کد خبر : 1373454 | 28 آبان 1395 ساعت 15:06 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب‌ترین بازی سال به سود تیم ویسی؛

آلومینیوم 1 - سپاهان 2؛ پایان حماسه اراک

بازی جذاب و پُر حاشیه شاگردان مهابادی و ویسی در پایان 120 دقیقه با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان خاتمه یافت.

آلومینیوم 1 - سپاهان 2؛ پایان حماسه اراک

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آلومینیوم میزبان سپاهان بود که مردم اراک با حمایت چشمگیر خود به دنبال صعود تیمشان بودند تا روز به یادماندنی رقم بزنند. پس از ناکامی هر دو تیم در زدن گل در 90 دقیقه، در وقت‌های اضافه اول ابتدا سپاهان و بعد آلومینیوم به گل رسید تا این بازی جذاب همچنان با تساوی دنبال شود؛ در نیمه دوم وقت اضافه باز هم سپاهان گلزنی کرد ولی این بار آلومینیوم نتوانست دوباره نتیجه را جبران کند و با اینکه در دقیقه 127 صاحب پنالتی شده بود در زدن گل دوم موفق نبود تا سپاهان به جمع هشت تیم نهایی برسد.

 

 


مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
استادیوم: امام خمینی اراک / تماشاگر: 12 هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان؛ کمک‌ها: محمدرضا مدیرروستا، محسن سلطانی و یاسر همرنگ / ناظر: حسین نجاتی

 

 


آلومینیوم اراک

 


میررسول حسینی، نادر هوشیار، اکبر بختیاری، ابوالفضل قربانی، حامد بصیری(81- رضا سلیمانی)، ابوالفضل کمانی، امین پورعلی، رضا معقولی، میلاد احمدی(99- جهانگیر عسگری)، وحید نعمتی و روح‌الله عرب(75- شاهین مجیدی)
سرمربی: داوود مهابادی

 

 

سپاهان اصفهان

 


مهدی امینی، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولی‌بالی، علی احمدی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، طالب ریکانی، احسان حاج‌صفی، رضا میرزایی(54- جلال‌الدین علی‌محمدی)، فرید بهزادی‌کریمی(87- پدرو هنریکه) و عماد میرجوان(64- مهرداد محمدی)

 

 

اخطار

 


رضا معقولی(28) - امین پورعلی(68)  از آلومینیوم اراک

جلال‌الدین علی‌محمدی(2+120) از سپاهان

 

 

 

شرح گل‌ها:

 

 

 

آلومینیوم اراک 0 - سپاهان 1 (93: جلال‌الدین علی‌محمدی): تعویض ویسی جواب داد؛ علی‌محمدی که دقیقه 54 به زمین آمده بود پس از حمل توپ تا پشت محوطه‌ی جریمه با شوت پای چپ دیدنی به کنج دروازه آلومینیوم گل اول بازی را به ثمر رساند.

 

آلومینیوم اراک 1 - سپاهان 1 (دقیقه 95: اکبر بختیاری): بالاخره آلومینیوم از ضربات آزاد نتیجه گرفت و روی ارسال از روی ضربه‌ی آزاد سمت چپ زمین و دخالت بختیاری در مقابل دروازه گل تساوی را زد.

 

آلومینیوم اراک 1 - سپاهان 2 (دقیقه 109: پدرو هنریکه): هنریکه با پاس چیپ قصد رساندن توپ به سرلک را داشت که هوشیار توپ را با ضربه سر دفع کرد اما هنریکه از توپِ روی هوا استفاده کرد و با شوت سر ضرب دومین بار برای سپاهان گل زد تا هر دو تعویض ویسی موفق به گلزنی شده باشند.

 

 

 

شرح بازی

 

 


برخلاف تصور آلومینیوم بازی را خیلی خوب شروع کرد و با حملات پیاپی از جناحین و ارسال‌های بلند به دنبال رسیدن به گل بود که بی‌دقتی مهاجمانشان در زدن ضربات آخر آنها را از رسیدن به گل محروم گذاشت؛ سپاهان هم در بین حملات تیم اراک دو فرصت نسبتا جدی خلق کرد که حاصلی برای آنها در پی نداشت؛ آلومینیوم که از حضور چشمگیر تماشاگرانش بهره می‌برد تا پایان نیمه اول تلاش زیادی برای گلزنی داشت و حتی یک بار توپ را به تیرک دروازه سپاهان زد اما نتوانست با برتری به رختکن برود و 45 دقیقه اول بدون گل خاتمه یافت.
 

سپاهان که نمایش ضعیف‌تری از آلومینیوم در نیمه اول داشت از دقایق ابتدایی نیمه دوم به دنبال زدن گل بود اما آنها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند و حملاتشان بی‌ثمر به بیرون می‌رفت یا دفع می‌شد؛ تعویض‌های ویسی نیز آنها را به گل نرساند و در مقابل ضد حملات تیم اراک هم که بارها خطرساز شد و موقعیت جدی به وجود آورد حاصلی در پی نداشت؛ سپاهان روی ضربه آزاد ریکانی یک بار تیرک افقی دروازه تیم میزبان را هم به لرزه درآورد ولی هر دو تیم در زدن گل ناکام بودند تا بازی به وقت‌های اضافه برود.


سپاهان مثل نیمه دوم شروع خوبی داشت و توپ و میدان را در اختیار گرفت که نتیجه آن گلزنی علی‌محمدی روی شوت پشت محوطه بود؛ پس از این گل هواداران آلومینیوم دست از حمایت بر نداشتند که نتیجه آن زدن گل تساوی دو دقیقه پس از آن بود؛ تا پایان نیمه اول وقت اضافه دو تیم با وجود میل به گلزنی محتاطانه کار می‌کردند تا 15 دقیقه ابتدایی با نتیجه یک بر یک تمام شود و حاصلی برای دو تیم در پی نداشته باشند.


