کد خبر : 1362077 | 10 مهر 1395 ساعت 10:38 | 186.2K بازدید | 5 دیدگاه

خیلی وقت است چیپ نزدم

مهدی شیری: از این برد آتش گرفتم

کاپیتان با تجربه قشقایی نقش پررنگی در برتری تیمش مقابل پرسپولیس و خلق شگفتی در اولین مرحله از رقابت های حذفی داشت.

مهدی شیری: از این برد آتش گرفتم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شیری هافبک سابق تیم های برق شیراز و پرسپولیس در 38 سالگی با محاسن سفید به عنوان رهبر قشقایی ها 120 دقیقه در میدان جنگید و با تجربه بالای خود در ضربات پنالتی توانست زمینه صعود این تیم دسته دومی به مرحله بعد را فراهم کند. هافبک کلیدی قشقایی بعد از بازی در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه"، حرف های جالبی زد که در زیر می خوانید.


بازی با پرسپولیس هدیه خداوند به قشقایی ها بود


بعد از قرعه ای که نصیب مان شد هم ناراحت بودیم هم خوشحال. ناراحت از این بابت که به سخت ترین حریف ممکن خورده بودیم و احتمال حذف زودهنگام مان وجود داشت و خوشحال از این بابت که جلوی پرسپولیس می توانستیم تیم قشقایی و طرفداران مان را به همگان بهتر معرفی کنیم و خودم شخصا به بچه ها گفتم که این هدیه خداوند به ما بود که با پرسپولیس بازی کنیم و توانایی مان را بروز دهیم. حالا همه قشقایی را می شناسند و می دانند چه تیم خوب و با برنامه ای است، تیمی با طرفداران پرشمار که جان شان را نیز برای این تیم می دهند.


بعد از گل ترس مان ریخت


ما یک تیم خوب و تاکتیکی هستیم که توانستیم با تلاش مضاعف خودمان را به این سطح از آمادگی برسانیم. در بازی با پرسپولیس هم به نظرم با گل زودهنگامی که وارد دروازه حریف مان کردیم کار را برای صعود آسان تر کردیم. چه بسا اگر ما گل می خوردیم ورق بازی برمی گشت و دیگر شاهد این موفقیت بزرگ نبودیم. بعد از گلی که زدیم ترس مان ریخت و بچه ها فهمیدند که می توانند از پرسپولیس هم بگذرند.


می دانستم آنالیز شدیم پنالتی را چیپ نزدم


ضربات پنالتی همه جا 50 -50 است و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم اما اعتراف می کنم کمی هم خوش شانسی آوردیم که در آخرین ضربه بازی را به تساوی کشیدیم. در این که من چرا پنالتی را چیپ نزدم راستش دلیل خاصی نداشت چون خیلی وقت است که دیگر چیپ نمی زنم. چون می دانستیم بازی های ما آنالیز شده و به گلر پرسپولیس گفتند که بازیکنان چگونه پنالتی می زنند یک لحظه به خودم گفتم قید این کار را بزنم و دیگر چیپ نزنم و خدا رو شکر تصمیم خوبی هم گرفتم. بچه ها همه زدند سمت چپ دروازه بان پرسپولیس چون مشخص بود در این زاویه ضعف دارد اما زدم گوشه راست و جوری هم زدم که نتواند بگیرد.


پرسپولیس فکر نمی کرد با تیمی مثل ما روبرو می شود


در این که غیبت ملی پوشان پرسپولیس در روند حرکتی این تیم تاثیرگذار بود هیچ جای شکی نیست چون با همین نفرات ذخیره هم فشار زیادی روی دروازه ما آوردند . مسلما اگر پرسپولیسی ها با تیم کامل خود به شیراز می آمدند کار قشقایی برای صعود سخت تر از قبل می شد گرچه آن روز هم ما انگیزه بیشتری می گرفتیم تا به هر نحوی شده طرفداران مان را شاد به خانه بفرستیم. به نظرم دیروز هم پرسپولیس بعد از گل زودهنگام ما به شوک رفت و دیگر نتوانست بیدار شود چون تصور نمی کردند با تیمی مثل ما آماده روبرو شوند.


