعی بدون لغزش از پس مهاجمان قطر که چهره های نامداری هم در بین آنها حضور دارند بربیاید. نکته مهم این خط دفاعی حضور 3 بازیکن باتجربه بازی در لیگ قطر و تنه به تنه شدن با همه ستاره هایی است که تیم قطر را در تهران همراهی می کنند. حسینی، پورعلی گنجی و منتظری جمعا نزدیک به 6 سال در قطر به میدان رفته اند و تجربه آنها از این رویارویی ها خیال کی روش را آسوده تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها