کد خبر : 1360015 | 01 مهر 1395 ساعت 09:39 | 46.6K بازدید | 0 دیدگاه

هفته هشتم دسته اول

رقابت پدر زن و داماد بر سر 3 امتیاز!

عصر فردا در شهرهای مختلف شاهد برگزاری دیدارهای هفته هشتم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خواهیم بود.

رقابت پدر زن و داماد بر سر 3 امتیاز!

به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که تیم های حاضر در این بازی ها برای صعود به لیگ برتر تلاش می کنند طبیعتا رفتار در بازی های دسته اول باید لیگ برتری باشد. بیرون کشیدن تیم به بیرون و حمله فیزیکی به داور و رفتارهایی از این دست از جمله هیاهو در کنار زمین رفتارهایی بی شک حرفه ای قلمداد نمی شود و نمی تواند کمکی به تیم برای کسب سه امتیاز و در نهایت صعود به لیگ برتر بکند.


بارها و بارها گفته ایم اهمیت بازی های دسته اول کم نیست و می تواند تاثیر شگرفی در آینده فوتبال داشته باشد چون این لیگ شروع خیلی از ستاره های فوتبال است. از سویی این رفتارهای دور از شان به بازی های لیگ یک ضربه می زند و موجب دوری بیشتر مردم و رسانه ها از مسابقات خواهد شد. لیگ یک برای اینکه مورد توجه بیشتر قرار گیرد نیازمند بازی های زیباتر و هم چنین رفتارهای حرفه  ای از سوی تیم ها است و این فکر صد در صد غلط است که همه تیم های حاضر در دسته اول باید برای صعود به لیگ برتر بازی کنند و همه تیم های مدعی صعود باید لیگ برتری شوند.


این هفته  هم چند بازی حساس داریم. گل گهر صدرنشین در خانه تیم فجر سپاسی به میدان می رود و طبیعتا برای ادامه صدرنشینی باید با کسب سه امتیاز میدان را ترک کند. اکسین البرز که با تیم گل گهر هم امتیاز است و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفته است در خانه تیم پارس جنوبی جم به میدان می آید که این تیم خود جزء مدعیان بشمار می رود.


کری های فیروز کریمی برای مهدی تارتار در آستانه این بازی شاید جالب تر از بازی باشد. او مدعی شده دامادش مهدی تارتار مربی خوبی است اما فوت آخر کوزه گری را به وی یاد نداده است و باید سه امتیاز این بازی را دو دستی تقدیمش کند!


تیم سوم جدول یعنی سپیدرود رشت هم در خانه تیم استقلال اهواز بازی خواهد کرد و اگر این بازی را به سود خود به پایان ببرد می تواند گام بزرگی برای نزدیک تر شدن به صدر جدول بردارد.


بعد از بازی های هفته هشتم تیم های دسته اولی به مرخصی کوتاهی می روند تا برای بازی های جام حذفی آماده شوند. نگاهی می اندازیم به دیدارهایی که قرار است فردا در قالب هفته هشتم دسته اول برگزار شود.


مس رفسنجان - نساجی مازندران؛ باور یک حقیقت


مس رفسنجان امتیازات زیادی را از دست داده است. کسب چهار امتیاز از 7 بازی برای تیمی که فصل گذشته مدعی صعود بوده اصلا کارنامه خوبی نیست و برای جبران تیم باید در بازی های پیش رو به حداکثر امتیازات دست یابد. از جمله بازی با نساجی. نساجی با وجود پیروزی در بازی قبلی نتوانسته در حد و اندازه های مدعی ظاهر شود. این تیم برای صعود به لیگ برتر باید در بازی های خارج از خانه هم امتیازگیری کند. فقط سه امتیاز بازی های خانگی هیچ تیمی را به لیگ برتر نمی رساند و این یک حقیقت محض است که نساجی باید آن را باور کند.


خیبرخرم‌آباد- ایرانجوان بوشهر؛ تغییر وضعیت


خیبر با شرایطی که دارد باید برای بقاء در جمع تیم های دسته اولی تلاش کند. البته بضاعت فنی این تیم خیلی بالاتر از این هاست منتهی مشکلات مالی سبب شده تمرکز تیم بهم بخورد. طبیعتا رفع این مشکل به شرطی خواهد بود که باشگاه در جهت رفع مشکلات مالی کوشاتر نشان دهد. از آنجایی که بیشتر تیم ها در هفته های اخیر از خیبر امتیاز گرفته اند ایرانجوان هم تلاش خواهد کرد سه امتیاز این بازی را از آن خود کند. سه امتیاز این بازی می تواند برای هر دو تیم تغییر وضعیت ایجاد کند و شرایط آنها را برای ادامه بازی ها دگرگون نماید.


فجرسپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان؛ صدرنشینی، در خطر!


فجر سپاسی جدل سختی را در خانه تجربه خواهد کرد چرا که حریف صدرنشین است و تا به این جای کار باختی هم در کارنامه نداشته است. فجر سپاسی از 7 بازی انجام داده سه امتیاز کسب کرده آنهم در شرایطی که فصل گذشته تنها یک گام با صعود به لیگ برتر فاصله داشت و اگر در هفته پایانی صنعت نفت را در آبادان شکست می داد لیگ برتری می شد! سه امتیاز این بازی برای تیم فجر سپاسی از نان شب واجب تر است و البته اهمیت سه امتیاز این بازی را نمی شود برای تیم گل گهر منکر شد. چرا که در صورت عدم دست یابی به آن صدرنشینی برای گل گهر از دست می رود.


