کد خبر : 1369259 | 11 آبان 1395 ساعت 01:11 | 149K بازدید | 7 دیدگاه

داوری‌های پُراشتباه در لیگ و جام حذفی؛

گزارش کامل برنامه نود با افتخارآفرینان جوان

عادل فردوسی‌پور با دعوت از امیرحسین پیروانی و پخش گزارش جذاب از بازیکنان تیم ملی جوانان بخش ویژه‌ای در برنامه این هفته را به افتخارآفرینانی که به جام جهانی صعود کردند، اختصاص داد.

گزارش کامل برنامه نود با افتخارآفرینان جوان

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب (دهم آبان ماه) ساعت 22:43  آغاز شد که ابتدای آن به تیم ملی جوانان اختصاص داشت؛ اما در ادامه حواشی، اتفاقات، کارشناسی داوری بازی‌های هفته دهم لیگ برتر و دیدارهای انجام شده‌ی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی پخش شد؛ مسابقه‌هایی پُر از اشتباه‌های داوری و تاثیرگذار که می‌توانست سرنوشت نتایج را تغییر دهد.


گزارش لحظه به لحظه برنامه نود را در "ورزش سه" دنبال کنید:


نظرسنجی برنامه نود


نظرسنجی این هفته برنامه نود به انتخاب بهترین بازیکن لیگ برتر تا پایان هفته دهم اختصاص یافته که مخاطبان آن می‌توانند از بین ساسان انصاری، محمد ایرانپوریان، مهدی ترابی، سید جلال حسینی و سید مهدی رحمتی یک نفر را انتخاب کنند.

 

1153962


آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


* از بازی در لیگ ایران تا زندگی در شرایط سخت؛
* بازگشت طلایی رامین رضائیان به ترکیب پرسپولیس همراه با پاس گل و اشک؛
* بررسی حواشی و اتفاقات بازی فولاد و استقلال در روزی که دو انصاری گل زدند؛
* چند دقیقه با فوتبالیست‌های آینده‌دار تیم ملی جوانان که آینده فوتبال ایران هستند.

 

پیروانی: مثلث دفاعی نبود، از عربستان 6 گل خوردیم


امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان نخستین مهمان حضوری برنامه نود بود که ضمن تشکر از حمایت‌ها از تیمش گفت: «نسبت به سال‌های قبل در سید 4 قرار داشتیم و با تیم‌های قدرتمندی مثل قطر، ژاپن و یمن همگروه بودیم؛ پیش‌بینی بازی‌های سخت را می‌کردیم؛ در مسابقه با قطر نمایش خوبی داشتیم و با وجود دریافت گل و 10 نفره شدن به مساوی رسیدیم.»

 

او ادامه داد:« 15 بازیکن تیم ملی جوانان سابقه حضور در رده‌های پایین‌تر تیم ملی را نداشتند؛ از شهرستان‌های مختلف بازیکن داشتیم و استعدادهای جدید رو کردیم که خدا را شکر نتیجه هم گرفتیم.»


سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به نتیجه عجیب 6 بر 5 مقابل جوانان عربستان گفت: «سه بازی تدارکاتی در مشهد داشتیم و سه مسابقه مرحله گروهی انجام دادیم که فقط یک گل خوردیم ولی در دیدار با عربستان مثلث طاهری، مدافع آینده‌دار، سلطانی‌مهر، که مصدوم بود، و نورافکن، هم که نتوانست تمرین کند، را نداشتیم که تاثیر زیادی در باخت ما داشت.


پیروانی تصریح کرد: «بچه‌ها بعد از دیدار با ازبکستان انگیزه‌شان کمتر شد ولی با این حال عربستان یک روز زودتر از ما در مرحله قبل بازی داشت و این مسائل دست به دست هم داد که مقابل این تیم شکست خوردیم؛ یک پنالتی اشتباه مقابل عربستان تیم ما را به هم ریخت. به بازی برگشتیم اما نتوانستیم به برد برسیم؛ دقیقه 90 یک توپ به تیرک دروازه عربستان زدیم ولی متاسفانه آن تفکر سازمان دفاعی ما را به هم ریخته بود و به پیروزی دست نیافتیم.»


