کد خبر : 1362629 | 12 مهر 1395 ساعت 11:40 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

عزاداری در ورزشگاه آزادی خلاف قانون نیست

در صورتی که تیم ملی از بازی با کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی انصراف دهد، تبعات سنگینی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

عزاداری در ورزشگاه آزادی خلاف قانون نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، اعلام فدراسیون جهانی فوتبال برای برگزاری مسابقه ایران و کره جنوبی در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در روز تاسوعای حسینی حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

 

فدراسیون فوتبال در این راستا از چند ماه قبل رایزنی های متعددی انجام داد تا شاید بتواند زمان مسابقه را تغییر دهد؛ اما این درخواست ها با مخالفت فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد. در این باره حتی مسئولان فدراسیون با همتایان خود در کره جنوبی نیز وارد مذاکره شدند تا شاید بتوانند آنها را راضی به میزبانی در بازی نخست کنند. این پیشنهاد نیز تاکنون پاسخ مثبتی از سوی کره ای ها در پی نداشته است.


با نزدیک شدن به روز مسابقه ایران و کره جنوبی در تاریخ 20 مهرماه این حواشی بیشتر شده و حالا حتی برخی، پیشنهاد انصراف ایران از مسابقه با کره جنوبی مطرح کرده اند. پیشنهادی که طبق قوانین بین المللی فوتبال می تواند برای ایران تبعات سنگینی داشته باشد.


اینکه یک تیم ملی در چنین رقابت های مهمی از یک بازی خود انصراف بدهد، هرگز در تاریخ فوتبال اتفاق نیفتاده است؛ چراکه چنین اقدامی باعث جریمه می شود. کمترین تنبیه برای تیمی که از یک مسابقه کنار می کشد، باخت 3 بر صفر است که در شرایط کنونی تیم ملی ایران و نیاز مبرم آن به امتیاز بازی با کره در تهران، این موضوع ضربه سنگینی به تیم کی روش خواهد بود. از سوی دیگر فیفا قطعا برای تیمی که از یک مسابقه انصراف می دهد، جریمه نقدی در نظر می گیرد. سقف این جریمه نقدی 10 هزار فرانک سوییس است که تقریبا معادل 32 میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود که البته  در مقابل جریمه اصلی مسئله چندان مهمی نیست.


این در حالی است که صحبت هایی درباره ممنوعیت سردادن شعارهای مذهبی در ورزشگاه ها مطرح شده بود. در صورتی که فیفا مخالفتی با این موضوع ندارد. در قوانین بین المللی آمده در صورتی شعارهای مذهبی و نژادپرستانه ممنوع است که در مخالفت با شخص یا اشخاصی خاص در ورزشگاه سر داده شود؛ پس عزاداری در حین برگزاری مسابقه ایران و کره جنوبی که در روز تاسوعا برگزار می شود، از نظر قانونی ایرادی ندارد. مسئولان فدراسیون فوتبال که در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته اند، امیدوار به صبر بیشتر مسئولان و صاحبان سخن اند تا از این پیچ تند بگذرند. طبعا بازی در این روز به هیچ وجه خواسته آنان نبوده است.

دیدگاه‌ها