کد خبر : 1358123 | 25 شهریور 1395 ساعت 11:17 | 55.7K بازدید | 0 دیدگاه

طلاهای ایران در المپیک لندن به 5 رسید

محمدپور عجیب‌ترین قهرمان تاریخ المپیک‌ها

سعید محمدپور وزنه بردار نه چندان شناخته شده ایرانی نیز در فهرست قهرمانان تاریخ المپیک قرار گرفت.

محمدپور عجیب‌ترین قهرمان تاریخ المپیک‌ها

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته  کمیته بین المللی المپیک رسما اعلام کرد با بررسی نمونه های مجدد به جا مانده از دسته 94 کیلوگرم بازی های المپیک لندن، برای آنها محرز شده است 4 ورزشکار نخست این رقابت ها دوپینگی بوده اند و مدال طلا را نفر پنجم این مسابقات بر سینه می اندازد. علاوه بر چهار نفر نخست دسته 94 کیلوگرم، دوپینگ نفرات ششم و هفتم نیز مثبت اعلام شده است که بر این اساس کیم مین جائه از کره جنوبی و توماس زیلینسکی از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهای نقره و برنز المپیک می‌رسند.

 

1143197


این افتخار در شرایطی به این وزنه بردار بازگردانده شده که بیش از 4 سال از المپیک لندن می گذرد و این قهرمانی به هیچ وجه بازتابی برای وی ندارد و البته مشخص نیست که آیا پاداشی هم دست این وزنه بردار را خواهد گرفت یا نه . جالب این که مدال طلای سعید ، بهترین تورنمنت تاریخ المپیکی ایران را کامل تر می کند. ایران با احتساب این طلا با 5 طلا ،5 نقره و 3 برنز بالاتر از کوبا و نیوزیلند در رده 15 دنیا می ایستد که نتیجه ای خارق العاده برای ورزش ایران محسوب می شود.


او که متولد 1371  در اردبیل است ، عضو گروهی است که با حسین رضازاده و مربی منتخب او کوروش باقری چالش شدیدی داشتند و یک برنامه تلویزیونی برای آشتی دادن آنها با هم نیز برگزار شد . محمدپور بعد از المپیک 2012 لندن در هیچ رقابتی شرکت نکرده است حال آنکه در رقابتهای پیش از آن کارنامه فوق العاده ای از خود به جای گذاشته است. او می گوید :نزدیک به یک ماه است که تمرینات بدن‌سازی‌ام را انجام می‌دهم. در این مدتی که فهمیده‌ بودم مدال نقره المپیک لندن به من می‌رسد انگیزه‌ام بیشتر شده بود اما اکنون که مدال طلا به من می‌رسد انگیزه‌ام بسیار بیشتر شده است. هدف اصلی‌ام مسابقات جهانی 2017 است، اگر متوجه شوم که دستم اذیت می‌کند برنامه‌ام را برای سال 2018 خواهم گذاشت. البته امیدوارم در این 13 ماه باقی‌مانده تا مسابقات 2017 بتوانم خودم را برسانم.


امروز با سعید محمدپور صحبت خواهیم کرد و از او درباره قهرمانی بعد از 4 سال و حس این اتفاق سئوال می کنیم.

دیدگاه‌ها