آلومینیوم اراک - فولاد یزد؛ انگیزه های پنهان
 

سه امتیاز این بازی می تواند جبران شکست در برابر سپیدورد رشت شود و بار دیگر آلومینیوم اراک را به جمع مدعیان نزدیک خواهد کرد. حریف فولاد یزد است. تیم قعرنشین و یکی از سه کاندیدای سقوط که به عنوان اولین تیم در فصل جاری کادر فنی خود را تغییر داده است. آلومینیوم اراک اگر فولاد یزد را دست کم بگیرد بی شک نتیجه تلخی را تجربه خواهد کرد به این خاطر که فولاد دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و همه تلاش خود را بکار می گیرد تا از این بازی دست پر میدان را ترک کند. به واقع هر دو تیم برای کسب سه امتیاز این دیدار انگیزه دارند.


خونه به خونه مازندران- راه‌آهن یزدان؛ دفاع برای پیروزی


این دیدار یکی از دیدارهای حساس هفته هشتم خواهد بود. خونه به خونه با پیروزی در برابر فولاد دوباره خود را پیدا کرده و می خواهد در هفته های پیش رو با جهش بیشتری به سمت صدر جدول گام بردارد. در نقطه مقابل راه آهن یزدان با وجود مشکلات مالی تیم خوبی نشان داده و اگر با همین وضعیت به کار ادامه دهد بی شک مدعی خواهد شد. خیلی خوب است که خونه به خونه برای پیروز شدن حمله می کند اما برای پیروز شدن دفاع هم باید کرد. چرا که حریف هم همانند تیم خونه به خونه برای پیروزی بازی می کند و برای رسیدن به این مهم دست به حمله می زند.


بادران تهران - نفت مسجدسلیمان؛ 3 امتیاز حساس


بادران هفته گذشته یک سه امتیاز حساس را از دست داد. سه امتیازی که بادران را از صدر جدول دورتر کرد! با این حال بازی های سپری شده قابل بازگشت نیست و فکر کردن به آن دردی را دوا نمی کند. مهم بازی های پیش رو و امتیازات پیش رو است که اگر بادران به گونه دیگری عمل کند می تواند شرایط را تغییر دهد. نفت مسجد سلیمان بی شک برای تقدیم سه امتیاز بازی نخواهد کرد و بر این باوریم حتی برای پیروزی در این دیدار  برنامه هایی دارد. این بدین معنی است که بازی سختی در انتظار بادران تهران است. به همان اندازه که این بازی برای تیم میهمان هم سخت است.


ملوان بندرانزلی - مس کرمان، خونسردی در انزلی


ملوان بعد از شکستی که هفته قبل در برابر گل گهر داشته حال باید در برابر دیگر تیم کرمانی صف آرایی کند. تیم مس . با این تفاوت که در این بازی میزبان است. مس کرمان بعد از شش تساوی پی در پی سرانجام در هفته گذشته با پیروزی در دربی کرمان اولین سه امتیاز را کسب کرد و حال با امیدواری در انزلی گام به میدان می گذارد.
برای ملوان در این دیدار چیزی جزء کسب سه امتیاز راضی کننده نخواهد بود در حالی که یک امتیاز برای تیم مس کرمان غنیمت خواهد بود. این شاید سبب بازی تدافعی از سوی مس کرمان شود و این خونسردی تیم ملوان را در بازی می طلبد.


پارس جنوبی جم - اکسین البرز، سه امتیاز، هدیه تولد


این بازی هم یکی از حساس ترین بازی های هفته هشتم است. پارس جنوبی جم تا به این جای کار باخت نداشته و با یک گل خورده پیش می رود و برای باقی ماندن در جمع مدعیان حتما با اندیشه پیروزی به میدان می آید. در آنسوی میدان سه امتیاز این بازی برای اکسین یک ادامه خوب خواهد بود و حتی ممکن است سبب صدرنشینی دوباره اکسین البرز شود. کری های فیروز کریمی و مهدی تارتار – پدر زن و داماد هم در نوع خود جالب است! فیروز کریمی می گوید مهدی تارتار بزرگتری را می فهمد و سه امتیاز این بازی را به ما می دهد. این بازی در روز تولد مهدی تارتار برگزار می شود.


استقلال اهواز - سپیدرود رشت؛ بازی تهاجمی در اهواز


استقلال اهواز همین طور در حال امتیاز از دست دادن است و با این روند همان طور که از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده از لیگ یک هم به لیگ 2 سقوط خواهد کرد. استقلال اهواز این هفته با سپیدورد رشت مسابقه خواهد داد. میهمانی که تا به این جای کار فوق العاده نتیجه گرفته است و یک کلام مدعی است. استقلال اهواز برای خروج از بحران سه امتیاز این دیدار را می خواهد و سپیدورد رشت برای اینکه مدعی بماند. بنابراین انتظار می رود از هر دو تیم ارایه گر بازی تهاجمی باشند.

دیدگاه‌ها