کد خبر : 1359101 | 28 شهریور 1395 ساعت 17:01 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

از تیم های پایه ایران تا نیمکت وردربرمن

الکساندر نوری؛ بلندپروازی تا بوندس‌لیگا

سرمربی جدید وردربرمن که سابقه حضور در تیم های پایه ایران را در کارنامه خود دارد هدایت وردربرمن را در بوندس لیگای آلمان بر عهده گرفت.

الکساندر نوری؛ بلندپروازی تا بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، با اخراج ویکتور اسکریپنیک از سرمربی گری وردربرمن دستیار ایرانی او الکساندر نوری به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد تا یک دورگه ایرانی برای اولین بار حضور در سطح اول فوتبال اروپا را به عنوان سرمربی تجربه کرده باشد.


نوری متولد آلمان از پدری ایرانی و مادری آلمان است، در فوتبال ایران تجربه کوتاهی دارد و تنها سابقه حضور در تیم های ملی پایه را در کارنامه خود دارد. او پیش از این تجربه بر تن کردن پیراهن تیم های زیر 17، 20 و 23 سال تیم ملی ایران را در کارنامه خود داشت اما تجربه حضور در تیم های پایه ایران هیچگاه منجر به حضور در تیم ملی بزرگسالان نشد تا دوران حرفه ای بدون ثبت بازی ملی به پایان برسد.

 

1144055


او بعد از اتمام دوران بازیگری خود به عنوان مربی بدنساز کار خود را در تیم های اولدنبرگ آغاز کرد و توانست با گذشت پنج سال به نیمکت یک تیم مطرح آلمانی که البته در دو فصل گذشته شرایط سختی را تجربه کرده، دست یابد.

 

1144056


نوری علاقه دارد تا مانند توماس شاف سرمربی موفق وردربرمن در دهه گذشته، سیستم 4-4-2 لوزی را اجرا کند. او که بعد از یولیان ناگلزمن، سرمربی هوفنهایم، جوان ترین سرمربی بوندس لیگای آلمان به شمار می رود، دوران مربی گری خود را در ابتدا به عنوان یک مربی بدنساز آغاز کرد اما بعد از آن به عنوان دستیار اسکریپنیک در تیم اولدنبرگ انتخاب شد تا با پیشرفت او راهی وردربرمن در بوندس لیگای یک آلمان شود و حالا با اخراج این مربی بعد از سه باخت متوالی در سه بازی ابتدایی جانشین او روی نیمکت وردربرمن شود.

 

1144057


فرانک باومن مدیر ورزشی وردربرمن درباره سرمربی جدید این تیم می گوید:" با حضور نوری ما امیدواریم که تیم پیشرفت داشته باشد. در فصل تابستان افراد زیادی از جمله بازیکنان و کادرفنی در باشگاه تغییرات زیادی داشتند و به همین دلیل نمی توانستیم به دنبال فرد جدیدی در خارج از باشگاه برای هدایت تیم باشیم. عملکرد نوری در سال های اخیر نشان می دهد که می تواند در شرایط سخت به تیم کمک زیادی کند و ما از این نظر نسبت به او اعتماد داریم. او فردی با اهداف بلندپروازانه است که ما به او برای به موفقیت رسیدن اعتماد ویژه ای داریم و از او پشتیبانی کامل انجام می دهیم."

دیدگاه‌ها