کد خبر : 1355784 | 16 شهریور 1395 ساعت 18:30 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

تاثیر گواردیولا، انگلیس را قهرمان جهان می‌کند؟

پپ گواردیولا در هر کشوری که مربیگری کرده، آن کشور توانسته کمی بعد فاتح جام جهانی شود.

تاثیر گواردیولا، انگلیس را قهرمان جهان می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا سال 2008 هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و جالب اینکه دو سال بعد اسپانیا توانست با هدایت دل بوسکه برای اولین بار فاتح جام جهانی شود.

پپ سال 2013 به فوتبال آلمان رفت و روی نیمکت بایرن نشست. یک سال بعد، ژرمن ها قهرمان جام جهانی برزیل شدند و حال او از امسال هدایت منچسترسیتی را بر عهده گرفته است.

آیا تاثیر حضور گواردیولا این بار باعث قهرمانی انگلیس خواهد شد؟ پاسخ به این سوال دشوار است اما شاید بتوان سه دلیل برای بی تاثیر بودن حضور پپ در قهرمان شدن انگلیس بیان کرد.

 

 

1140817

 

 

اول اینکه یواخیم لوو و دل بوسکه، در تیم های ملی آلمان و اسپانیا سعی کردند از فلسفه تیم های پپ الگو برداری کنند. به طرو مثال لوو در مصاحبه ای عنوان کرده بود که سبک بازی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 برای وی الهام بخش بوده است.

 

دوم اینکه اسکلت تیمی اسپانیا و آلمان را بازیکنان بارسا و بایرن تشکیل می دادند در حالیکه تنها ملی پوش سیتی که جو هارت بود، از سوی گواردیولا در فهرست فروش قرار گرفت و در نهایت به صورت قرضی راهی تورینو شد.

 

سوم اینکه سم آلاردایس، مربی انگلیس علاقمند به بازی مستقیم است و چندان تمایلی به سب تیکی تاکای تیم های گواردیولا ندارد. در هر صورت باید منتظر جام جهانی 2018 و نمایش انگلیس ماند و تاثیر حضور پپ در فوتبال بریتانیا را مشاهده کرد.

دیدگاه‌ها