او یادآور شد: «شهاب عادلی در تمام بازی‌ها دروازه‌بان اصلی ما بود ولی می‌توانست مقابل عربستان بهتر کار کند؛ سال گذشته که با تیم ملی جوانان کار کردیم تنها کرملاچعب در تیم ملی بود ولی حالا 9 نفر در تیم‌های لیگ برتری داشتیم که متاسفانه کمتر از آنها استفاده می‌شود.»


* گزارشی از بازی‌های تاریخ تیم ملی جوانان از سال 1977 میلادی تاکنون پخش شد که در آن تصاویر خاطره‌انگیزی از جمله صعود به جام جهانی در سال اول و سال 2000 بود.


پیروانی در ادامه صحبت‌های خود در مورد عدم توجه به بازیکنان جوان اظهار کرد: «باشگاه‌ها نقش مهمی در آینده جوانان دارند؛ متاسفانه مربیان ایرانی امنیت شغلی ندارند و به همین دلیل آنها نمی‌توانند شهامت بازی دادن به جوانان را داشته باشند که همین مسئله موجب نیمکت‌نشینی و فراموشی جوانان آینده‌دار می‌شود؛ مثلا سال گذشته امید نورافکن 16 و سلطانی‌مهر 10 مسابقه در لیگ برتر داشتند ولی امسال اینطور نیست؛ بازیکنان جوان باید در تیم‌های لیگ برتری تمرین و بازی کنند و اگر به آنها بها داده نشود محو خواهند شد.»


او اضافه کرد: «بخش زیادی از تمرکز را برای بیرون از فوتبال بازیکنان جوان صرف می‌کنیم چون باید ظرفیت‌شان حفظ شود؛ باید به این بازیکنان کمک کرد از لحاظ اخلاقی، شخصیتی و ... از وضعیت خوبی برخوردار باشند که این مهم نیازمند پشتیبانی همه از جمله فدراسیون است؛ مربیان باید برای جوانان ارائه طریق کنند؛ بعضی بازیکنان ممکن است در سنین کم صاحب مبالغ زیاد شوند که این مسئله باید کنترل شود.»


سرمربی تیم ملی جوانان یادآور شد: «یکی از بحث‌هایی که مثل چماق بر سر فوتبال زده شده مسئله استعدادیابی است؛ ما در فوتبال استعداد داریم ولی به درستی از آنها استفاده نمی‌شود؛ مثلا می‌توانستیم 3 تیم 23 نفره به بازی‌های آسیایی بفرستیم چون واقعا در برخی پست‌ها بازیکنان خوبی داشتیم و کشف شدند ولی این امکان وجود نداشت.»

 

او با اشاره به انتخاب مدیر رسانه‌ای تیم ملی جوانان گفت: «آقای دهقانی جزو داوران فوتبال ایران است که سابقه کار در خارج از کشور و AFC را داشته است؛ علاوه بر آن در رسانه نیز حضور داشته و سابقه رسانه‌ای دارد.»


پیروانی اضافه کرد: «کورش برمک، علیرضا پورمند، مهدی حیدری مربی دروازه‌بان ها؛ جعفر هوشمند، مربی بدنساز و علی شیخ‌الاسلامی از کادر تیم ما بودند که واقعا از آنها تشکر می‌کنم؛ تمامی آنها با هماهنگی خودم انتخاب شدند و سعی کردم خودم آنها را انتخاب کنند.»


