کد خبر : 1354942 | 13 شهریور 1395 ساعت 11:11 | 47.8K بازدید | 2 دیدگاه

به بهانه پایان فصل نقل و انتقالات

برنده ها و بازنده های بازار تابستانی

پنجره نقل و انتقالات تابستانی، بامداد پنج شنبه بسته شد و به سان هر سال، بازیکنان زیادی بین تیم های مطرح اروپا جا به جا شدند.

برنده ها و بازنده های بازار تابستانی

به گزارش "ورزش سه"، قصد داریم بررسی کنیم کدامیک از تیم ها روند خوبی را در تابستان طی کردند و کدام باشگاه ها نتوانستند آنطور که باید و شاید، نقاط ضعف خود را بر طرف سازند؛

 

برندگان

 

دورتموند

 

زنبورها، موفق ترین تیم اروپا در جذب استعدادهای آینده دار بودند. آنها امره مور ملقب به "مسی آینده ترکیه" و عثمان دمبله ( نیمار فرانسه ) را جذب کردند.

 

توماس توخل همچنین توانست یکی از برندگان لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام جهانی را نیز جذب کند. مارک بارترا، رافائل گوئررو و آندره شورله، از دیگر بازیکنانی بودند که به دورتموند پیوستند.

 

 

1140028

 

 

سباستین روده، هافبک جدید دورتموند که از بایرن به این تیم پیوست، انگیزه زیادی برای اثبات خودش دارد اما شاه ماهی تابستان دورتموند، بازگشت ماریو گوتزه، ستاره سابق این تیم از رقیب سنتی با مبلغ 22 میلیون یورو بود.

 

 

1140047

 

 

گوتزه که روزگاری استعداد اول ژرمن ها به شمار می آمد، قصد دارد تا ثابت کند باوارایایی ها اشتباه بزرگی در مورد او مرتکب شده اند. البته دورتموند هنریک میخیتاریان، مت هوملس و ایکای گوندوغان را از دست داد اما با توجه به خرید استعدادهای جدید و حفظ ستارگانی مثل رویس و اوبامیانگ، تابستان پرباری را پشت سر گذاشت و می تواند امسال نیز تهدید بزرگی برای بایرن در راه قهرمانی در بوندس لیگا باشد.

 

یوونتوس

 

شاید تنها تیم بزرگی مثل یوونتوس قادر باشد با از دست دادن ستارگانی مثل آلوارو موراتا و مهم تر از آن، پل پوگبا، باز هم برنده بازار نقل و انتقالات تابستانی لقب بگیرد.

 

رئال مادرید با استفاده از بندی که در قرارداد مهاجم سابقش وجود داشت، با پرداخت 30 میلیون یورو، آلوارو موراتا را به خانه بازگردادند. موراتا در لیگ قهرمانان برای یووه فوق العاده ظاهر شد اما در سری آ، نتوانست مهاجمی طراز اول برای بیانکونری ها باشد.

 

 

1129471

 

 

انتقال پل پوگبا به ارزش 105 میلیون یورو و تبدیل شدن او به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال، در حالیکه یووه تنها 1 میلیون یورو برای جذب او پرداخت، موئد آن نکته است که یوونتوس بی شک در بازار تابستان امسال، در زمره برندگان جای خواهد گرفت.

 

از طرف دیگر، یوونتوس موفق شد طی انتقالی جنجالی، با 90 میلیون یورو گونسالو ایگواین، آقای گل فصل قبل ایتالیا را به خدمت بگیرد که ایگی در همان دیدار اول برابر فیورنتینا تاثیر خود را نشان داد. همچنین با جذب میرالیم پیانیچ از رم، علاوه بر تقویت تیم خود، بهترین بازیکنان دو رقیب اصلی خود در سری آ را خریداری کردند. البته آنها مقاومت شدیدی هم در مقابل پیشنهاد 60 میلیون یورویی منچسترسسیتی برای جذب بونوچی نشان دادند.

 

 

1140024

 

 

آلگری موفق شد مارکو پیاتسا، استعداد جوان کروات را نیز به خدمت بگیرد. همچنین آنها دنی آلوز 33 ساله را به جمع بازیکنان خود اضافه کردند. تجربه نشان داده است یوونتوس در جذب بازیکنان سن بالا و بازی گرفتن برای حداقل یک یا 2 فصل از آنها، تبحر ویژه ای دارد. با جذب مهدی بن عطیه از بایرن، بی شک می توان این تیم را نیز در بین برندگان فصل تابستان قلمداد کرد.

 

منچستریونایتد

 

در حالیکه همگان به علت دوستی نزدیک مورینیو و خورخه مندس، این ایجنت را نقش اول فعالیت های نقل و انتقالاتی منچستر می دانستند، این بار مینو رایولا، حضور عمده ای در خریدهای شیاطین سرخ داشت و 3 تا از بهترین بازیکنان جهان را به اولدترافرد منتقل کرد.

 

خرید پل پوگبا، یک بار هواداران این تیم را امیدوار کرد تا به بهترین تیم جهان تبدیل شوند. پرداخت مبلغ 105 میلیون یورو نشان داد سران منچستر عزم بالایی برای بازگرداندن این تیم به سطح اول فوتبال اروپا دارند.

