کد خبر : 1358091 | 25 شهریور 1395 ساعت 08:48 | 136.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس یا استقلال؟ من یک آرسنالی دو آتشه ام

احمدی: آقا! بالاخره تیم ما را بازوندی؟

محمدرضا احمدی تاکنون دو بار به گزارش بازی بزرگ تهران پرداخته است، شنیدن حرف های او قبل از نبرد هشتاد و سوم سرخابی های پایتخت درباره گزارش های این بازی و ... خالی از لطف نیست.

احمدی: آقا! بالاخره تیم ما را بازوندی؟

به گزارش "ورزش سه"، پیش از آغاز دربی هشتاد و سوم، به سراغ یکی از محبوب ترین گزارشگران تلویزیون رفتیم تا از او درباره لذت گزارش بازی های بزرگ خصوصا دربی پایتخت بپرسیم، احمدی به مانند همیشه با روی باز پذیرای ما بود و در رابطه با اتفاقات مختلف به گفتگو نشست.

 


مگر می شود گزارش دربی را نخواست
ورزش سه: از ابتدای ورودت به این عرصه تمایل داشتی دربی را گزارش کنی؟
مگر می شود گزارشگر باشی و نخواهی دربی را گزارش کنی؟ نه تنها دربی که تمام بازی های بزرگ مانند ال کلاسیکو، بازی های جام جهانی، دیدارهای لیگ قهرمانان و ... بازی هایی است که گزارش آنها جذابیت ویژه ای دارد، خداراشکر من هم تاکنون توانستم در بازی های جام جهانی، المپیک، لیگ قهرمانان و ... به گزارش دیدارهای مهمی بپردازم.

 


دربی می تواند گزارشگر را ماندگار کند
ورزش سه: دلیل این تمایل برای گزارش دربی چیست؟
یکی از مهمترین بازی هایی که به گزارش آن پرداختم دربی بود، اصلا جنس این بازی با بقیه بازی ها تفاوت دارد و من نمی فهمم چرا بعضی ها می گویند این بازی فرقی با بقیه دیدارها ندارد، مهم ترین چیزی که برای یک گزارشگر از این بازی می ماند این است که او می تواند با گزارشش ماندگار شود.

 


از کودکی به دنبال گزارش دربی بودم
ورزش سه: از گزارش های خود در دربی تهران بگوید.
من تاکنون دو بار به گزارش دربی پرداخته ام، یک بار با تساوی بدون گل به پایان رسید و دومین بار نیز آخرین دربی برگزار شده بود که با نتیجه چهار بر دو به سود پرسپولیسی ها تمام شد. هر کسی که فعالیتی را آغاز می کند دوست دارد بهترین اتفاق را تجربه کند، من هم به عنوان یک گزارشگر، برایم مهم است بازی های بزرگ و مهم را گزارش کنم، یکی از آرزوهای همیشگی دوران کودکی من این بود که اگر روزی گزارشگر شدم دربی را گزارش کنم.

 

1143165

 


دربی هشتاد و دوم همه چیز داشت
ورزش سه: فکر می کنی دربی پیش رو هم مانند بازی قبلی شود؟
دربی گذشته یکی از بهترین بازی هایی بود که می توانست وجود داشته باشد، شرایط جدولی باعث بالا رفتن هیجان شده بود و همه اتفاقاتی که می تواند بیفتد تا یک گزارشگر با لذت تمام به گزارش خود بپردازد افتاد، فکر می کنم دربی پیش هم از جذابیت بالایی بهره برد، به غیر از جایگاه تیم ها و شرایطی که همیشه وجود دارد، بازیکنان جوان زیادی در دو تیم وجود دارد که می توانند به این بازی جان بدهند.

 


دو روز بعد از دربی چهار بر دو در خانه بودم
ورزش سه: پس از آن بازی اتفاقی خاصی برایت نیفتاد؟
پس از گزارش بازی چهار بر دو مدت ها در خانه بودم، پس از پایان بازی که به منزل رفتم تا عصر یکشنبه بیرون نیامدم چون می دانستم اوضاع چطور است، البته کسی بی احترامی نمی کرد اما ممکن بود از سر خوشحالی و یا ناراحتی حرف هایی زده شود، پس از گزارش بازی های مهم خارجی هم وقتی بیرون می رویم به دلیل جو ایجاد شده حرف هایی می شنویم که شاید گاهی اوقات عجیب باشد، خوشبختانه یا متاسفانه بازی هایی مانند ال کلاسیکو هم برای مردم مهم شده و باید پس از برخی گزارش ها به آنها جواب بدهیم.

