کد خبر : 1366874 | 01 آبان 1395 ساعت 15:36 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

نکاتی از کشتی 74 کیلوگرم المپیک ریو؛

"مبارزه کثیف" میان گدویف و باروز

انور گدویف روس، فینالیست وزن 74 کیلوگرم المپیک ریو از دیدارش مقابل ستاره آمریکایی با نام "مبارزه کثیف" یاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، قطعا یکی از دلچسب ترین مدال هایی طلایی که ایرانی ها در تاریخ موفق به کسب آن شدند، طلای حسن یزدانی در فینال 74 کیلوگرم المپیک ریو بود جایی که توانست حریف روس با آن بانداژ به یاد ماندنی را از پیش رو بردارد. انور گدویف همه جوره شرایط خاصی داشت اما در نهایت از توان حسن در امان نماند و طلا را تقدیم او کرد.

 

1151836


انور گدویف حالا در جدیدترین گفت و گوی خود عنوان کرده است: « برای اینکه بتوانم در این وزن حضور یابم چندین بار وزن خود را کم کردم. برای مسابقه قهرمانی کشور روسیه 13 کیلوگرم وزن خود را کم کردم و برای مسابقات دیگر از جمله المپیک نیز مجبور به وزن کم کردن بودم. وزن کم کردن روش همه مبارزان است و این کار به راحتی به دست نمی آید، اما با کمک مربیان توانستم این کار را در شرایط بهتری انجام دهم.»


قبل از آغاز المپیک اکثر اهالی کشتی جردن باروز آمریکایی را شانس اول طلا می دانستند اما او در دیداری عجیب و پر برخورد که به خونریزی دو ورزشکار منجر شد از دور رقابت ها کنار رفت تا گدویف به فینال برسد. کشتی گیر روس درباره آن مبارزه می گفت: «باید بگویم که مبارزه کثیفی بود و من آماده این مسابقه جدی بودم و نمی خواستم جواب ضربه ای را که وی به سر من زد را بدهم و فقط او را هل دادم.»

دیدگاه‌ها