کد خبر : 1374090 | 01 آذر 1395 ساعت 10:59 | 46.5K بازدید | 16 دیدگاه

به جای سوء استفاده از اسم پورحیدری سکوها را کنترل می کردید 

مرفاوی: بعضی‌ها هنرپیشه‌های خوبی هستند!

سرمربی صبای قم از اتفاقات رخ داده در بازی با استقلال حسابی دل پری دارد و مدعی است برخی ها هدفمند می خواستند او و تیمش را وارد جنجال کنند.

مرفاوی: بعضی‌ها هنرپیشه‌های خوبی هستند!

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی بعد از این که تیمش در ماراتن 120 دقیقه ای به استقلال باج نداد و تنها در ضیافت پنالتی ها مقهور نمایش خوب رحمتی شد تا از گردونه جام حذفی کنار برود، با شکستن سکوت خود حملات تندی به کادر فنی استقلال بابت اتفاقات رقم خورده در آزادی داشت. آقا صمد در گفتگوی صریح و بی پرده خود با روزنامه خبر ورزشی حرف هایی زد که می تواند سرآغاز جنگی لفظی میان او و مربیان حال حاضر استقلال باشد. گزیده ای از حرف های مرفاوی را می خوانید.


هدفمند می خواستند ما را وارد جنجال کنند


جنجال؟! ما که جنجالی نداشتیم. 120 دقیقه بازی کردیم بعد در پنالتی ها باختیم و در پایان هم وقتی می خواستیم به رختکن برویم به همه خسته نباشید گفتیم و به تیم حریف تبریک اما گویی برخی ها دوست نداشتند بازی با آرامش به پایان برسد و هر کاری لازم بود انجام دادند تا به هدف شان برسند. قصه این فیلم این چیزی نیست که همه جا می گویند. در سالن کنفرانس خبرنگاری حضور داشت که واقعا با اهداف خاصی سئوال می پرسید و مشخص بود حضورش هدفمند و در راستای برخی مسائل صورت گرفته است.


ناراحتی ام به خاطر باخت به استقلال نبود


بعد از بازی خیلی ناراحت بودم اما نه به خاطر این که استقلال بازی را برده بود بلکه بیشتر به خاطر رفتارهایی که چه قبل چه بعد از بازی دیدم چون حس می کردم تمام این اتفاقات و برخوردها مشکوک و با برنامه رخ داده است.البته جا دارد همین جا یک سوءتفاهم را نیز برطرف کنم.من در حاشیه کنفرانس نگفتم استقلالی تر از من کسی نیست بلکه وقتی آن خبرنگار به من گفت استقلالی هستم در پاسخ گفتم اگر علاقه ام به استقلال بیشتر از تو نباشد کمتر از تو هم نیست که این حرف من را طور دلشان خواست تعبیر کردند.


نیمکت استقلال هیچ کاری برای کنترل سکوها نکرد


نمی توانستم بروم و به نیمکت نشینان استقلال بگویم دوستان  خواهشم می کنم سکوها را کنترل کنید! مسلما خودشان داشتند می دیدند که چه جو بدی روی سکوها برای شاگرد من و تیمم حاکم شده و اگر می خواستند می توانستند جو و سکوها را کنترل کنند اما نخواستند و هیچ عکس العملی هم نشان ندادند. همان شعارهایی که خودشان در اهواز از آن یک غول ساخته و به عالم و آدم تاختند که چرا کسی با این شعارها مبارزه نمی کند! در بازی با صبا سرداده شد و هیچ کدام شان هم حرکتی برای مهار این جو نکردند. وجدانا من ندیدم حامد لک حرکتی انجام داد یا نه که طرفداران استقلال تحریک شوند اما در آن دقایق واقعا از دیدن آن صحنه ها روی سکوها و شعارها متعجب شدم و دلم برای بازیکن جوانی که در زمین حضور داشت با این هدف که برای تیمش سنگ تمام بگذارد، سوخت.


