کد خبر : 1362247 | 10 مهر 1395 ساعت 19:31 | 106.7K بازدید | 0 دیدگاه

در غیاب مدرک مربیگری

ادامه ماجرای منصوریان و لیگ انگلیس

سرمربی استقلال در اولین واکنش به حضور در لیگ انگلیس این موضوع را دور از دسترس ندانست.

ادامه ماجرای منصوریان و لیگ انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، اصرار منصوریان به پیشنهاد از لیگ چمپیونشیپ انگلستان با وجود هشدارهای محمد تقوی درباره نقش آفرینی دلالان و واسطه ها در چنین پیشنهادهایی همچنان ادامه دارد. البته بعد از ادعای سرمربی آبی ها بود که پرویز مظلومی و مجید جلالی دو مربی ایرانی نسبت به بروز این اتفاق در سال های پیش صحبت کردند و هر دو اعلام کردند یک ایرانی به آنها پیشنهاد سرمربی گری تیم برایتون را داده، پیشنهادی که البته هیچگاه به واقعیت تبدیل نشده است.  با این حال منصوریان نظر دیگری در این باره دارد و بعد از پایان بازی با ملوان با لحنی که دوستانه نبود، گفت: من آدمی نیستم که بازار گرمی کنم و همه شما من رو می‌شناسید. یک روزی فوتبالیست‌های ما توانستند به سطح اول دنیا برسند و بازی کننند. آن زمان کسی فکرش را نمی‌کرد ما فوتبالمان بالا بیاید. من به توانایی‌های ایرانی ها اعتماد و به خودمان باور دارم. لازم نیست خیلی در این باره توضیحی بدهم زیرا من این پیشنهاد را داشتم.

 


سرمربی استقلال البته با لحنی امیدوار کننده در این باره صحبت می کند. او معتقد است همانگونه که فوتبالیست های ما پیشرفت کردند این موضوع برای سرمربیان نیز دور از دسترس نیست:  ما یک زمان در بایرن مونیخ بازیکنمان بازی کرده و باید این اتفاق در مربی گری هم رخ دهد. ما باید تلاش خود را بکنیم و قول می دهم که این اتفاق رخ دهد. کسی فکر نمی کرد که یک روز یک ایرانی آقای گل جهان شود ولی این اتفاق افتاد. یک روز گرفتن یک ست از ژاپن در والیبال برای ما آرزو بود اما امروز آنها را می‌بریم و به المنپیک می رویم. من اگر قرار باشد جواب همه را بدهم که نمی‌شود.

 


منصوریان هر چند لحنی عصبانی دارد اما تلاش می کند تا خود را بی توجه به انتقادات نشان دهد: من همان مسیر سابقم را می‌روم. همان مسیری که تیم 98 رفت و برای کشور افتخار آفرینی کرد. در قدیم اگر یک بازیکن به کویت می رفت تا بازی کند همه ذوق می کردند اما در سال 99 - 2000 بازیکنان ما رغبت چندانی برای رفتن به امارات هم نداشتند. من مطمئنم که یک روز مربیان ما هم می‌توانند در نقاط مختلف جهان کار کنند.

 


سرمربی جوان و ماجراجویی آبی پوشان در حالی بر مواضع قبلی خود این چنین پافشاری می کند که به استثنا چند مورد هیچگاه سرمربیان ایرانی در خارج از لیگ ایران تجربه چشمگیری نداشتند. افشین قطبی از جمله معدود استثناهایی است که بعد از حضور در ایران سابقه حضور در جی لیگ ژاپن را در کارنامه خود داشت. البته بهمن فروتن و علیرضا مرزبان نیز از جمله معدود سرمربیانی بودند که در لیگ های دوم و سوم کشورهای اروپایی فعالیت داشتند اما هیچگاه به سطح اول فوتبال اروپا و دنیا نرسیدند.

 

هر چند ما نیز مانند منصوریان امیدواریم که مربیان ایرانی نیز بتوانند با حضور در سطح اول فوتبال دنیا افتخاراتی مانند آنچه دایی، مهدوی کیا، کریمی و بسیاری دیگر از ورزشکاران در سطح بین المللی رقم زدند را تکرار کنند اما همانگونه که محمد تقوی گفت حضور در فوتبال انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای مطرح اروپایی نیازمند کسب مدارک و پشت سر گذاشتن دوره های مختلف است که سرمربی استقلال فراموش کرده تا درباره این موضوع نیز صحبت کند.

دیدگاه‌ها