 

 

1140025

 

 

همچنین جذب هنریک میخیتاریان، هافبک نفوذی دورتموند که فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و موفق به زدن 21 گل برای تیمش شد، یکی از بهترین پلی میکرهای دنیا را به جمع بازیکنان بازیکنان منچستر اضافه کرد.

 

اما سومین هدیه مینو رایولا برای مورینیو، جذب زلاتان 34 ساله برای این تیم بود. خیلی از کارشناسان قدرت گلزنی، رهبری و روحی روانی زلاتان را عامل مهمی برای رقم زدن روزهای خوش در فصل جاری می دانند. آمار موید آن است  که بودن زلاتان می تواند تضمین دهنده قهرمانی در لیگ داخلی هر کشوری باشد.

 

 

1139516

 

 

همچنین جذب اریک بیلی از ویا رئال، می تواند نقش مهمی در ترمیم خط دفاعی شاگردان مورینیو داشته باشد.

 

بازندگان

 

رئال مادرید

 

شاید کسانی که به رئال مادرید لقب کهکشانی را اعطا کرده بودند، حالا از انتخاب خود پشیمان باشند. آنها رقابت شانه به شانه برای جذب پوگبا را به منچستر واگذار کردند و بازگرداندن آلوارو موراتا را می توان تنها حرکت مهم پرز در تابستان ارزیابی کرد. البته درخشش هفته های اخیر مارکو آسنسیو، جوان اول این روزهای ترکیب زیدان را نیز نباید از خاطر برد.

 

 

1140022

 

 

گرچه بازیکنانی مثل موراتا و آسنسیو، شاید قادر نباشند در روزهای غیبت احتمالی بیل یا رونالدودر طول فصل، بار هجومی لوس بلانکوس را به دوش بکشند.

 

 

1139158

 

 

همچنین مادریدی ها نتوانستند در مورد خامس رودریگز نیز تصمیم درستی بگیرند. به نظر می رسید که زیدان تمایلی به حفظ این استاره کلمبیایی ندارد اما فلورنتینو پرز علاقمند به ماندن اوست. تا لحظات آخر فصل نقل و انتقالات تابستانی، تکلیف ماند نخامس و البته ایسکو مشخص نبود و در آینده شاید همین اتفاقات، زیدان و پرز را از عملکردشان در تابستان پشیمان سازد.

 

میلان

 

توافق انجام شده بین برلوسکونی و گروه چینی خریدار میلان، هواداران این تیم را بعد از مدت ها به سپری کردن تابستانی پرهیجان و خوب امیدوار کرد اما آنها امسال نیز موفق به جذب بازیکن بزرگی نشدند.

 

 

1140023

 

 

بعد از انتخاب ویچنزو مونتلا به عنوان سرمربی، روسونری ها موفق به جذب لاپادولا، آقای گل فصل قبل سری ب، گوستاوو گومز در خط دفاعی، خوسه سوسا و لیونل وانجیونی شدند که هیچ کدام از این بازیکنان، در حد و اندازه های ایجاد تحول در میلان سالهای گذشته نخواهند بود و حضورشان نمی تواند موضوع امیدوار کننده ای برای تیفوسی های سن سیرو باشد.

 

 

1140041

 

 

شکست 2-4 هفته دوم برابر ناپولی، نشان دهنده ضعف های اساسی در ترکیب فعلی میلان بود.

 

پاری سن ژرمن

 

بزرگترین و البته ثروتمندترین تیم فرانسه، نتوانست امسال تابستان خیلی موفقی را پشت سر بگذارد و شاید آنها در فصل جاری نیز موفق به صعود به فینال لیگ قهرمانان نشوند.

 

بعد از جدایی لوران بلان و جذب اونای امری، آنها در مرحله اول زلاتان ایبراهیمویچ، ستاره بی چون و چرای چند ساله اخیر خود را از دست دادند. شاید بهترین خرید آنها در تابستان را می تواند حاتم بن عرفا، پلی میکر سابق نیس دانست. البته خرید خسه، در صورت عدم تکرار مصدومیت های پیاپی او در مادرید نیز می تواند به اونای امری برای تکرار دوران موفقش در سویا کمک کند.

 

 

1140042

 

 

همچنین آنها در روز آخر تابستان، داوید لوییز را نیز به چلسی واگذار کردند تا در تابستان امسال بر خلاف فصول اخیر، به جای جذب ستارگان دیگر تیم ها، بازکنان بزرگ خود را از دست بدهند. گزگوژ کریچوویاک از سویا، به همراه اونای امری به جمع پاریسی ها ملحق شد.

 

 

1139359

 

 

هم از لحاظ فنی و هم روحی، ممکن است جدایی زلاتان ضربه بزرگی به پیکر پی اس جی وارد کند. شکست آنها در هفته قبل برابر موناکو در لیگ فرانسه، زنگ خطر بزرگی برای ناصر الخلیفی و سران پی اس جی بود.

 

منبع: گل

مترجم: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها