کد خبر : 1379061 | 21 آذر 1395 ساعت 11:20 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

مقانلو: یک بار ضربه حاشیه‌ها را در المپیک خوردیم

مدال را برای ما بالای طاقچه کنار نگذاشته‌اند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: مدال را برای ما در مسابقات بالای طاقچه کنار نگذاشته‌اند و همه کشورها در حال زحمت کشیدن هستند و ما نیز زحمت خود را می‌کشیم.

مدال را برای ما بالای طاقچه کنار نگذاشته‌اند

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم ملی تکواندو ایران که همراه شاگردانش در باکو برای برگزاری فینال مسابقات گرندپری به سر می برد در خصوص عملکرد شاگردانش به "نسیم آنلاین" گفت: با توجه به تداخل برنامه تیم ملی با مسابقات دور رفت لیگ برتر تکواندو و سه مسابقه عقب افتاده‌ای که داشتیم عملکردمان بد نبود. در شرایطی که برخی بچه‌ها برای اعزام به مسابقات گرندپری آسیب داشتند ما موفق به کسب یک مدال طلا از چهار وزن توسط سجاد مردانی شدیم که باید به به خاطر این موفقیت به او تبریک گفت و از زحماتش تشکر کرد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تعامل خوبی بین باشگاه‌های ایران و تیم ملی نیست و این خود معزل بزرگی در اعزام‌های تیم ملی برای این مسابقات سنگین است . ما در مسابقات فینال گرندپری بیشترین لطمه را از آسیب‌دیدگی بچه‌ها خوردیم. بهنام اسبقی و ابوالفضل یعقوبی که دچار مصدومیت بودند، آرمین هادی‌پور باید وزن کم می‌کرد و مسعود حجی‌زواره نیز شرایط خودش را داشت و بعد از یک سال در زمین حاضر شده بود. با همه این تفاسیر باید خدا را شکر کرد.

 

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: چهار طلای این مسابقات نیز توسط مکزیک، کره‌جنوبی، آذربایجان و ایران کسب شد و خیلی از قهرمانان المپیک و جهان مسابقات خود را واگذار کردند.

فینال گرندپری مسابقات حرفه‌ای‌ها است و کوچکترین غفلت باعث از دست رفتن نتیجه خواهد شد و هر کسی ششدنگ‌تر مبارزه کند موفق‌تر است.

 

وی ادامه داد: از طرفی نباید فراموش کرد اکثر مدال‌های ما را مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده کسب می‌کردند که این دو عزیز با ما همراه نبودند. با همه این تفاسیر با توجه به مدت زمان کمی که داشتیم و آسیب‌دیدگی‌هایی که همراه ملی‌پوشان ما بود نتایج بدی را کسب نکردیم.

 

مقانلو در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو برای مسابقات جام‌جهانی تصریح کرد: با توجه به آسب دیدگی که برای دست بهنام اسبقی در مسابقات گرندپری پیش‌ آمد ما مهدی جلالی را جایگزین او کردیم. ترکیب ما شامل فرزان عاشورزاده، مسعود حجی‌زواره، ابوالفضل یعقوبی، مهدی جلالی، سعید رجبی و سیاوش فخرایی است.

 

وی ادامه داد: البته ابوالفضل یعقوبی نیز دچار مصدومیت از ناحیه دست است اما برای چند لحظه در مسابقات می‌توانیم از او استفاده کنیم. اگر ما ابوالفضل یعقوبی را از ترکیب خارج می‌کردیم تعادل وزنی ما در این مسابقات بهم می‌خورد و حالا باید ببینیم چه شرایطی برای ما پیش خواهد آمد. بچه‌ها نیز در حال حاضر در شرایط بدی ندارند  و بسیار پرانرژی و با انگیزه هستند و امیدوارم در جام‌جهانی اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد.

 

سرمربی تیم ملی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد تیم ملی در مسابقات گرندپری وجود دارد، عنوان کرد: همیشه منتقدان هستند و ما باید به حرف آنها گوش کنیم اما نباید فراموش کنیم با توجه به شرایطی که وجود داشت باید توقع داشته باشیم. من در خصوص سطح مسابقات و شرایط توضیح دادم. همیشه نقد وجود دارد و ما باید پذیرا باشیم اما اگر نقد منصفانه باشد چه بهتر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: مدال را برای ما در مسابقات بالای طاقچه کنار نگذاشته‌اند و همه کشورها در حال زحمت کشیدن هستند و ما نیز زحمت خود را می‌کشیم. هر کشوری بدون حاشیه‌تر و متمرکز‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود و انشاالله در ایران نیز روزی باشد که حاشیه‌ها از بین برود و بچه‌ها با آرامش در مسابقات بزرگ پا بگذارند.

 

مقانلو در پایان تصریح کرد: همین حاشیه‌ها همیشه تاثیرگذار بوده است و اگر دنبال موفقیت هستیم باید جلوی حاشیه‌ها را بگیریم. یک بار ضربه این حاشیه‌ها را در المپیک خوردیم و امیدوارم هیچ وقت این تجربه تلخ را فراموش نکنیم.

دیدگاه‌ها