من و قلعه نویی دشمن نبوده و نیستیم


من و امیر قلعه نویی دشمن نبودیم و نیستیم. اتفاقا خیلی هم رفیق بودیم و الان هم هستیم اما برخی مواقع در عرصه ورزش حرفه ای رقابت رقم می خورد و باعث کری خواندن می شود .من هم چون آدم رک و راستی هستم و نمی توانم نمایش بازی کنم درست مثل خیلی از فوتبالی ها هر چه در دلم باشد را می گویم وقتی دیدم طرفداران استقلال با امیر قلعه نویی خوب تا نکردند باید از او که کم زحمت نکشیده است نام می بردم تا خیلی چیزها برای فوتبالی ها روشن شود. دروغ هم نمی توانم بگویم چون اصلا در ذات من نیست. بعد از بازی هم در مصاحبه گفتم که چطور سرمربی استقلال در اهواز ناسزا شنید و گفت گریه کردم، کاری نکرد تا بازیکن صبا 120 دقیقه این ناسزاها را نشنود؟ 


واقعا نمی دانم منصوریان گریه کرده است یا نه؟!


شنیدم منصوریان گفته به خاطر شعارها در اهواز گریه نکرده و سه بار برای سه شخص استقلالی گریه کرده است که واقعا نمی دانم گریه ای در کار بوده یا نه؟! چون نمی توانم وجدانم را زیر پا بگذارم پس اگر گریه ای در کار بوده دستش درد نکند که برای استقلالی ها اشک ریخته است. حرفم این است آقای منصوریان که طعم تلخ فحاشی را چشیده و بعد از بازی اهواز همه را بسیج کرد که ایهاالناس بیایید جلوی این فحاشی ها را بگیرید چرا در ورزشگاه آزادی جلوی سکوهای طرفداران استقلال که اتفاقا رابطه بدی هم با آنها ندارد را نگرفت؟


خوزستانی ها دیگر به منصوریان بی احترامی نکنند

 

من خودم خوزستانی هستم و خوب می دانم فوتبالدوستان این استان و شهر اهواز چه افراد شریف، باغیرت و متعصبی هستند به خصوص روی رنگ آبی. از همین رو اعتقاد دارم حتما چیزی دیدند که این گونه با سرمربی استقلال رفتار کردند که رفتارشان هم اصلا قابل دفاع نیست و اتفاقا به عنوان یک خوزستانی و برادر کوچک ترشان درخواستم این است که دیگر از این رفتارها انجام ندهند. نه الان نه در آینده هیچ وقت نباید به علیرضا منصوریان و ... توهین کنند و باید کاری کنند که ثابت شود خوزستان مهد تعصب، غیرت و احترام است.


این انگ ها به جامعه داوری ما نمی چسبد


فیلم پنالتی اول بازی را دیدم ولی اصلا این حرف و حدیث ها را قبول ندارم. به داوران ما به خصوص احمد صالحی داور این دیدار چنین وصله هایی نمی چسبد و چه خوب بود که به خودمان اجازه نمی دادیم با این انگ ها شخصیت کاری و اجتماعی داوران عزیز و خانواده شان را زیر سئوال ببریم. از دید یک فرد فوتبالی تنها می توانم بگویم صالحی قانون را در آن صحنه برای دروازه بان استقلال تشریح کرد و نه چیز دیگر. اصلا مگر داریم که یک داور بداند بازیکن تیم رقیب استقلال پنالتی اش را کجا می خواهد بزند که جهت آن را به دروازه بانی همچون رحمتی بگوید.


بازیکن گمنام می آوردم استقلال بازیکن تیم ملی می آورد


قبل از بازی هم گفتم من شرعی، عرفی و قانونی سرمربی صبا هستم و هیچ وقت در مصاف با استقلال پیشینه آبی بودنم را دخالت نمی دهم. تیم من بهترین تلاش خود را انجام داد اما نشد که ببرد چون ضربات پنالتی 50-50 است . ما به تیمی در پنالتی باختیم که 30 تا 40 میلیارد تومان هزینه کرده یعنی 10 برابر تیمی مثل صبا که 3 تا 4 میلیارد بودجه اش است. من بازیکن جوان وارد بازی می کردم سرمربی استقلال بازیکن تیم ملی، من بازیکن گمنام و ناشناس می آوردم سرمربی استقلال مدافع تیم ملی ارمنستان و ... پس می بینید که شرایط ما و استقلال اصلا قابل مقایسه نبود پس انتقاداتی که در این چند روز شنیدم نمی تواند درست باشد.


