کد خبر : 1365626 | 26 مهر 1395 ساعت 12:37 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

با غیبت احتمالی کیمیا علیزاده، مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده؛

سجاد مردانی تنها ستاره ایران در گرندپری

با مصدومیت کیمیا علیزاده و تغییر وزن مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی تنها المپیکی ایران در گرندپری خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام شرایط برگزاری مسابقات فینال گرندپری در سال ۲۰۱۶ و حضور ۱۶ نفر برتر رنکینگ المپیک در این پیکارها، ۸ تکواندوکار از ایران شرایط شرکت در این مبارزات را دارند که البته تنها ۵ نفر از این هوگوپوشان در این مسابقه شرکت می‌کنند.

 

1150358

 

با نگاهی به رنکینگ ماه اکتبر فدراسیون جهانی تکواندو، فرزان عاشورزاده و آرمین هادی‌پور به ترتیب با رنکینگ ۲ و ۱۵ در وزن ۵۸- کیلوگرم (وزن اول المپیک)، بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی به ترتیب با رنکینگ ۸ و ۹ در وزن ۶۸- کیلوگرم (وزن دوم المپیک)، مهدی خدابخشی و مسعود حجی‌زواره به ترتیب با رنکینگ ۳ و ۹ در وزن ۸۰- کیلوگرم (وزن سوم المپیک)، سجاد مردانی با رنکینگ ۳ در وزن ۸۰+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیک) و کیمیا علیزاده با رنکینگ ۱۰ در وزن ۵۷- کیلوگرم (وزن اول المپیک) نفراتی هستند که مجوز شرکت در این پیکارها را به دست آوردند. در این بین باتوجه به جراحی مچ پای کیمیا علیزاده و دوری ۶ ماهه این ورزشکار از میادین، ایران در گروه زنان نماینده‌ای نخواهد داشت. ضمن اینکه با گذری کوتاه به صحبت‌های فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی پیش از بازیهای المپیک ریو در خصوص تغییر وزن، این دو تکواندوکار نیز در اوزان جدیدشان (عاشورزاده در وزن ۶۸- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن ۸۰+ کیلوگرم) هنوز صاحب رنکینگ نیستند و نمی‌توانند در این رقابت‌های بسیار مهم حضور داشته باشند تا تنها ۵ تکواندوکار ایران شرایط شرکت در مسابقات فینال گرندپری را داشته باشند. با این اوصاف از بین چهار هوگوپوش المپیکی ایران تنها «سجاد مردانی» در این مسابقات حضور دارد و به نظر می‌رسد او تنها ستاره ایران خواهد بود. تکواندوکاری که در مسابقات فینال گرندپری در سال ۲۰۱۵ نیز توانست مدال طلای سنگین وزن را برای ایران به دست بیاورد.

 

مسابقات فینال گرندپری G8 است، در چهار وزن المپیکی برگزار می‌شود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸،۸ امتیاز در راه کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق خواهد گرفت.

 

1150359

 

این دوره از رقابت‌ها ۱۹ و ۲۰ آذرماه به میزبانی «باکو» آذربایجان برگزار می‌شود.

 

در حالیکه کمتر از ۵۰ روز تا شروع مسابقات فینال گرندپری زمان باقی مانده است، تیم ملی تکواندوی ایران در گروه مردان هنوز کادر فنی ندارد و تمرینات خود را آغاز نکرده است!

 

دیدگاه‌ها