سرمربی تیم ملی جوانان یادآور شد: «در شهرستان‌ها همکارانی داشتم که واقعا از آنها تشکر می‌کنم؛ از فدراسیون فوتبال، آقای محصص و ... و همچنین از اصحاب رسانه که حمایت خوبی از ما داشتند قدردانی می‌کنم؛ آقایان کاشانی و هدایتی حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از ما داشتند که از آنها تشکر می‌کنم؛ از اساتید خودم آقایان یاوری، مرحوم حجازی، غلامحسین پیروانی، مایلی‌کهن و ... هم ممنون هستم که کمک زیادی به من داشتند.»

 

* گفت‌وگوی طنز با فوتبالیست‌های تیم ملی جوانان از جمله نیما طاهری، رضا کرملاچعب، رضا جعفری، علی شجاعی و ... بخش بعدی برنامه نود بود.

 

چالش پرسش و پاسخ بازیکنان تیم ملی جوانان

 

مدبر: می‌خواستیم تیم خارجی به نقش جهان بیاوریم


مدبر، رئیس شرکت توسعه و تجهیز در گفت‌‌وگوی تلفنی با برنامه نود در خصوص افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان اظهار کرد: «ان‌شاالله چهارشنبه هفته جاری طلسم شکسته می‌شود و ورزشگاه نقش جهان افتتاح خواهد شد؛ قطعا این مسئله اتفاق بسیار خوبی برای ورزش دوستان اصفهانی است که می‌تواند تاثیر مثبت روی تیم‌های این استان داشته باشد.»


او ادامه داد: «با آخرین استانداردهای آسیا ورزشگاه نقش جهان را آماده کردیم و این استادیوم فراملی شده است.»


مدبر تصریح کرد: «با حضور معاون اول رئیس جمهور، ورزشگاه نقش جهان افتتاح خواهد شد و امیدوار هستیم وزیر محترم ورزش و جوانان نیز رای خوبی در مجلس شورای اسلامی کسب کنند و ایشان نیز در افتتاحیه حضور داشته باشند.»


رئیس شرکت توسعه و تجهیز با اشاره به بازی افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان گفت: «امید سپاهان یک مسابقه در افتتاحیه این ورزشگاه خواهد داشت؛ سعی کردیم بازی بزرگی داشته باشیم یا حتی تیم خارجی در افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان باشد اما باتوجه به دیگر افتتاحیه‌های استان اصفهان مجبور شدیم این کار را همین چهارشنبه انجام دهیم.»

 

آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان از زبان مدبر


* برترین‌های هفته دهم لیگ برتر


حرکات تکنیکی: عباس بوعذار، گادوین منشا، مجتبی ممشلی، یعقوب کریمی، حسین بادامکی، ابوالفضل ابراهیمی، محمد نیک‌نفس، بختیار رحمانی، کیوان امرایی، علیرضا نقی‌زاده، محمد انصاری، سروش رفیعی، محمود مطلق‌زاده و داریوش شجاعیان.


کار تیمی برتر: نفت تهران (مقابل سیاه جامگان)


موقعیت از دست رفته: لوسیانو پریرا (برابر تراکتورسازی)


پاس گل برتر: رامین رضائیان (برابر صنعت نفت آبادان)


مهار برتر هفته: حسن هوری (مقابل پرسپولیس)


گل برتر: حامد شیری (برابر سپاهان)

 

ترین های هفته 10 لیگ برتر

 

ماشین سازی 1 پیکان 4

 

نکته: * محمد نصرتی چهارمین بار در لیگ برتر، گل به خودی زد.

 

کنفرانس مربیان


خطیبی: فکر کنم آقای جلالی در خواب هم برد ما را نمی‌دید؛ داور گل‌ها را به تیم حریف تقدیم کرد. داور یک کارهایی کرد که ما گل نزنیم و آنها بزنند.


جلالی: اضطراب ماشین سازی به ما کمک کرد و به همین دلیل توانستیم نتیجه خوبی به دست آوریم و از اشتباهات‌شان استفاده کنیم.

