کد خبر : 1359138 | 28 شهریور 1395 ساعت 18:50 | 81.4K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت عجیب گلزن‌های سال گذشته ال‌کلاسیکو ایران؛

سپاهان با 10 تغییر مقابل پرسپولیس

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که تیم سپاهان نسبت به فصل پیش دچار تغییرات گسترده‌ای شده است، ولی تیم پرسپولیس با حفظ ساختار فصل گذشته پا به این میدان خواهد گذاشت.

سپاهان با 10 تغییر مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم فوتبال سپاهان در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر باید در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان پذیرای تیم فوتبال پرسپولیس باشد. فصل گذشته دیدار رفت دو تیم در هفته سوم با نتیجه 4 بر 2 به سود سپاهان به پایان رسید. گل‌های این دیدار را برای سپاهان احسان حاج‌صفی، مایکل اومانیا (گل به خودی)، عقیلی و خلعتبری به ثمر رساندند و دو گل پرسپولیس را مهدی طارمی و امید عالیشاه به ثمر رساندند.


بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی هم دیدار جذابی از کار درآمد و تساوی پر گل 2 بر 2 حاصل کار شد. در این دیدار فوزیل موسایف و لوسیانو پریرا برای سپاهان و کامیابی نیا و علیپور برای پرسپولیس گلزنی کردند.


با نگاهی به گلزنان دو تیم متوجه می‌شویم که تیم سپاهان دچار تغییرات زیادی شده و از جمع 5 گلزن فصل گذشته (به استثنای گل به خودی اومانیا) تنها احسان حاج‌صفی در این تیم باقی مانده ولی این آمار برای پرسپولیس حضور تمام گلزنان فصل گذشته در ترکیب فصل جاری است.


به همین بهانه، نگاهی به بازیکنانی داشتیم که در بازی‌های فصل گذشته این دو تیم به میدان رفتند ولی اکنون در این تیم‌ها حضور ندارند.

 

بازیکنانی که در بازی‌های فصل گذشته سپاهان مقابل پرسپولیس به میدان رفتند


خط دروازه و دفاع؛ تغییرات صد در صدی


 در بازی رفت دو تیم که با نتیجه 4 بر 2 به سود سپاهان به پایان رسید شهاب گردان درون دروازه سپاهانی‌ها ایستاده بود ولی در بازی برگشت که استیماچ جایگزین حسین فرکی شده بود این‌بار، رحمان احمدی در ترکیب اولیه به میدان رفت. اما در این دیدار لی اولیویرا به عنوان یکی از خارجی‌های مورد نظر ویسی که البته عملکرد خوبی را هم در بازی‌های پیشین از خود به جا گذاشته، برای سپاهان به میدان خواهد رفت.

 

1035742


فصل گذشته سپاهان در خط دفاعی از هادی عقیلی، عبدا.. کرمی، حبیب گردانی، ووریا غفوری و لئوناردو پادوانی استفاده می کرد. با ورود ویسی به سپاهان تمامی این بازیکنان در لیست مازاد ویسی قرار گرفتند و به سایر تیم‌ها پیوستند. ویسی برای تشکیل خط دفاعی خود در فصل جاری از علی هلیچی، آرمین سهرابیان، شجاع خلیل زاده و موسی کولیبالی استفاده کرده و به نظر می‌رسد اگر شجاع خلیل زاده با رفع مصدومیت، مشکلی برای همراهی این تیم نداشته باشد باز هم شاهد تشکیل خط دفاعی سپاهان با همین 4 نفر باشیم.


خط هافبک؛ ترکیبی از سال گذشته و بازیکنان جدید


فصل گذشته در خط هافبک تیم سپاهان بازیکنانی مثل علی کریمی، محمدرضا خلعتبری، سیناد ایریچیچ و فوزیل موسایف به میدان می‌رفتند که اکنون دیگر در سپاهان حضور ندارند. ویسی برای پر کردن جای خالی این بازیکنان از فرید بهزادی کریمی، جلال علی محمدی، مهرداد محمدی و طالب ریکانی در کنار بازیکنان قدیمی مثل برادران نویدکیا، میلاد سرلک و .. بهره می‌برد.

 

1076913


خط تهاجمی؛ عدم حضور مهدی شریفی و پریرا


سپاهان در این خط هم دچار تغییرات کاملی شده است. به گونه ای که دو بازیکن گلزن خط آتش این تیم یعنی مهدی شریفی و لوسیانو پریرا که اتفاقا در مقابل پرسپولیس هم گلزنی کردند، دیگر در این تیم حضور ندارند و تیم سپاهان در این فصل از پدرو هنریکه، مهرداد محمدی، رضا میرزایی و حسین فاضلی در این خط استفاده کرده است.

 

تغییراتی که در تیم پرسپولیس نسبت به بازی قبل این دو تیم ایجاد شده


تیم پرسپولیس زیر نظر برانکو ایوانکوویچ بعد از شروع نه چندان مناسب در لیگ پازنزدهم کم کم روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در انتهای فصل تنها به دلیل تفاضل گل کمتر قافیه قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. برانکو در پنجره نقل و انتقالات تابستانه سعی کرد تا با حفظ اسکلت اصلی تیم فصل گذشته،  نقاط ضعف خود را با بازیکنان ورودی رفع کند.

 

1035956


خط دروازه؛ نه صادقی هست و نه لوبانف


تیم پرسپولیس در بازی رفت فصل گذشته مقابل تیم سپاهان از ایمان صادقی در چارچوب دروازه خود بهره می برد، که البته این گلر در باخت 4 بر 2 مقابل سپاهان نمایش خوبی نداشت و انتقادات زیادی به عملکرد او وارد شد. در بازی برگشت لوبانف که با رفتن صادقی به ترکیب اضافه شده بود، در دیداری که با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید، درون دروازه قرمزهای پایتخت ایستاد. برانکو ایوانکوویچ در این فصل بیرانوند را به تیم خود اضافه کرده و عملکرد این گلر در 6 دیدار اخیر، این پست را به یکی از نقاط قوت پرسپولیس تبدیل کرده است.

 

1035743

 

خط دفاعی؛ درانداختن طرحی نو


برانکو فصل پیش را با بازیکنانی مثل بنگر، نورمحمدی، لوکا ماریچ و مایکل اومانیا در قلب خط دفاعی پشت سر گذاشت. در کناره ها هم محمد انصاری و رضاییان برای این تیم به میدان می‌رفتند و جالب اینکه حضور محمد انصاری در خط دفاعی پرسپولیس از دیدار رفت پرسپولیس و سپاهان فصل گذشته آغاز شد. در فصل جدید برانکو از محمد انصاری و سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع خود بهره خواهد برد و حضور ربیع‌خواه و ماهینی در جناحین چپ و راست خط دفاعی طرح جدیدی را برای پرسپولیس مقابل سپاهان نسبت به فصل گذشته رقم خواهد زد.

 

1035933


خط هافبک و حمله؛ با کمترین تغییرات


تیم برانکو ایوانکوویچ فصل گذشته را با 4 هافبک به میدان می‌رفت که احمدزاده، کامیابی نیا، امید عالیشاه و مسلمان چهار نفر تشکیل دهنده لوزی پرسپولیس بودند. در این فصل تنها وحید امیری به این خط اضافه شده است و تغییر چندانی در این دو خط برای پرسپولیس صورت نگرفته است. خط حمله پرسپولیس هم با حضور طارمی و علیپور همانی است که سال قبل بوده است. طارمی در بازی رفت مقابل سپاهان اولین گل پرسپولیس را زد و علی علیپور هم در بازی برگشت زننده یکی از گل های پرسپولیس بود.

 

گفتنی است دو تیم پرسپولیس و سپاهان باید روز سه‌شنبه و از ساعت 17:30 دقیقه به مصاف هم بروند؛ دیداری که به قول سرمربی پرسپولیس می‌تواند در حد و اندازه‌های یک دربی باشد.

دیدگاه‌ها