بنویسید فوتبال مهدی شیری را پیر کرد


دیگر 38 سال سن از من گذشته و با حرص و جوشی که در این فوتبال خوردم باید محاسنم سفید می شد(باخنده) بنویسید فوتبال مهدی شیری را پیر کرد!

 

1146687

 

امیدوارم بتوانیم با تراکتورسازی هم بازی کنیم


کل هدف ما این است که صعود کنیم به لیگ یک.  شرایط مان خوب است، جام حذفی جام شگفتی هاست و الان هم بعد از عبور از سد پرسپولیس باید با برق نوین شیراز بازی کنیم. تیمی که در گروه خودمان در لیگ دسته دوم است و ما باید در لیگ دو آنها را می بردیم اما در بازی اول تن به تساوی دادیم. این بازی را ببریم می خوریم به تراکتورسازی که این هم شانس خوب دیگری است که با یک تیم مدعی و پرستاره روبرو شویم.


به پرسپولیسی ها گفتم نانی که سر سفره می برم باید حلال باشد


هواداران پرسپولیس؟! من شرمنده تک تک هواداران پرسپولیس هستم باور کنید در این چند ساعت به اندازه ای پی ام از آنها گرفتم که خودم آتش گرفتم اما جواب پی ام های طرفداران را دادم و برای شان تشریح کردم که مجبور بودم برای برد تیمم تلاش کنم تا نانی که به سفره می برم حلال باشد. طرفداران پرسپولیس شک نداشته باشند که پرسپولیس قهرمان می شود آن هم بابا اختلاف 10 تا 15 امتیازی.


ما چهارمین تیم پرطرفدار ایران هستیم


قشقایی تیمی است که بازیکنانش لطف زیادی به من دارند. از همین رو من  زیادی با آنها صحبت می کنم و سعی می کنم تجربیاتم را به آنها منتقل کنم. تمرینات مان روی برنامه و حساب کتاب است از مدیریت و اطراف تیم گرفته همه حرفه ای فکر و رفتار می کنند. تمام هزینه ها را مدیرباشگاه با کمک دوستان  قشقایی ها تامین می کنند و دنبال این هستند که به هدف بزرگ مان برسیم.می خواهیم برسیم به لیگ برتر چون لیاقت حضور در سطح اول فوتبال ایران را داریم. ما چهارمین تیم پرطرفدار ایران هستیم بعد از پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی. دیدید که 50 درصد ورزشگاه را طرفداران ما پر کرده بودند. یک ایل بزرگ 4 تا 5 میلیون نفری پشت تیم ما هستند تا جایی که  در بازی های لیگ دو هم ما زیر 5 هزار نفر تماشاگر نداریم.


زندگی سالم رمز موفقیت من است


من نشنیدم و ندیدم که گزارشگر بازی در ارتباط با عملکرد من چه گفت یا چه تصوری داشت؟! تنها چیزی که می توانم بگویم من هیچ وقت برای تیم هایی که پیراهن شان را برتن کردم در بازی ها کم نگذاشتم و امسال هم  دو تا پیشنهاد لیگ یکی داشتم اما چون قول دادم ماندم در قشقایی تا به این تیم خوب کمک کنم برسد به جایگاه واقعی اش. من سالم زندگی می کنم و تمریناتم را مرتب پیگیری می کنم و کار خاصی انجام نمی دهم که بخواهد شائبه برانگیز باشد. دلیل موفقیت و سرحالی من نیز همان زندگی خوب، سالم و حرفه ای ام هست همین و بس.


بگذارید ببینیم استقلال صعود می کند!


ما را به حاشیه نبرید! همین جا هم که پرسپولیس را بردیم یک اتفاق است اما در پاسخ به این سئوال شما که اگر در فینال با استقلال برخورد کنیم چه می شود بگذارید ببینیم استقلالی ها می توانند صعود کنند و به  مرحله بعد می آیند یا نه ؟ بعد اگر آمدند و رسیدند  به فینال آن وقت به استقلال هم فکر می کنیم(باخنده)

دیدگاه‌ها