کد خبر : 1354566 | 11 شهریور 1395 ساعت 19:30 | 47.2K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت:

آیا رئال نیاز به خریدهای بیشتر داشت؟

تابستانی کم فروغ و بدون خریدی کهکشانی برای رئال مادرید و بی سابقه پس از سال 2003. رئال به جز بازگرداندن موراتا، هیچ خرید دیگری در فصل نقل و انتقالات انجام نداد و ترجیح داد روی داشته های خود شرط بندی کند.

آیا رئال نیاز به خریدهای بیشتر داشت؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فصل نقل و انتقالات تابستانی شروع شد،  بسیاری بر این گمان بودند که رئال مادرید به واسطه محرومیت از خرید بازیکن در 2 بازار نقل و انتقالاتی سال 2017، دست به خریدهای زیادی بزند. البته به دلیل فرجام خواهی رئال، حکم محرومیت این باشگاه فعلا به حالت تعلیق درآمده اما این احتمال وجود دارد که دادگاه استیناف نیز رای به اجرای حکم قبلی بدهد و بدین ترتیب رئال از خرید بازیکن در سال 2017 محروم شود .

در هر صورت فصل نقل و انتقالات در حالی روز گذشته به اتمام رسید که رئال تنها با پرداخت 30 میلیون یورو، موراتا را از یووه بازپس گرفت و نیز آسنسیو را که به صورت قرضی برای اسپانیول بازی می کرد بازگرداند.

 

 

1135018

 

 

تابستان دو سال پیش، بارسلونا دقیقا همین شرایط رئال را داشت و با محرومیت فیفا مواجه شده بود. درخواست فرجام خواهی بارسا باعث شد آنها در تابستان 2014 بتوانند مجوز خرید بازیکن را کسب کنند. زوبی زارتا، مدیر ورزشی وقت بارسلونا، خریدهای بزرگی چون لوئس سوارز، راکیتیچ، براوو، تراشتگن و ژرمی متیو انجام داد و در پایان همان فصل، بارسا موفق به کسب سه گانه شد. به نظر می رسید که رئال نیز همین سیاست را در پیش بگیرد اما در عمل اتفاق دیگری افتاد.

 

رئال در این تابستان بیش از آنکه خرید کند بازیکن فروخت. اگر موراتا با 30 میلیون یورو به رئال برگشت، در عوض چریشف، مدران و خسه رئال را ترک کردند و 33 میلیون یورو عاید رئالی ها شد. رئال البته در بازار به جذب چند بازیکن نیز امیدوار بود.

پل پوگبا، آندره گومس، آلابا، اوبامیانگ و سیسوکو، بازیکنانی بودند که به دلایل مختلف رئال موفق به جذب آنها نشد. برخی مانند آلابا به دلیل داشتن قرارداد با بایرن در دسترس نبودند و برخی مانند پوگبا رقم بالایی داشتند که رئالی ها مایل به پرداختش نبودند.

 

 

1129536

 

 

روزی که پرز در محل تمرین رئال در مونترال کانادا به زیدان اطلاع داد که گومس را از دست داده اند و او به بارسلونا خواهد رفت و روزی که زیزو از خرید پوگبا انصراف داد، او جمله مهمی به خبرنگاران گفت:" خرید نمی کنیم که فقط خریدی انجام داشته باشیم. من از تیمم راضی هستم و نیازی به تقویت این مجموعه احساس نمی کنم."

 

زیدان ترجیح داد که باشگاه، پول های خود را ذخیره کند تا اینکه بیهوده خرج خرید هایی کند که فضای رئال مادرید را دچار تنش های رقابتی بی دلیل کنند. رئال تقریبا در همه پست ها دو بازیکن خوب و باکیفیت در اختیار دارد و تنها کاسیمیرو است که یک جانشین واقعی برای خود ندارد. رئال باید امیدوار باشد که کاسیمیرو در تمام فصل بتواند در دسترس باشد و مصدوم نشود.

با بازگشت کوئنترائو به رئال، مارسلو برخلاف سال گذشته، حالا یک رقیب واقعی برای خود می بیند ضمن اینکه لوکاس، ناچو، کوواچیچ و ماریانو، سربازان وفاداری هستند که زیدان می تواند در مواقع لزوم از آنها استفاده کرده و نتیجه هم بگیرد.

 

 

1137401

 

 

امسال تنها نکته ابهام برانگیز در رئال، ماندن یا جدایی خامس و ایسکو بود. تا ساعات منتهی به پایان مهلت نقل و انتقالات هم مشخص نبود که این دو خواهند ماند یا راهی تیمی دیگر می شوند. ژرژ مندس، مدیر برنامه های خامس روز سه شنبه خبر از ماندن این بازیکن داد و در نهایت ایسکو نیز روز گذشته به خبرنگاران گفت که رئال را ترک نخواهد کرد.

 

سیاست زیدان در مورد این دو بازیکن در نوع خود جالب بود. او در نشست های خبری خود حاضر نمی شد نه ماندنشان و نه جدائیشان را تایید کند. زیزو به هیچکدام قول حضور ثابت در ترکیب اصلی را نیز نداد و تصمیم گیری را بر عهده خودشان گذاشت و سرانجام هر دو تصمیم گرفتند که در رئال بمانند.

 

پیگرینی سال 2009 وقتی هدایت رئال را بر عهده گرفت، پرز برای تقویت تیم، 264 میلیون یورو هزینه کرد. بازیکنانی چون رونالدو، کاکا، بنزما و ژابی آلونسو به رئال اضافه شدند اما در نهایت دست رئال از جام خالی ماند.

مورینیو در اولین سال حضورش روی نیمکت رئال، 73 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرد و در اولین سال حضور کارلو آنچلوتی نیز 172.5 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه شد.

پرز برای تقویت تیم سال گذشته با مربیگری بنیتس نیز 80 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرد. از سال 2003 که رئال تنها 25 میلیون یورو برای خرید بکام هزینه کرد، سابقه نداشت که این تیم در تابستان تا به این اندازه اقتصادی عمل کند.

 

در شرایطی که محرومیت فیفا همچنان رئال را تهدید می کند، مدیران این باشگاه به برگشتن رای اولیه در فرجام خواهی امیدوارند اما در صورت نتیجه نگرفتن در دادگاه استیناف، تنها راه چاره، تمدید با بازیکنان فعلی است.

 

 

1127151

 

 

بیل و رونالدو کار تمدید قراردادشان تمام شده است و تمدید با لوکا مودریچ و په په نیز در دستور کار قرار دارد. رئالی ها چند بازیکن قرضی نیز در تیم های دیگر دارند از جمله مارکوس یورنته که در آلاوس بازی می کند و می تواند ذخیره خوبی برای کاسیمیرو باشد و همچنین وایخو که از امسال برای فرانکفورت بازی خواهد کرد، یک مدافع آینده دار نشان داده است.

 

در تابستانی که بارسا و اتلتیکو اقدام به تقویت مجموعه خود کرده اند، رئال ترجیح داد به داشته های خود تکیه کند. امیدواری به درخشش این رئال مادرید بالاست اما هنوز بی تجربگی زیدان و چند نمایش دور از انتظار از رئال به خصوص در بازی های بزرگ فصل، می توانند باعث شوند که پرز از هزینه نکردن در فصل نقل و انتقالات متاسف شود. گذشت زمان نشان خواهد داد که سیاست رئال در بازار نقل و انتقالات تابستانی 2016 درست بوده است یا سرآغاز یک ناکامی.

 

رضا سیف

دیدگاه‌ها