کد خبر : 1375751 | 08 آذر 1395 ساعت 15:35 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون کشتی از خادم‌الشریعه تقدیر کرد

فدراسیون کشتی در پیامی از سارا خادم الشریعه، شطرنج باز کشورمان به دلیل حرکت «تختی‌وار» وی در رقابت‌های گرندپریکس روسیه قدردانی کرد.

فدراسیون کشتی از خادم‌الشریعه تقدیر کرد

به گزارش "ورزش سه"، متن این پیام به شرح زیر است:

 

"سرکار خانم سارا خادم الشریعه، شطرنج باز کشورمان در رقابت های گرندپریکس روسیه در یک حرکت جوانمردانه و تختی وار در مقابل حریف اوکراینی و قهرمان خود که به دلیل بیماری دوست فرانسوی خود وضعیت روحی خوبی نداشت، به مساوی رضایت داد.

 

فدراسیون کشتی ضمن قدردانی از این بانوی جوانمرد ایرانی که یاد و نام جهان پهلوان غلامرضا تختی را بار دیگر زنده کرد، از این الگوی شایسته ایران دعوت خواهد کرد تا در مراسم افتتاحیه جام بین المللی جام تختی حضور یابد تا مراتب تقدیر جامعه بزرگ کشتی ایران از ایشان به عمل آید.

 

لازم به ذکر است، سارا خادم الشریعه در رقابت های گرند پریکس روسیه به مصاف قهرمان اوکراینی رفت. شطرنج بازی که سارا از چهار مسابقه قبلی خود تنها یک تساوی برابر وی کسب کرده بود و به نظر کار سختی برای کسب امتیاز داشت اما تنها پس از چند دقیقه و تنها در یازده حرکت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.

 

این تساوی زودهنگام تعجب بسیاری از علاقمندان به شطرنج را در پی داشت و برای همه سوال پیش آمد که چگونه این دو قهرمان به این سرعت به تساوی رضایت دادند.

 

اما ماجرایی پشت این تساوی بود. چند ساعت پیش از شروع دور هشتم، شطرنج باز فرانسوی دچار ناراحتی قلبی شده و همراه شطرنج باز اوکراینی راهی بیمارستان می شوند. مسئولین برگزاری تاکید داشتند که مسابقه باید سر ساعت برگزار شود و به همین دلیل شطرنج باز اوکراینی روبه روی سارا می نشیند اما با حالی خراب و بدون تمرکز.

 

وی که پیش از مسابقه به شدت گریه کرده و حال خوبی نداشت با پیشنهادی از طرف سارا مواجه می شود. اینکه در کمترین زمان ممکن بازی را با تساوی به اتمام برسانند تا شطرنج باز اوکراینی به بیمارستان بازگردد. به همین دلیل مسابقه در یازده حرکت به پایان رسید و سارا خادم فعلا با کسب پنج امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

 

شاید اگر فرد دیگری جای این شطرنج باز خوش اخلاق کشورمان روبه روی حریف اوکراینی می نشست، از عدم تمرکز او استفاده کرده و بازی را به نفع خود به پایان می برد."

دیدگاه‌ها