کد خبر : 1363683 | 17 مهر 1395 ساعت 10:29 | 20.8K بازدید | 2 دیدگاه

راحت‌تر از دوره قبل صعود می‌کنیم

کربکندی: برخی تفکرات کی‌روش، آموزنده است

پیشکسوت فوتبال اعتقاد دارد اگر بازی با کره جنوبی را با برد پشت سر بگذاریم، به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود خواهیم کرد.

کربکندی: برخی تفکرات کی‌روش، آموزنده است

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی فوتبال ایران در مصاف با ازبکستان نمایش دلپذیری داشت و توانست 3 امتیاز شیرین را از مصاف حساس تاشکند به چنگ آورد. نمایش خوب تیم ملی باعث تمجید بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان از تیم ملی شده است. رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد تیم ملی می گوید: با نگاه کردن به جدول گروه A متوجه می‌شویم که شانس ما اکنون بیش از تیم‌های دیگر است. بازی با کره‌جنوبی را فینال مقدماتی جام‌جهانی می‌دانم و اگر این بازی را با برد پشت‌ سر بگذاریم، قطعا صعود خواهیم کرد و به‌عنوان تیم اول نیز این اتفاق خواهد افتاد.


او در ادامه تاکید می کند: برد مقابل ازبکستان گام مهمی بود که تیم ایران به خوبی آن را برداشت. تیم ازبکستان در بازی‌های آینده مشکلات زیادی را برای تیم‌های دیگر به وجود خواهد آورد؛ قطعا کره مقابل این تیم به مشکل برخواهد خورد. وضع جدول رده‌بندی به‌گونه‌ای است که ایران به راحتی می‌تواند صعود کند. دو بازی مقابل سوریه انجام خواهیم داد که در حد و اندازه‌های ایستادگی مقابل تیم ایران نیست. با ازبکستان و چین در تهران مصاف می‌دهیم و شرایط برایمان راحت‌تر است.


سرمربی سابق ذوب آهن صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: با این نتایجی که اکنون شکل گرفته، باور دارم از دوره قبل نیز راحت‌تر به جام‌جهانی صعود خواهیم کرد.


کربکندی در پایان می افزاید: کی‌روش نکات مثبتی در مربی‌گری‌اش نشان می‌دهد که برای همه مربیان ایرانی قطعا آموزنده خواهد بود. او به بهترین نحو از بازیکنانش استفاده می‌کند و هیچ بازیکنی در ترکیب کی‌روش قطعا فیکس نخواهد بود و این نکته مهمی است. هیچ تیمی از قبل نمی‌تواند ترکیب کی‌روش را تشخیص دهد. او اجازه نمی‌دهد کسی از کارش سر دربیاورد و این نکته‌ای است که قابل توجه است. سبک دفاعی کی‌روش اکنون زبانزد خاص و عام است. بیرانوند مقابل ازبکستان یکی از بازیکنانی بود که به ندرت تصویرش را دیدیم، نیازی هم نبود که خودی نشان دهد.

دیدگاه‌ها