 


مشکل ما در فضای مجازی ایجاد می شود
ورزش سه: این یعنی برای رودررو شدن با مردم مشکل دارید؟
خیر هرگز، اتفاقا رودرو همه حرف ها را فوتبالی می زنیم و همه چیز به خوشی تمام می شود اما متاسفانه فضای مجازی شرایط ما را سخت کرده است، با احترام برای تمام دوستانی که در این فضا می آیند و فعالیت می کنند باید بگویم اوضاع به گونه ای شده که خیلی از دوستان و همکاران ما همانند خود من در فضای مجازی هیچگونه فعالیتی ندارند، فضایی که می توانست بستر فرهنگی مناسبی ایجاد کند تبدیل به تهدید شده است.

 


 آخر آخر ممکن است بگویند آقا تیم ما رو بازوندی؟
ورزش سه: بنابراین مشکل در برخورد رودرو نیست.
نخیر هرگز، البته تعداد افرادی که در فضای مجازی حضور دارند به نسبت کل جمعیت کشورمان درصد بسیار پایینی است و طبیعی است که روبرو شدن با مردم مهمتر است، ما وقتی از نزدیک با مردم روبرو می شویم همیشه اتفاقات بهتری می افتد، اگر خوشحال باشند که دمت گرم می گویند و در بدترین حالت ناراحتی، آخر آخرش این است که بگویند آقا تیم ما را بازوندی!!!؟

 


خیلی ها در فضای مجازی انصاف ندارند
ورزش سه: در حقیقت این فضای مجازی است که شما را ناراحت می کند.
بله عمدتا توهین ها در فضای مجازی اتفاق می افتد، با تمام احترام می گویم برخی از دوستان در فضای مجازی انصاف را رعایت نمی کنند، به هرحال هرجایی اشتباه صورت می گیرد و واقعا برخی از دوستان به ناحق حمله می کنند، اصلا قرار نیست فقط در رابطه با خودمان این را بگوییم، مثلا پایت مگر از پیش، خودش را آماده مصدوم کردن رونالدو کرده بود؟ نه! یک اتفاق در بازی افتاد اما بعد از آن دیدیم خیلی ها جانب انصاف را نگرفتند و به صفحه اجتماعی او حمله کردند.

 


یکی از جذاب ترین دربی ها را گزارش کردم
ورزش سه: جذاب ترین دربی از نگاه محمدرضا احمدی؟
به نظرم جذاب ترین دربی در سال های اخیر، بازی های سه بر دو و چهار بر دو به سود پرسپولیس بود، که اولی را مزدک میزایی و دومی را بنده گزارش کردیم البته رنگی نگاه نمی کنم این ها بازی هایی بودند که گزارش آنها همیشه در یادها می ماند، مانند دیداری که فرهاد مجیدی در دقایق اضافی گلزنی کرده بود، یا حتی بازی ایران و استرالیا، این ها گزارش هایی هستند که می تواند جاودانه شوند. اکنون از دربی سه بر دو به عنوان دربی عجیب نام می برند و هرگاه فیلم آن پخش شود صدای مزدک هم شنیده می شود و اصلا صدای دلپذیر او با گل های آن بازی گره خورد، این یعنی جاودانه شدن در عرصه گزارش.

 


پنج دقیقه اول عالی، هشتاد و پنج دقیقه کسل کننده
ورزش سه: برعکس دربی چهار بر دو، یک دربی صفر صفر هم داشتی.
بله، در یکی از دربی هایی که گزارش کردم بازی صفر صفر شد، پنج دقیقه ابتدایی بازی خیلی عالی بود و تصور کردم دیداری فوق العاده هیجان انگیز را در پیش داریم اما بعد از پنج دقیقه بازی به حالت سکون درآمد و بسیار بی حال شد، انقدری که تبدیل به یکی از کسل کننده ترین دربی ها شد.

 


مانده ایم طرفدار کدام تیم هستیم
ورزش سه: طبیعی است اینکه آبی هستی یا قرمز سوال کلیشه ای است اما با خودت که تعارف نداری، زمانی که تیم مورد علاقه ات نتیجه نمی گیرد زجر می کشی؟
حقیقتش را بخواهید ما خودمان هم مانده ایم که پرسپولیسی هستیم یا استقلالی، بارسایی هستیم یا رئالی، انکار نمی کنم که هرکسی علاقه ای دارد اما پس از حضور در این عرصه واقعا به دنبال این هستیم، گزارشی ماندگار داشته باشیم تا اینکه بخواهیم از یکی از این دو تیم هواداری کنیم، البته یک زمانی بحث ملی مطرح است، موضع گیری در آن دیدارها فرق می کند و حتی می تواند تاریخی شود، هنوز هم ترکیب های غزال تیزپای جواد خیابانی، الله اکبر اسکندر کوتی، چه می کنه عادل فردوسی پور و ... جذاب هستند و هیچوقت فراموش شدنی نیستند.

