کد خبر : 1369906 | 13 آبان 1395 ساعت 10:35 | 13.8K بازدید | 2 دیدگاه

دیگر سرکوفت نزنید 

95 سال موفقیت جهانی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ساحلی هم بازی هایش را در جام بین قاره ای در امارات با قدرت آغاز کرد.

95 سال موفقیت جهانی فوتبال ایران 

به گزارش "ورزش سه"، این تیم بعد از شکست 6-2 تیم آمریکا در برابر مصر هم ارایه گر بازی فوق العاده ای بود و دروازه حریف را 4 بار باز کرد و تنها یک بار دروازه اش باز شد.


با این نمایش ها محتمل است تیم ملی فوتبال ساحلی در جام بین قاره ای روی سکو برود. پیش تر تیم ملی فوتسال در جام جهانی سوم شد. تیم ملی نوجوانان در جام ملت های آسیا نایب قهرمان شد و به جام جهانی صعود کرد و تیم ملی جوانان هم با عنوان سومی در جام ملت های آسیا و صعود به جام جهانی به کار خود خاتمه داد.


قطعی شدن صعود تیم ملی  به جام جهانی هم در ماه های آتی محتمل است و با این اوصاف باید گفت سال 95 سال موفقیت های جهانی فوتبال ایران است.


جالب اینکه در روزهای آتی تیم ملی فوتبال زیر 19 سال بانوان هم این شانس را دارد که به جام ملت های 2017 چین صعود کند. مسابقاتی که با حضور 8 تیم برتر آسیا در آگوست 2017 در چین برگزار می شود. این تیم در اولین بازی خود تیم هند را متوقف کرد و حال دو بازی دیگر در برابر ویتنام و فیلیپین پیش رو دارد و اگر از نظر امتیاز گیری از سه تیم یاد شده بهتر عمل کند به بازی های آگوست 2017 چین صعود خواهد کرد.


همه این موفقیت ها اگر چه در ماه های اخیر به دست آمده اما حاصل تلاش و برنامه ریزی فدراسیون فوتبال در چند سال اخیر بوده و باید رد پای فدراسیون فوتبال علی کفاشیان را هم در این موفقیت ها پر رنگ دید. به طور مثال تیم  ملی نوجوانان و جوانان در شرایطی به جام جهانی صعود کرده اند که از دو سال پیش کار خود را آغاز کرده بودند و در دوره مدیریت علی کفاشیان در تورنمنت های مختلفی شرکت کرده بودند...


با وجود این موفقیت ها بی دلیل نیست که فیفا فوتبال ایران را به عنوان تیم اول آسیا می شناسد و به همین بهانه رتبه جهانی ایران به 27 ارتقاء پیدا کرده است. این در حالی است که در سال های اخیر فوتبال ایران با توجه به نگاه وزارت ورزش و جوانان به فوتبال از نظر امکانات شرایط و روزهای بدی را تجربه کرد. هر چند که وزیر ورزش و جوانان جدید نشان داده با فوتبال زاویه ای ندارد و حتی علاقمند است به فوتبال کمک کند که این نگاه شایسته تقدیر و تحسین است. به این خاطر که فوتبال خواه و ناخواه در همه جا جذاب ترین و مهیج ترین رشته ورزشی است و امروز به عنوان یک صنعت درآمده است. صنعتی که گردش مالی در آن گاها با صنعت نفت برابری می کند و از سویی سرگرمی خوبی برای مردم برای پر کردن اوقات فراغت است و امروز این یک شعار جهانی است: «به موازات پرداخت به ورزش قهرمانی و همگانی به خصوص فوتبال از ناهنجاری های روحی و روانی کم می شود...»


به فوتبال در سال های اخیر سر کوفت زده شده که با این همه هزینه ره به جایی نبرده است اما این عناوین نشان می دهد که فوتبال می تواند نام ایران را در میادین بین المللی طنین انداز کند. 


به یاد داشته باشیم که برد موفقیت های فوتبال در جهان چندین برابر بیشتر است. بنابراین باید به فوتبال بهای بیشتری داد.

دیدگاه‌ها