کد خبر : 1366081 | 28 مهر 1395 ساعت 11:55 | 37.7K بازدید | 1 دیدگاه

نگاهی به تغییرات مثبت بعد از حضور "الکساندر"

نوری چگونه وردربرمن را متحول کرد؟

سرمربی جدید وردر ثابت کرده که چه توانایی هایی دارد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا الکساندر نوری در وردربرمن محبوب شده، نه فقط در نزد هواداران بلکه بازیکنان.

نوری چگونه وردربرمن را متحول کرد؟

 

داستان الکساندر نوری و وردربرمن چگونه به پایان خواهد رسید؟ هیچکس چیزی در این تجارت سریع،‌ هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی نمی‌داند؛ ولی یک چیز مشخص است: او شروع خوبی داشته و پتانسیل اینکه نتایج خوبی بگیرد را دارد؛ زیرا نوری از سرمربی سابق یعنی اسکریپنیک موثرتر است.


وقتی اسکریپنیک به عنوان تمرین دهنده اصلی تیم انتخاب شده بود، مردم خیلی خوشحال بودند. او به همراه خود نوستالژی های بسیاری را آورده بود؛ زیرا او از آن دسته بود که هنوز بازی‌هایش در یاد مردم مانده بود. حالا مردم از حضور نوری خوشحال هستند؛ ولی خوشحالی آنها بیشتر بر اساس واقعیت و آمار است تا احساسات. زیاد سوالی درباره اینکه او کیست یا از کجا آمده پرسیده نمی‌شود. از وقتی نوری در بوندس لیگا تیم را تمرین داد، اتفاقات جدیدی در تیم رخ داده است. یک چیز در تیم رشد کرده.
وردر تغییراتی اساسی داشته و این تغییرات با جادو رخ نمی‌دهد و دلیل پشتش است. فرانک باومن، مدیر ورزشی باشگاه در رابطه با وضعیت تیم گفت: «باید خیلی قاطعانه شرایط را بررسی کنیم. الکس خیلی خوب کار کرده و ما از عملکردش راضی هستیم. عملکرد خوب نوری را آنالیز ها و آمار کاملا تایید می‌کنند.»

 

1150868

 


نوری از خود ثبات نشان داده


برای او مهم نیست که یک بازیکن چقدر برجسته است یا چقدر برای تیم هزینه داشته بلکه تیمی را انتخاب می‌کند که با تفکراتش همخوانی داشته باشد. او اخیرا کاینز، یاتابره، پستوس و فالو دیانه را نیمکت نشین کرده، بازیکنانی که امسال به وردربرمن اضافه شدند. حالا او با سیستمی واضح تر با تیم کار می‌کند. از این هفته او قرار است تنها با 22 بازیکن کار کند. بازیکنانی که در این لیست حضور ندارند با تیم زیر 23 ساله‌ها کار خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که یاتابره،‌ پستوس و دیانه از این فهرست انتخاب شوند.

 

1150866

 


نوری به تیم اعتماد به نفس داده


او اعتماد به نفس را به تیم بازگردانده است. هفته هاست با ترکیبی ثابت بازی می‌کند و تغییراتی در تیم ایجاد کرده است. باومن در این رابطه گفت: «وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود، نیازی نیست تغییرات زیادی در تیم ایجاد کرد.» این درست است و تا به اینجا نیز تایید شده که سیاست های نوری بسیار با ثبات و دقیق است و این موضوع حتی وقتی که شرایط خوب نیست و بازیکنان اشتباه می‌کنند، به آنها کمک می‌کند.

 

1151102

 


نوری پتانسیل ها را می‌بیند


او از تیم زیر 23 ساله‌ها، عثمان مانه را به تیم اصلی آورده و همینطور هاروویچ که باعث شده تغییرات اساسی در تیم ایجاد شود. او ثابت کرده که می‌تواند خودش تیمی از نو بسازد و اگر قدرت به او داده شود می‌تواند قدرت‌های نهفته دیگر بازیکنان را نیز کشف کند.

 

1151101

 


نوری تاثیرگذار است


او بارها سیستم های خود را در جریان بازی تغییر داده است. در دیدار مقابل ولفسبورگ، وقتی برمن 1-0 عقب بود، او سیستم تیم را دچار تغییر کرد و تای و اشمیت را به زمین فرستاد. تای گل مساوی را زد و اشمیت گل دوم را پایه ریزی کرد. در دارمشتات، پس از یک نیمه بسیار ضعیف، نوری توانست بازی را به نفع تیمش عوض کند. در پیروزی 2-1 مقابل لورکوزن، او در اواسط نیمه دوم گارسیا را به زمین فرستاد که عملکرد بسیار خوبی در سمت چپ زمین داشت و تمجیدات زیادی پس از بازی از او شد.

 

1150074

 


نوری یک الگو است


او تعلق خاطر،‌ احساسات و اهمیت بسیار بیشتری برای تیمش نسبت به سرمربی سابق قائل است.  با رفتار و حرکاتی که در کنار زمین دارد به شاگردانش انگیزه می‌دهد و تیم را زنده می‌کند.

 

1150111

 


نوری به تیم ثبات داده


وردربرمن در 4 بازی تحت هدایت نوری 6 گل دریافت کرده که خیلی آمار خوبی نیست؛ ولی با مقایسه با آمار تیم پیش از حضور نوری متوجه می‌شویم که او در خط دفاعی در تیم تغییرات مثبتی ایجاد کرده و به تیم استحکام و ثبات بخشیده است. او دو مدافع خوب میانی به نام‌های لامینه سانه و نیکلاس مویساندر را در اختیار دارد و به بهترین شکل از این دو استفاده کرده است.

 

1150219

 


نوری تیم را متحد کرده است


او بارها از اهمیت اینکه بازیکنان و مربیان همگی یک گروه هستند صحبت کرده است. پس از پیروزی مقابل لورکوزن او گفت: «یک تیم باید اینطور باشد.» به نظر می‌رسد او توانسته بازیکنان را همفکر و هم مسیر کند و هدفی مشخص برایشان تعیین کرده که به خوبی با کادر فنی هماهنگ و متحد شده اند؛ همین موضوع از عوامل اصلی موفقیت نوری در وردربرمن بوده است.»

 

منبع: وزر کوریر

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها