کد خبر : 1355427 | 15 شهریور 1395 ساعت 11:26 | 18.5K بازدید | 1 دیدگاه

نظمی: از ورود میوه‌های قاچاق جلوگیری کنید

طعنه مدیرورزش آذربایجان به سازمان نباتات

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به اطلاعیه سازمان حفظ نباتات کل کشور واکنش نشان داد.

طعنه مدیرورزش آذربایجان به سازمان نباتات

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از مخالفت سازمان حفظ نباتات با واردات چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) از کشور ترکیه، جمشید نظمی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان اعلام کرد به این اطلاعیه توجهی نخواهد داشت.


نظمی در این باره اظهار داشت: تمامی زیرساخت‌ها برای استفاده از چمن باکیفیت ترکیه فراهم شده است و امیدواریم که بتوانیم نظر مساعد سازمان حفظ نباتات را برای پهن و قرنطینه کردن چمن وارداتی جلب کنیم. سازمان حفظ نباتات اطمینان می‌دهیم که تا شعاع پنج کیلومتری این ورزشگاه هیچ مزرعه و باغی وجود ندارد و آماده هستیم به مدت ۹ ماه ورزشگاه را قرنطینه کنیم تا آزمایش‌های مربوطه توسط این سازمان انجام شود.


مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درباره دلیل استفاده از چمن وارداتی به جای چمن‌های داخلی ادامه داد: چمن‌های تولیدشده کشور از کیفتی مناسبی برخوردار نیست؛ به این دلیل اصرار داریم که از همان چمنی که در ورزشگاه بارسلونا پهن شده و توسط کشور ترکیه تولید می‌شود، استفاده کنیم. فرصت نداریم که بخواهیم اقدامات لازم را برای واردات تخم چمن از کشور ترکیه انجام و سپس کشت کنیم، چون حداقل برای رویش شش ماه زمان نیاز داریم. دو ماه فرصت باقی است تا بازی‌های لیگ برگزار شود و در این فرصت باید نسبت به چمن‌کاری زمین ورزشگاه یادگار اقدام شود.


نظمی در بخش دیگری از صحبت هایش به مسئولان سازمان نباتات طعنه زد: میوه‌های قاچاق در شرایط حاضر سلامت مردم را نشانه رفته‌اند و لازم است جلوی واردات این محصولات گرفته شود. چمن به سلامت مردم آسیب‌رسان نیست و وسواس سازمان حفظ نباتات کشور در این بخش، بی‌مورد است.

دیدگاه‌ها