 

* فولاد خوزستان 1 استقلال تهران 1


نکات بازی:


- استقلال و فولاد 7 مسابقه بدون شکست؛
- انصاری در پنج بازی اخیر مقابل فولاد با پیراهن‌های استقلال و گسترش فولاد 6 گل به ثمر رسانده است؛
- طلسم 280 دقیقه گل نخوردن استقلال شکست؛
- روند سه پیروزی پیاپی استقلال برابر فولاد شکسته شد؛
- تقابل دو تیم پس از هفت سال مساوی شد،
- استقلال سه بازی برابر تیم‌های خوزستانی و فقط یک امتیاز.


مصاحبه بازیکنان

 

طالبلو: قرار نیست اشتباه برخی‌ها را با اشتباه خودم جبران کنم؛ می‌شد با یک اس ام اس خیلی بهتر برخورد کنند؛ گذشت می‌کنم اما این رفتارها را فراموش نخواهم کرد.


شریفات: منتظر بودم توپ بیاید که مگویان با من برخورد کرد و این اجازه را نداد؛ صد در صد این صحنه پنالتی بود؛ استقلال تیم سابقم بود و الان تیمم فولاد است؛ با تمام احترام به استقلال ما می‌توانستیم برنده باشیم.


انصاری: کاری به مسائل جدایی از پرسپولیس ندارم ولی انگیزه فراوانی دارم که با کمک کادر فنی، بازیکنان و هواداران بتوانم علمکرد خوبی ارائه کنم.

 

کنفرانس مربیان:


منصوریان: برخلاف جریان بازی گل خوردیم؛ هر لحظه خط هافبک‌مان می‌خواست می‌توانست صاحب توپ باشد؛ از عملکرد بازیکنان بسیار رضایت دارم ولی سهل انگاری کردند و از یکی، دو بازیکن جوانم راضی نیستم.


سعداوی: سهم تیم ما در خلق موقعیت بیشتر از استقلال بود و می‌توانستیم قبل از گل حریف به گل برسیم اما نتوانستیم از فرصت‌ها بهره ببریم.

 

نگاهی دیگر به بازی فولاد - استقلال

 

* کارشناسی داوری 2 مسابقه با حضور فنایی

 

ماشین سازی- پیکان:


- پنالتی ماشین سازی به درستی اعلام شد.
- برخورد هالیسون مدافع پیکان با مهاجم ماشین سازی خطا بود و اخراج داشت.
- در نیمه دوم تکل مدافع پیکان روی مهاجم ماشین سازی خطا نبود.
- قبل از گل چهارم پیکان خطا روی قاسمی‌نژاد، بازیکن ماشین سازی گرفته نشد.
- اقدام عجیب و اعتراض خطیبی پس از گل چهارم پیکان درست نبود.


فولاد خوزستان- استقلال تهران:


- برخورد مگویان با شریفات در محوطه جریمه استقلال، پنالتی به سود فولاد بود که داور به اشتباه نگرفت؛ علاوه بر آن باید مگویان اخراج می‌شد چون شریفات را مقابل دروازه خالی استقلال زد.
- تکل پادووانی روی ناصری پنالتی نبود ولی داور نباید به مهاجم فولاد اخطار می‌داد چون تمارض نکرد.

 

کارشناسی داوری بازی فولاد - استقلال

 

* گسترش فولاد 0 تراکتورسازی 2

 

کنفرانس مربیان


کمالوند: منصفانه‌ترین نتیجه، تساوی یا برد ما بود. در بدترین دقایق مسابقه گل خوردیم.


تکسیرا: تمام بازیکنان ما با جان و دل کار کردند و این برد عادلانه بود.


* سایپا 1 سپاهان 1

 

کنفرانس مربیان


ویسی: شرایط زمین نامساعد بود که موجب شد گل حریف و صحنه‌های بد فوتبالی رقم بخورد؛ فشار بازی مستقیم سایپا به همراه پنج دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم به نفع سایپا شد.


