کد خبر : 1365827 | 27 مهر 1395 ساعت 10:31 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی کارنامه خارجی های لیگ برتر

منشا و پریرا در انتظار درخشش ادینیو

برخلاف لیگ‌های قبلی، در لیگ شانزدهم هیچ‌یک از بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر نتوانستند در حد یک ستاره برای تیم‌های شان بدرخشند، بازیکنانی که اکثریت آنها را برزیلی‌ها تشکیل می‌دهند.

منشا و پریرا در انتظار درخشش ادینیو

به گزارش "ورزش سه"، در میان 35 بازیکن خارجی در لیگ شانزدهم تنها از تعداد انگشت‌شماری می‌توان به‌عنوان بازیکنان شاخص لیگ فعلی نام برد، بازیکنانی که تعداد بسیاری از آنها هنوز نتوانستند برای تیم‌های شان مثمر ثمر واقع شوند.

 

با بررسی کامل بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر همراه "ورزش سه" باشید:

 

*35 بازیکن خارجی در لیگ شانزدهم برای تیم‌های مختلف به میدان رفته‌اند.

 

* استقلال تهران، گسترش فولاد، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و صنعت نفت آبادان با میدان دادن به 3 بازیکن خارجی بیشترین بازیکن را در بین تیم‌های لیگ برتری داشتند، البته پرسپولیسی‌ها نیز سه بازیکن خارجی داشتند که یکی از آنها بدون حتی یک دقیقه بازی، این تیم را ترک کرد.

 

* صبای قم تنها تیمی است که در هیچ از یک بازی‌های خود از بازیکن خارجی استفاده نکرده و اصلاً قمی بازیکن غیر ایرانی در تیم خود ندارند.

 

* در بازیکنان حاضر، برزیلی‌ها بیشترین ملیت را تشکیل می‌دهند، 16 بازیکن برزیلی، 3 بازیکن از ارمنستان، 2 بازیکن از ساحل‌عاج، 2 بازیکن از نیجریه،2 بازیکن از کرواسی، 2 بازیکن از اوکراین و از کشورهای گرجستان، اسپانیا، مالی، عراق، لبنان، هندوراس، کره جنوبی و کامرون نیز برای تیم‌های لیگ برتری به میدان رفتند.

 

* پست دفاع نیز بیشترین خریدار را از سوی تیم‌های ایرانی داشت، 12 مدافع، 8 هافبک، 8 مهاجم و 7 دروازه‌بان تاکنون برای تیم‌های لیگ برتری به میدان رفتند.

 

* گادوین منشأ مهاجم نیجریه‌ای پیکانی را می‌توان موثرترین بازیکن از حیث گل زده دانست، وی که از 720 دقیقه لیگ شانزدهم، تنها 391 دقیقه برای تیمش به میدان رفته است توانسته 3 بار گلزنی کند، او با عملکرد خوب خود اکنون هر 130 دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر می‌رساند.

 

* لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی گسترش فولادی‌ها نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که توانسته 3 گل به ثمر برساند، به‌غیراز او، لوسیانو ادینیو، مهاجم برزیلی تراکتوری‌ها نیز 2 گل و ایگور پراهیچ، مدافع کروات نفتی‌ها نیز 1 گل به ثمر رساندند.

 

1150739


* درزمینه گل‌سازی نیز مهاجم برزیلی و نیمکت نشین سپاهانی‌ها بهترین عملکرد را داشته است، پدرو هنریکه که تنها 271 دقیقه برای اصفهانی‌ها به میدان رفت و خیلی زود نیمکت نشین شد توانسته دو بار باعث گل زنی تیمش شود.

 

* ماتیاس چاگو، هافبک کامرونی فولادی‌ها، کاخاشویلی، هافبک گرجستانی ماشین سازان و لئون هایراپتیان، مدافع ارمنستانی پدیده‌ای ها نیز توانستند یک پاس گل از خود به‌جا بگذارند.

 

1150734

 

* در میان 7 دروازه‌بان حاضر در لیگ برتر، چهار گلر این روزها به‌عنوان دروازه‌بان اول تیمشان به میدان می‌روند که در این میان عملکرد فرناندو ده خسوس و الساندرو فیلیپ، دروازه‌بان های برزیلی تیم‌های گسترش فولاد و سایپا از سایرین بهتر بوده است.

 

1150735

 

* اما در میان 35 بازیکن خارجی حاضر در لیگ برتر تنها 5 بازیکن توانستند 720 دقیقه کامل لیگ شانزدهم را برای تیم‌های شان به میدان بروند که در این میان نام دو دروازه‌بان، دو مدافع و یک هافبک به چشم می‌خورد، فرناندو ده خسوس و لی اولیویرا دروازه‌بان های برزیلی گسترش فولاد و سپاهان، موسی کولیبالی مدافع مالیایی سپاهان و مگنو باتیستا هافبک برزیلی گسترشی‌ها تاکنون دقیقه‌ای برای حضور در میدان از دست نداده‌اند، البته بوژیدار رادشویچ دروازه‌بان کروات پرسپولیسی‌ها تنها بازیکنی است که تاکنون در لیگ به میدان نرفته است.

 

* مانوئل فرناندز، دروازه‌بان اسپانیایی ماشین سازان را می‌توان یکی از معتبرترین بازیکنان خارجی حاضر در لیگ برتر دانست، این دروازه‌بان پیش‌ازاین در لالیگا و در تیم لاکرونیا نیز به بازی پرداخته است.

 

* علی حمام، مدافع لبنانی، هارویان، مگوییان و هایراپتیان، مدافعان ارمنستانی، کرار جاسم، هافبک عراقی و جری بنگستون، مهاجم هندوراسی، برای تیم‌های ملی کشورشان به میدان رفته‌اند.

 

* دو بازیکن اوکراینی پرسپولیسی‌ها و مدافع برزیلی استقلالی‌ها را می‌توان پرحاشیه ترین انتقال‌های بازیکنان خارجی در بین تیم‌های لیگ برتری دانست، پرسپولیسی‌ها پس از حضور در اردوی اوکراین دو بازیکن را در پست مدافع و مهاجم از این کشور به عضویت تیم خود درآوردند اما تاکنون کمترین استفاده را از آنها داشتند، بازیکنانی که همیشه حرف‌وحدیث بابت انتقال و حضورشان در پرسپولیس بوده است. در طرف مقابل پادووانی، مدافع برزیلی استقلالی‌ها نیز پس از مدت‌ها بازی نکردن و مصدومیت به‌سختی و با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه خود توانست از سپاهان جدا شود و به عضویت استقلالی‌ها دربیاید.

 

1150736

1150737

1150738

 


* مورد ویژه در بین بازیکنان خارجی لیگ شانزدهم را هم می‌توان از آن مدافع سابق استرالیایی پرسپولیسی‌ها دانست، آندری گولچ که عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را یدک می‌کشید به جمع پرسپولیسی‌ها اضافه شد اما پس‌ازآن در چند هفته نتوانست برای این تیم به میدان برود از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شد.

دیدگاه‌ها