کد خبر : 1378831 | 20 آذر 1395 ساعت 14:40 | 22.2K بازدید | 2 دیدگاه

طالبی: قهرمانی امسال در پایتخت خواهد بود

مربی پیشین استقلال تهران معتقد است قهرمانی فصل جاری در پایتخت خواهد بود و یکی از تیم‌های پرسپولیس یا استقلال به این عنوان می‌رسند.

طالبی: قهرمانی امسال در پایتخت خواهد بود

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم طالبی که یکی از مربیان بادانش فوتبال ایران و دارای مدرک A بوندس لیگا آلمان و مدرک حرفه‌ای از فدراسیون این کشور است، با اشاره به شرایط لیگ برتر و حضور تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس در بالای جدول گفت: پارسال وقتی پرسپولیس سیزدهم، چهاردهم جدول بود و استقلال هم اختلاف امتیازی زیادی با سایر تیم‌ها داشت گفتم پرسپولیس در پایان فصل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است که همینطور هم شد و فقط تفاضل گل کم آورد.


او ادامه داد: این فصل هم پرسپولیس با فوتبالی که ارائه می‌کند به بلوغ تاکتیکی خوبی رسیده و جا افتاده و خواه ناخواه این تیم تا پایان لیگ امسال یکی از مدعیان جدی قهرمانی خواهد بود. باتوجه به مسائلی که در فوتبال ایران پیش‌بینی می‌کنم و شکننده بودن شرایط لیگ، تراکتورسازی را مدعی قهرمانی نمی‌بینم ولی آنها بالای جدول قرار می‌گیرند. تراکتورسازی پیروزی خوبی مقابل استقلال به دست آورد ولی نتیجه گرفتن در دو دیدار پیش رو با سپاهان و نفت تهران عیار آنها را مشخص می‌کند چراکه کارشان سخت است.


مربی اسبق استقلال اضافه کرد: پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی هستند چون استقلال از لحاظ بازیکن بهتر از دو، سه فصل گذشته است و نفرات خوبی دارد ولی از آن جایی که ابتدای لیگ بحران و سراشیبی گریبانگیر این تیم شد و نتیجه نگرفت آنها را با مشکل روبه‌رو کرد ولی آنها تا دیدار با صبا بازی به بازی بهتر شدند. البته امیدوار هستم آقای منصوریان مثل بازی با گسترش فولاد عمل نکند و وقتی تیم 2 بر صفر جلو افتاد تعویض‌های دفاعی انجام ندهد چون با این کار نشان می‌دهد به شاگردانش اعتماد ندارد و اخراج بازیکن حریف هم موجب می‌شود حملات بیشتری روی دروازه‌شان بیاید.


طالبی اضافه کرد: معتقد هستم استقلال با بازیکنان و اقتدار خوبی که در خط حمله و تاحدودی دفاع دارد اگر از نظر تاکتیکی بهتر شود، بازیکنان نزدیک بهم کار کنند و در دفاع فردی اجازه عملکرد به مهاجمان حریف در پشت محوطه جریمه ندهند شرایطش بهتر می‌شود و با انجام این کارها به همراه پرسپولیس مدعیان قهرمانی خواهند بود.


کمک سابق کریستوف دام در بایرلورکوزن پیرامون اینکه چرا در حال حاضر و باتوجه به ارتباطات خوبی که با فوتبال آلمان دارد، به دنبال ترانسفر کردن بازیکنان ایرانی نیست، عنوان کرد: من نخستین منیجری بودم که با ارتباطاتم تلاش کردم تمام بچه‌های تیم ملی زمان آقای مایلی‌کهن را به اروپا منتقل کنم ولی متاسفانه بعد از آن یک مقدار در ایران برخوردهای غلط دیدم و دلسرد شدم. گرچه در مربیگری هم کارم را خوب انجام می‌دادم و هر تیمی گرفتم را موفق کردم اما گفتند این ترانسفر بازیکن می‌کند یا مربیگری؟، آن آقایان باید می‌دانستند من به ورزش کشورم خدمت می‌کنم، مگر کار بدی انجام می‌دادم؟ به همین دلایل دیگر چنین کاری نکردم ولی حالا دوباره چون می‌بینم روز به روز این اتفاق کمرنگ شده شاید از ارتباطاتم استفاده کنم و به فعالیتم ادامه دهم.


طالبی درخصوص پیشنهاداتش از تیم‌های ایرانی اظهار کرد: تیم‌هایی که اهداف متوسط دارند می‌توانند با مربیان دیگر همکاری داشته باشند و بنده به دیگر کارهایم می‌رسم چون اعتقادم بر این است و دوست دارم تیمی که عهده‌دار مسؤولیتش می‌شوم تفکر صعود داشته باشد. به غیر از استقلال که با آن قهرمان جام حذفی شدم، با تیم‌های نساجی، شهرداری جویبار و ... موفق بودم و به قهرمانی رسیدم. بنده هر تیمی را عهده‌دار شوم گارانتی صعود می‌دهم و این را در توانمندی خودم می‌بینم. امیدوار هستم در فوتبال ایران مدیران اوضاع را سخت نگیرند.


او ادامه داد: مدیرانی همچون آقایان فتح‌الله‌زاده و عابدینی کمک زیادی به فوتبال ایران کردند و اگر مدیرانی چون علی فتح الله زاده و امیر عابدینی نبودند در مقطعی هیچوقت فوتبال ایران نمی توانست لژیونرهای موفقی را به فوتبال اروپا به خصوص بوندس لیگا بفرستد که امیدوار هستم از وجود چنین افرادی استفاده شود و قدرشان را بیشتر بدانیم.

دیدگاه‌ها