فرکی: نسبت به حریف برتر بودیم و از حملات متعدد فقط در ثانیه‌های آخر به گل رسیدیم؛ پرونده ششمین تساوی پیاپی ما بسته شد.

 

* کارشناسی داوری 2 دیدار لیگ برتر

 

گسترش فولاد- تراکتورسازی:


- قبل از گل اول تراکتورسازی، رفیعی در میانه زمین روی شجاعیان خطا کرد؛
- پیش از گل دوم تراکتورسازی فرزاد حاتمی روی بابک حاتمی در کنار زمین خطا کرده بود؛
- بابک حاتمی باید به دلیل تکل خطرناک به طور مستقیم اخراج می‌شد؛ نه کارت زرد دوم بگیرد.


سایپا- سپاهان:


- اخطار به غلامرضا رضایی بخاطر تمارض درست بود؛ ضمن اینکه او روی مدافع سپاهان خطا کرد.
- برخورد دروازه‌بان سایپا با رسول نویدکیا پنالتی به سود سپاهان بود که گرفته نشد.
- اخطار دوم به سهرابیان کارت زرد دوم نداشت.
- بازی سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم داشت که داور پنج دقیقه گرفت و سایپا در آخرین لحظه گل تساوی را به ثمر رساند.

 

پرسپولیس 1 صنعت نفت آبادان 0

 

نکات بازی:


- صنعت نفت چهار بازی خارج از خانه اخیر بدون برد.
- پرسپولیس بدون گل خورده در چهار بازی خانگی اخیر.
- مهدی طارمی و زدن 6 گل به تیم‌های خوزستانی در دو سال گذشته.
- 10 هفته 22 امتیاز بهترین عملکرد پرسپولیس در 9 سال اخیر
- پرسپولیس 12 بازی بدون باخت.

 

مصاحبه بازیکنان


شادکام: درگیری‌ام چیز جزئی بود که معذرت‌خواهی کردم.


رضائیان: دست تک تک هواداران را می‌بوسم.


هوری: بازی تماشاگر پسندی بود و مبارک پرسپولیسی‌ها باشد.


نوروزی: از پاس ندادن شادکام ناراحت شدم چون پاس به من می‌رسید موقعیت خوبی داشتم.

 

کنفرانس مربیان


برانکو: در دو نیمه خود را تحمیل کردیم و یک بار دیگر بازیکنان همبستگی را نشان دادند؛ این تعطیلات برای ما لذت بخش است.


دست‌نشان: قبل از گل خورده شانس گلزنی داشتیم ولی از دست دادیم که همان آمد درون دروازه ما قرار گرفت؛ پرسپولیس فقط روی ارسال برنامه داشت که نتیجه هم گرفت.

 

نگاهی دیگر به بازی پرسپولیس - صنعت نفت


* دوربین مخفی 90


هفت جوان کامرونی از قلب آفریقا با واسطه‌ای به نام هلیک به ایران می‌آیند ولی به جای هتل به یک مکان چهار گوش حلبی برده می‌شوند و تن ماهی و ... می‌خورند؛ آنها برای تست دادن به ایران آمده بودند تا به یک تیم فوتبال بروند ولی واسطه آنها نتوانسته این بازیکنان را برای تست دادن به تیمی ببرد.


یکی از این بازیکنان می‌گوید حدود 10 روز در این مکان هستیم؛ در آفریقا به ما گفتند خانه خوب می‌دهند ولی اصلا اینجا خوب نبود؛ اریک همکار مرتضوی است؛ پدر من در آفریقا خیلی خیلی فقیر است و من می‌خواهم به خانواده‌ام کمک مالی کنم؛ در کامرون شرایط خیلی خیلی سخت و بد است؛ پاسپورت داریم ولی در اختیار هریک است و نمی‌دانیم او کجا است.