120 دقیقه گل نزدند می گویند یک سرو گردن از صبا بالا بودیم


یکی از اعضای محترم هیات مدیره استقلال بعد از بازی مدعی شد این تیم یک سر و گردن بالاتر از صبا بود و باید صعود می کرد. سئوال من این است با هزینه 30 تا 40 میلیاردی استقلال اگر جلوی تیمی مثل صبا با یک مشت جوان جویای نام و بودجه 3 تا 4 میلیاردی یک سرو گردن بالاتر نباشد پس باید کی بالاتر بودن را نشان بدهد؟! بعد هم وقتی نتوانستید 120 دقیقه به صبا گل بزنید و بازی را ببرید چطور این بالاتر بودن را دیدید که ما ندیدیم! ای کاش به جای فرافکنی واقعیت ها را قبول کنیم و بی جهت نخواهیم دیگران را برای خود به مانند نردبانی برای بالا رفتن ببینیم!


منصوریان حق من را نخورده است


دل پری ندارم و فقط می خواهم طرفداران برخی ها را بهتر بشناسند و بدانند چه هنرپیشه های خوبی هستند! اتفاقا امیدوارم استقلال قهرمان شود و این آرزو را به عنوان یک هوادار دو آتشه دارم نه به عنوان یک پیشکسوت و مربی سابق . حالا می خواهد هرکسی مربی باشد، باشد تنها مهم قهرمانی استقلال است.من و منصوریان چرا نباید رابطه خوبی داشته باشیم؟ علیرضا که حق من را نخورده تا بخواهم از او ناراحت باشم فقط از برخی اتفاقات رخ داده خوشم نمی آید چون در وجودم این کارها نیست.


از دیدن نمایش درامی که ساختند دلم گرفت


حالا که حرف به اینجا کشید بهتر است برخی واقعیات را بگویم تا طرفداران در جریان خیلی چیزها  قرار بگیرند. قبل از آغاز بازی من و کادر فنی صبا غافل از برنامه ریزی هایی که برای اکران نمایش درام !صورت گرفته می خواستیم از پیست تارتان آزادی بگذریم و به نیمکت برسیم اما برخی دوستان با برنامه قبلی مانع این کار ما شدند تا بالاجبار از تونل خودمان را به این سمت ورزشگاه رسانده و به نیمکت ذخیره ها برسیم. هنوز چند ثانیه نگذشته بود که دیدیم کادر فنی استقلال با تصویری از منصورخان پورحیدری و فرزندشان بدون هیچ ممانعتی از همان پله ها وارد پیست و زمین چمن شدند تا اکران نمایش درام قدردانی از اسطوره آغاز شود. من از این نمایش ها و سوء استفاده ها ناراحتم و از آن جایی که همیشه حرف حق را زدم و هیچ ترسی هم از گفتن حقایق ندارم می گویم سوء استفاده از اسطوره ای همچون پورحیدری که برای ما الگوی ادب، اخلاق و شخصیت بود اصلا کار خوبی نیست و همان لحظه دلم گرفت.


نباید با تصویر اسطوره نمایش اجرا می کردند

 

حرفم این است ای آقایی که تصویر منصورخان را در دست می گیری و جلوی دوربین ها و طرفداران خودت را شاگرد مکتب استقلال و اسطوره ای مثل پورحیدری که به شاگردانش از جمله من و امثال من یاد داد با شرافت و خالصانه برای استقلالی ها بازی کنند و همواره شخصیت بالا، ادب ، متانت و ... را در مکتب باشگاه به رخ همگان بکشند، می دانی باید به جای سوء استفاده از نام این مرحوم و تصویرش کاری می کردی که سکوها کنترل می شد و 120 دقیقه به تیم حریف هتاکی صورت نمی گرفت! من از این نمایش ها در راه کسب محبوبیت بیشتر آن هم با سوء استفاده از اسطوره ای همچون منصور پورحیدری خوشم نمی آید و تا جایی که نفس داشته باشم با این اتفاقات مبارزه می کنم چون خودم را شاگرد مکتب استقلال می دانم، مکتبی که جای نمایش دادن نیست و باید مرد عمل باشی تا آن را درک کنی. من صمد مرفاوی به غیر از تمام بازی هایی که تیمم با استقلال بازی مستقیم داشته باشد برای برد تیم محبوبم دعا می کنم درست مثل تمام این دهه ها که با برد و باخت این تیم مثل طرفدارانش خندیدم و گریه کردم و همیشه هم افتخار این را داشتم که خودم را شاگرد اسطوره ای همچون منصور پورحیدری معرفی کنم ، مردی که نشانم داد همیشه با شرافت و خلوص نیت زندگی کنم نه مثل برخی ها به دنبال نمایش و سوء استفاده باشم!

دیدگاه‌ها