کد خبر : 1377659 | 16 آذر 1395 ساعت 01:20 | 48.6K بازدید | 4 دیدگاه

توضیح رئیس کمیته اخلاق درباره عکس رحمتی

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درخصوص عکس جنجالی رحمتی و خبر محرومیت او توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح رئیس کمیته اخلاق درباره عکس رحمتی

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی تورک در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درخصوص خبر محرومیت سید مهدی رحمتی عنوان کرد: فضای حاکم بر فوتبال ما از نظر اخلاقی و رفتاری مورد گلایه است؛ اخبار مربوط به فوتبال ناهنجاری‌ها را نشان می‌دهد در صورتی‌که این رشته باید فرهنگ‌سازی کند؛ یکی از موضوعاتی که با آن مواجه هستیم این تصاویر از سوی بازیکنان با نامحرمان است.


او ادامه داد: آقای رحمتی کنار آن خانم عکس نامناسبی دارد؛ وقتی آن عکس منتشر می‌شود جو بدی در جامعه ایجاد می‌کند و از طرف دیگر شاهد برخی رفتارهای دیگر هستیم؛ چند بار در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این موضوعات را بررسی کردیم و سعی داشتیم به این مسائل کمک کنیم؛ قبلا هم پرونده آقای فروزان را بررسی و او را چند جلسه محروم کردیم؛ او گفت نمی‌دانستم این عکس‌ها برایم مشکل‌ساز می‌شود و اشتباهش را پذیرفت.


تورک اضافه کرد: تنها آقای رحمتی نیست و چند بازیکن کنار ایشان هستند؛ من مصاحبه‌ای که اسم ایشان را ببرم نداشتم؛ او بازیکن خوبی است و دیدیم در بازی‌ها ذکر می‌گوید ولی این را هم دیدیم عکس داشته و حتی آن را سه بار احضار کردیم و به یکی از مسؤولان باشگاه استقلال پیامک دادیم که توجهی نکردند.


رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ایشان سه بار در کمیته اخلاق حاضر نشده و دفاعیه‌ای نداشته است؛ ما به طبع تمام فرایند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دادیم؛ آیین نامه کمیته اخلاق چندین سال تصویب شده است؛ قرار نیست تمام قوانین تصویب شده را به تمام مردم بگوییم.


او با بیان اینکه حرکت ورزشکار یکی از رشته‌های رزمی موجب شد فردی در فدراسیون استعفا دهد، گفت: بازیکنان باید یک سری اصول‌ها را رعایت کند؛ اگر آقای رحمتی در جلسه کمیته اخلاق حاضر می‌شد و صحبت‌هایش را مطرح می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟؛ در آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال آمده هرگونه رفتار غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی که موجب بازتاب اجتماعی شود واکنش ما را خواهد داشت.


تورک اظهارکرد: دو مربی و پیشکسوت فوتبال را احضار کردیم که گفتند از اشتباهمان اطلاع نداشتیم؛ حالا رای صادر شده برای رحمتی به صورت غیابی است و مهلت اعترض دارند؛ امروز هم به مدیرعامل باشگاه استقلال گفتم می‌توانند بیایند و توضیح بدهند؛ اگر رحمتی می‌آمد قطعا این اتفاقات نمی‌افتاد.


رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه سالم‌سازی فضای فوتبال بارها مطرح شده است، ابراز کرد: فضاسازی علیه کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال چه معنایی دارد؟؛ ما به آقای رحمتی احترام قائل هستیم؛ قدرتی که قانونی نباشد ظلم است؛ در این قانون تمام وظایف ما مشخص شده است و اگر خارج از آن عمل کنیم باید پاسخگو باشیم؛ کمیته اخلاق مثل کمیته انضباطی نیست و رسیدگی به پرونده‌ها به طول می‌انجامد؛ در سه، چهار ماه اخیر حدود 80 پرونده مختلف تشکیل دادیم و بین خودم و همکارانم مسائل را بررسی می‌کنیم اما هیچکدام به اندازه پرونده رحمتی بازتاب پیدا نکرد.


او تصریح کرد: رای پیرامون این موضوع صادر شده و آقای رحمتی فردا می‌توانند بیایند و آن را ببیند.


تورک یادآور شد: ما در کمیته اخلاق کلاس‌های آموزشی را برای تمام تیم‌ها برگزار می‌کنیم و این موضوع را با آقای تاج مطرح کردیم.

دیدگاه‌ها