 

بازیکنان کامرونی اسیر دلالان ایرانی


* آنالیز برنامه نود به نحوه بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت پرداخت؛ تیم برانکو در کنار مالکیت توپ زیاد فرصت‌های زیادی روی ارسال از سمت راست زمین ایجاد می‌کند که طارمی در تمام آنها دریافت کننده توپ را دارد؛ طارمی در طراحی حملات پرسپولیس هم کمک می‌کند و به عمق می‌زند تا با دریافت توپ برای گلزنی تلاش داشته باشد.

 

آنالیز عملکرد طارمی در بازی با صنعت نفت

 

صبا 2 پدیده 3

 

مصاحبه بازیکن


حسینی: واقعا پنالتی اول خطا نبود چون من پشت بازیکن بودم و مهاجم مقابلم را اصلا ندیدم؛ پنالتی دوم هم بازیکن حریف زرنگی کرد و او پای من را زد.

 

کنفرانس مربیان


مهاجری: از بازیکنان جوان استفاده کردیم و جواب گرفتیم؛ سه امتیازی کسب کردیم که ما را به خودباوری رساند و خیلی کمک کرد.


مرفاوی: اشتباه‌ها نبود می‌توانستیم نتیجه خوبی بگیریم ولی باید تاوان جوانگرایی را بدهیم که امروز دادیم؛ ان‌شاالله بتوانیم اشتباهاتمان را جبران کنیم.

 

* کارشناسی داوری

 

پرسپولیس- صنعت نفت:


- طارمی تعادل خود را از دست داد و برخورد بازیکن حریف با او پنالتی نبود.
- داور باید حداقل پنج دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم می‌گرفت ولی سه دقیقه اعلام کرد.

 

داوری بازی پرسپولیس - صنعت نفت آبادان

 

صبا- پدیده:


- بازیکن پدیده امیری هافبک صبا را عمدا زد و باید داور کارت قرمز می‌داد اما خطا هم نگرفت.
- پنالتی اولی که به سود صبا اعلام شد اصلا خطا نبود و عنایتی تمارض کرد.
- خطای بهادری مدافع صبا روی شاکری پنالتی برای پدیده بود که به درستی گرفته شد.
- دومین پنالتی صبا بخاطر خطای حسینی روی حسن‌زاده به درستی گرفته شد.
- دهنوی به دلیل خطای شدیدی که انجام داد به جای اخطار باید اخراج می‌شد.

 

ذوب‌آهن 2 استقلال خوزستان 0

 

کنفرانس مربیان


حسینی: خوشبختانه توانستیم بازی را کنترل کنیم؛ بازیکنان چیزی که خواستیم را انجام دادیم.


مربی استقلال خوزستان: ما به ذوب‌آهن نباختیم و به ضربه‌ی ایستگاهی رجب‌زاده نتیجه را واگذار کردیم.

 

* سیاه جامگان 2 نفت 2

 

کنفرانس مربیان


دایی: ما مالکیت و موقعیت‌هایمان بهتر و بیشتر از حریف بود ولی متاسفانه زحماتمان برای گلزنی از دست می‌رود و راحت گل می‌خوریم.


دهقانی: بازی 2 بر 2 عادلانه بود و بازی خوبی از هر دو تیم شاهد بودیم.

 

عباسی: اینکه بگوییم کناره‌گیری می‌کنیم درست نیست ولی مشکلاتمان چون بخش خصوصی هستیم درست نیست؛ آقای عزیزی مدیر فنی هستند تا به مسائل اشراف داشته باشند.


عزیزی: خوشحال هستم آقای عباسی رو راست گفتند پول نداریم؛ یکی دیگر از دلایلم این بود که دیدم یک عده دارند زرنگی درمی‌آورند؛ تا سه، چهار روز قبل از هفته یازدهم باید 30 درصد داده شود چون در غیر اینصورت من می‌روم.

