کد خبر : 1359438 | 30 شهریور 1395 ساعت 00:30 | 240.1K بازدید | 0 دیدگاه

توسط مجله فرانس فوتبال

قوانین جدید توپ طلا اعلام شد

نشریه فرانسوی فرانس فوتبال قوانین جدید برای اهدا توپ طلا را به دنبال جدایی آن از جایزه مرد سال فیفا اعلام کرد.

قوانین جدید توپ طلا اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه گذشته فیفا به همکاری 6 ساله اش با این نشریه برای اهدا جایزه توپ طلا پایان داد. این جایزه که در سال 1956 پایه گذاری شد و برای بیشتر از سه دهه، به بهترین بازیکن اروپا داده می شد، بین سال های 1991 تا 2009 و پیش از ادغام با جایزه مرد سال فیفا، به بهترین بازیکن جهان تعلق می گرفت.


فیفا هنوز در مورد اینکه جایزه سالانه اش را چگونه اهدا خواهد کرد، تصمیم گیری نکرده اما اکنون اعلام شد که جایزه توپ طلا بار دیگر تنها با آرا روزنامه نگارانی از سراسر دنیا اهدا خواهد شد.

 

1144368

 

 

به این ترتیب، رای گیری از مربیان و کاپیتان های تیم های ملی که در چند سال اخیر صورت می گرفت، دیگر در کار نخواهد بود. همچنین برخلاف سال های گذشته که فهرست اولیه شامل 23 بازیکن بود، از این پس در فهرست اولیه نام 30 بازیکن دیده خواهد شد و پیش از اعلام برنده نهایی، تعداد نامزدها به سه نفر کاهش پیدا نخواهد کرد.


نام برنده و رنکینگ کامل سه نفره در پایان سال میلادی اعلام می شود. مراسم توپ طلا هم در ژانویه سال بعد برگزار خواهد شد.


در سال های اخیر، کریس رونالدو و لیونل مسی تنها برنده های توپ طلا بودند و هر یک به ترتیب 3 و 5 بار این جایزه را بردند. پیش از این، کاکا، ستاره برزیلی میلان، آخرین نفر به جز این دو بود که موفق شد در سال 2007 برنده توپ طلا و جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شود.

 

دیدگاه‌ها