شاگردان ویسی که نمی‌خواستند از تیم دسته اولی آلومینیوم شکست بخورند نمایش هجومی‌شان را ادامه دادند و باز هم در دقیقه 109 به گل رسیدند؛ در ادامه تلاش اراکی‌ها برای زدن گل یک پنالتی در آخرین ثانیه برای‌شان به ارمغان آورد که حسینی دروازه‌بانشان گرفت ولی عسگری این موقعیت را هدر داد تا سپاهان با نتیجه 2 بر یک به مرحله بعد برود.

 

 

 

اتفاق ویژه

 


میررسول حسینی دروازه‌بان آلومینیوم در اوقات تلف شده نیمه دوم وقت‌های اضافه نیمه دوم و زمانی که تیمش 2 بر یک عقب بود با پیش آمدن تا محوطه جریمه سپاهان یک پنالتی گرفت تا اتفاق نادری در فوتبال ایران رقم بزند؛ در سمت مقابل پنالتی عسگری را امینی دروازه‌بان سپاهان مهار کرد تا هر دو دروازه‌بان چهره ویژه این مسابقه شوند.

 


بهترین بازیکن

 


مهدی امینی دروازه‌بان سپاهان  بارها با واکنش‌های خود ناجی تیمش شد و نقش اصلی را در صعود تیمش داشت که اوج آن در آخرین ثانیه مسابقه بود که او توانست پنالتی عسگری را مهار کند و ستاره تیمش شود.

 

 

 


لحظات حساس

 

 

 

دقیقه 19: پورعلی با شوت سرکش و تماشایی از پشت محوطه جریمه تیرک افقی دروازه سپاهان را به لرزه درآورد.

دقیقه 29: احمدی با قرار گرفتن مقابل توپ ناجی سپاهان شد و اجازه نداد شوت عرب وارد دروازه تیمش شود.
دقیقه 31: سانتر خطرناک معقولی به محوطه جریمه را کولی‌بالی با ضربه‌ی سر دفع کرد.
دقیقه 34: ارسال تند و تیز حاج‌صفی از کرنر را حسینی مشت کرد.
دقیقه 35: سانتر پای چپ نعمتی به تیرک دوم را خلیل‌زاده سراسیمه به کرنر زد.
دقیقه 41: میرجوان نتوانست از موقعیت خوبی که روی تعلل مدافعان آلومینیوم به دست آمده بود استفاده کند و شوت او پس از دریافت پاس فرید کریمی، به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 52: نزدیک بود با اشتباه حسینی دروازه‌بان آلومینیوم، میرجوان سانتر حاج‌صفی از روی کرنر را با ضربه سر تبدیل به گل کند اما حسینی کار خود را جبران کرد و توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 53: ارسال بهزادی‌کریمی و ضربه سر میرجوان با فاصله کمی از بالای دروازه آلومینیوم عبور کرد.

دقیقه 64: حرکت سریع و شوت روپای بصیری را امینی با شیرجه بلند دفع کرد تا کاپیتان آلومینیوم ناکام باشد.

دقیقه 72: سپاهان در نیمه دوم بارها از روی ضربات آزاد دروازه آلومینیوم اراک را تهدید کرد؛ این بار شوت روی پا و تماشایی طالب ریکانی پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه دور شد.
دقیقه 73: شوت پشت محوطه معقولی به راحتی در اختیار امینی قرار گرفت.

دقیقه 3+90: امینی در آخرین لحظه نیمه دوم اجازه نداد دروازه‌اش باز شود و با یک دست توپ را مهار کرد.

دقیقه 113: توپ ریباندشده که توسط خلیل‌زاده به صورت ناقص دفع شد را معقولی با شوت بی‌دقت به بیرون زد.

دقیقه 3+120: روی ارسال توپ از روی ضربه‌ی آزاد سمت راست زمین و دفع ناقص مدافعان سپاهان، میررسول حسینی دروازه‌بان پیشتاخته سپاهان یک پنالتی از کولی‌بالی گرفت تا شادی به استادیوم امام خمینی اراک بیاید.
دقیقه 7+120: عسگری بهترین فرصت برای به تساوی کشاندن بازی و رفتن مسابقه به ضربات پنالتی را از دست داد و پنالتی‌ای که به سختی برای آلومینیوم به دست آمده بود را به سمت راست دروازه زد که امینی آن را مهار کرد و موجب صعود تیمش به مرحله بعد شد.

 

 

 


در حاشیه

 

 


* مردم اراک استقبال فوق‌العاده‌ای از این بازی داشتند و لحظه به لحظه به جمعیت آنها افزوده می‌شود.
* کمتر از 100 نفر تماشاگر سپاهان به ورزشگاه امام خمینی اراک رفتند.
* یک دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد.
* مجید بصیرت مربی سپاهان به دلیل اعتراض به داور مسابقه از کنار زمین اخراج شد.
* حامد بصیری کاپیتان آلومینیوم به دلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نبود و دقیقه 81 تعویض شد.
* پس از گل اول سپاهان، حاج‌صفی با نیمکت‌نشینان آلومینیوم درگیر شد.
* تماشاگران آلومینیوم بعد از گل تساوی تیمشان سر از پا نمی‌شناختند و مواد محترقه به سمت زمین پرتاب کردند.
* تماشاگران آلومینیوم به فحاشی علیه حاج‌صفی پرداختند.
* در آخرین دقیقه بازی برخورد توپ به کولی‌بالی مشکوک به خطای هند پنالتی بود که داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.
* برای وقت اضافه دوم یک دقیقه وقت تلف شده گرفته شد.

دیدگاه‌ها