 

* در بخش لژیونرهای ایرانی عملکرد مسعود شجاعی و کریم انصاری‌فرد در پانیونیوس، علی کریمی در دینامو زاگرب و بازی در جام حذفی، پورعلی‌گنجی در السد، رضا قوچان‌نژاد در هیرنفین و علیرضا جهانبخش در آلکمار با انجام دو بازی در جام حذفی و لیگ هلند، سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون در روستوف، میلاد محمدی در ترک گروژنی و سوشا مکانی در میوندالن مورد بررسی قرار گرفت.

 

قوچان‌نژاد: بازی خیلی خوب و سختی بود؛ با تیم صدرنشین فاینورد مساوی کردیم؛ مخصوصا نیمه اول تحت کنترل ما بود و همه چیز را در اختیار داشتیم؛ نیمه دوم فاینورد فشار زیادی آورد ولی ما توانستیم یک امتیاز و نتیجه خوبی بگیریم؛ ما می‌خواستیم زود پرس کنیم و بعد از چهار، پنج دقیقه گل قشنگی زدم و شیرین بود؛ در باشگاهی که یکی از بهترین باشگاه‌های هلند است گلزنی کردم؛ برد بهتر از تساوی بود ولی یک امتیاز نیز رضایت‌بخش است.

 

بررسی عملکرد لژیونرها

 

استقلال 1 مس کرمان 0

 

کنفرانس مربیان


خرمگاه: مس خیلی خوب بازی کرد؛ انگیزه آنها برابر استقلال کمک‌شان کرد ولی بازیکنان ما هم از دیدار قبل مقابل فولاد خسته بودند؛ بازی خوبی نکردیم ولی بردیم.


ابراهیم‌زاده: استقلال در لیگ برتر به دنبال ضد حملات و ارسال است ولی ما اجازه سانتر و زدن ضربات سر ندادیم و تمام طول مسابقه سازمان خود را حفظ کردیم؛ می‌توانستیم در 90 دقیقه به گل برسیم ولی کم‌تجربگی بازیکنان این اجازه را نداد؛ به استقلال تبریک می‌گوییم.

 

استقلال تهران - مس کرمان از نگاهی دیگر

 

کارشناسی داوری

 

استقلال تهران- مس کرمان:


- کارت زرد برای علیاری درست بود.
- قربانی مانع سر زدن مهاجم مس شد و یک پنالتی داور برای تیم کرمان نگرفت.
- دقیقه 93 تکل مدافع مس روی قربانی خطای پنالتی بود که گرفته نشد.
- برخورد اسماعیل‌بیگی و اسماعیلی در محوطه جریمه مس پنالتی نبود.

 

* قشقایی شیراز 0 آینده‌سازان برق جدید شیراز 1

 

کنفرانس مربیان


اکبری سرمربی قشقایی: موقعیتی به حریف ندادیم و روی یک گل به خودی دروازه‌مان باز شد.


رضایی سرمربی آینده‌سازان برق: حکم بازی تدارکاتی داشت و اگر دیدار بعد به مسابقات لیگ بخورد قطعا در جام حذفی حاضر نمی‌شویم.


* ملوان 0 تراکتورسازی 1

 

کنفرانس سرمربی تراکتورسازی


قلعه‌نویی: حریف سرتر از ما کار کرد و جوانان دونده‌ای داشتند که برنامه ما را بسته بودند ولی در این زمین بازی را روی هوا بردیم که تقریبا نتیجه گرفتیم.


* ماشین سازی 2 خونه به خونه 1

 

کنفرانس مربیان


مرزبان: بازیکنان تمام تلاش خود را کردند ولی دو پنالتی ضد ما گرفتند؛ این باخت به ما کمک خواهد کرد.


خطیبی: موقعیتی به حریف نداشتیم ولی خودمان فرصت داشتیم؛ بچه‌ها سرحال بودندو به برتری رسیدیم.