 


در پی شکار لحظه ها هستیم
ورزش سه: تو هم از گزارشگرانی هستی که حین بازی همه جا را زیر نظر داری؟
بله حتما باید اینطور باشد، ما هم مانند عکاسانی که در پی شکار تصویر هستند به دنبال شکار لحظه ها هستیم، در هر بازی هم پای متن، دقت زیادی به حواشی بازی داریم تا در صورت افتادن اتفاقی و یا واکنشی آن را از دست ندهیم و به انعکاس آن بپردازیم.

 

1143167

 


گزارشگران انگلیسی با بقیه دنیا متفاوت هستند
ورزش سه: در بین گزارشگران تلویزیون ها مختلف دنیا، گزارشگران کدام کشور با بقیه متفاوت هستند؟
در بین گزارش بازی های مختلف، گزارشگران انگلیسی تقریبا با همه متفاوت هستند، آنها به راحتی متلک و کنایه را چاشنی گزارش های خود می کنند و این اصلا چیز عجیبی نیست، در گزارش ها می گویند اگر بازیکنی واقعا روز خوبش نباشد باید در گزارش گفت اما من خودم معمولا این کار را نمی کنم. البته من تلاش می کنم طوری گزارش کنم که به طور کامل روی خط بی طرفی قدم بردارم، بعد از بازی چهار بر دو یادم می آید دوستان در روزنامه همشهری مطلبی به رشته تحریر درآورده بودند که عنوان شده بود علی رغم به وجود آمدن یک باخت سنگین برای یکی از تیم ها گزارش بازی باعث نشد همه چیز یک طرفه پیش برود.

 


لیگ انگلیس برای گزارشگر خوراک دارد
ورزش سه: بین لیگ های مختلف، بیشتر تمایل به گزارش کدام لیگ داری؟
بیشتر از همه بازی ها و لیگ ها تمایل دارم بازی های لیگ انگلیس را گزارش کنم، بازی های لیگ جزیره جذابیت فوق العاده ای دارد و نوع بازی ها به گونه ای است که همیشه برای گزارشگر خوراک ایجاد می کند.

 


آرسنال تیم محبوب من است
ورزش سه: در بین تیم های خارجی از بازی کدام تیم لذت می بری؟
من طرفدار تیم آرسنال هستم، اما معمولا کمتر بازی های این تیم پخش می شود چرا که اغلب یا بازی های مهمتری وجود دارد و یا کنداکتور شبکه در آن دقایق برنامه دیگری دارد. اما هر زمان که بازی های این تیم را گزارش می کنم با تمام وجود لذت می برم، حتی اگر بدانم زور این تیم به حریف هم نمی رسد سعی می کنم از بازی و گزارش آن کیف کنم، مثل بازی آرسنال برابر بارسا که مطمئن بودم زور توپچی ها به بارسایی ها نمی رسد.

 


بعد از بازی ایران و کره خیس عرق بودم
ورزش سه: بهترین گزارش هایت در کدام بازی ها بود؟
دو گزارش جذاب دارم که همیشه در ذهنم می ماند، یکی بازی ایران و کره در مقدماتی جام جهانی قبل، در تهران بود که یک بر صفر برنده شدیم، آنقدر درگیر بازی و وقایع آن بودم که پس از پایان دیدار وقتی گزارش را تمام کردم متوجه شدم همه بدنم خیس عرق شده است، جوری بود که انگار خودم هم مشغول بازی هستم، دیدار سنگینی بود که حتی یک لحظه آن را نباید از دست می دادم.

 


اتفاقی شدم گزارشگر ایران در جام جهانی
ورزش سه: و بازی دوم؟
یکی بازی دیگر هم دیدار ایران برابر نیجریه در جام جهانی بود، خیلی دوست داشتم این بازی را گزارش کنم و با باخت ما تمام نشود که خداراشکر همین اتفاق هم افتاد، به هرحال این لطف خدا بود که کاملا اتفاقی من گزارش آن بازی را انجام دادم چرا که مزدک در برزیل بود اما به دلیل قطع ارتباطی این توفیق نصیب من شد.

 


مردم به من لطف دارند
ورزش سه: ... حرف پایانی؟
از مدیران شبکه 3 ممنونم که به من اعتماد داشتند و به عنوان نماینده این شبکه در المپیک حضور یافتم، امیدوارم بتوانم به گونه ای کارم را ادامه دهم که هم به خوبی از پس وظایف محوله بربیایم و هم مردم از بنده رضایت داشته باشند همانطور که تاکنون به من لطف داشتند.


گفتگو از علیرضا هاشمی

دیدگاه‌ها