* نفت امیدیه 1 شهرداری ماهشهر 2

 

کنفرانس مربیان

 

باقری‌نیا سرمربی شهرداری: نیمه دوم بازی خوب شد و تغییر تاکتیک در هر دو نیمه داشتیم؛ باتوجه به شناخت نسبت به حریف به نتیجه رسیدیم و راهی مرحله بعد شدیم.


هرمزی سرمربی نفت: من نسبت به خطا روی کاپیتانمان معترض هستم و دقایق آخر یک پنالتی نگرفتند؛ انتظار دارم فدراسیون فوتبال با داوران متخلف برخورد کند.


* سایپا 2 بادران 1


کنفرانس مربیان


میثاقیان: پنج موقعیت گل داشتیم ولی حریف نداشت؛ امروز یکی از بهترین بازی‌هایمان را کردیم.


فرکی: نتیجه بازی برای ما خوشحال کننده است؛ فقط برای اینکه به مرحله بعد رسیدیم ولی در مجموع از بازی رضایت ندارم.

 

کارشناسی داوری بازی‌های حذفی

 

سایپا- بادران:


- قبل از گل اول سایپا بازیکن این تیم روی مدافع بادران خطا کرده بود.
- پنالتی برای سایپا به درستی اعلام شد.


ملوان- تراکتورسازی:


- اخباری به دلیل ضربه زدن به مهاجم ملوان باید اخطار می‌گرفت.
- یک پنالتی به سود ملوان باید اعلام می‌شد.

 

خطیبی: از هفته دوم داوری به ضرر ما بود

 

رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی تبریز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود در خصوص اعتراض‌های پیاپی به داوری بازی پیکان گفت: اگر منصفانه صحبت کنیم واقعیت این است که از بازی‌های هفته دوم حرفی نزدم؛ ما تا هفته سوم بعد از پرسپولیس بهترین آمار را داشتیم؛ خود آقای فنایی بازی ما و گسترش فولاد گفت آفساید وحشتناکی به اشتباه برای ما اعلام شد و یک پنالتی برای ما نگرفتند.


او ادامه داد: هفته سوم مقابل صبا کارشناسی برنامه نود گفت گل سالم ما آفساید گرفته شد ولی حرفی نزدیم و این اتفاق ادامه پیدا کرد.


خطیبی با اشاره به داوری بازی نفت گفت: گل سالم ما گرفته نشد ولی دو پنالتی برای حریف نگرفتند؛ مسلما اینجا ما ضرر کردیم؛ تمام بازی‌هایی که باختم بعد از آن مسابقه به داوران خسته نباشید گفتم و حتی پس از دیدار با پیکان همین کار را کردم ولی بازیکنی که دقیقه 20 باید اخراج می‌شد شرایط را تغییر می‌داد.


سرمربی ماشین سازی با اشاره به حرکتش پس از گل چهارم پیکان و فرستادن کادر فنی خود به زمین مسابقه اظهار کرد: من تا آن صحنه که ناظر داوری کنار من بود صحبتی نداشتم و به آفساید بودن گل هم اعتراضی ندارم ولی قبل از آن روی قاسمی‌نژاد خطا بود؛ به همین دلیل به بردارم گفتم بروید به داور معترض شوید.


خطیبی تصریح کرد: قبل از اینکه من مقابل پیکان آن کار را انجام دهم از نیمکت ما داخل زمین بودند؛ وقتی دیدم جو خراب می‌شود از ناظر بازی خواستم این شرایط درست شود و آرامش به دیدار برگردد.

 

گفتگو با خطیبی درباره ناداوری‎ها علیه ماشین سازی

 

نتیجه نظرسنجی

 

سیدجلال حسینی مدافع پرسپولیس از سوی شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه نود عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر تا پایان هفته دهم را با کسب 54/3 آرا از آن خود کرد.


* برنامه نود این هفته ساعت 2:10 بامداد سه‌شنبه یازدهم آبان ماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها