کد خبر : 1380021 | 24 آذر 1395 ساعت 18:58 | 107.8K بازدید | 2 دیدگاه

مسوت علیه اوزیل

هفته ای 200 هزار پوند ؛ آری یا نه؟

به نظر می رسد دیشب یک بار دیگر مسوت اوزیل، نظریه عدم درخشش خود در بازی های مهم و تاثیرگذار را به اثبات رساند.

هفته ای 200 هزار پوند ؛ آری یا نه؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نمایش دیشب مسوت اوزیل برابر اورتون، انتقادات از او دوباره آغاز شد و بسیاری از هواداران توپچی ها معتقد بودند که او در این دیدار ناپدید بود و یک بار دیگر در بازی های بزرگ نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

 

عقاید در مورد عملکرد بازیکنان در دنیای فوتبال خیلی سریع تغییر پیدا می کند و همین یک نمایش ضعیف در گودیسون پارک کافی بود تا منتقدان قدیمی او دوباره به صحنه آمده و خصوصا در شبکه های اجتماعی، ستاره آلمانی را به باد انتقاد بگیرند.

 

 

1163783

 

 

البته شاید این موضوع برای خود ونگر نیز هنوز یک معما باشد. مسوت اوزیل در فصل جاری تا این مقطع درخشش خیره کننده ای داشته و علاوه بر تبحر فراوان در زمینه گلسازی، ویژگی گلزنی را به توانایی های خود افزوده است که می تواند تاثیر زیادی در سرنوشت توپچی ها در فصل جاری داشته باشد.

 

با بررسی روند لیگ برتر در سالهای اخیر در می یابیم که هافبک هایی که قابلیت گلزنی دارند، نقشی کلیدی در تیم های قهرمان ایفا کرده اند. یحیی توره در منچسترسیتی سال 2013، ادن هازارد در چلسی سال 2014 و ریاض محرز در لسترسیتی فصل گذشته، نمونه های روشنی برای اثبات این تفکر هستند.

 

بدون شک، مسوت اوزیل را نیز می توان در صف این دسته از ستارگان قرار داد اما او در دیدار دیشب برابر اورتون، جنگ میانه میدان را به هافبک های سختکوش اورتون واگذار کرد. اگر چه نمی توان تنها اوزیل را مقصر شکست برابر اورتون قلمداد کرد، اما بدون شک او یکی از تاثیرگذارترین عوامل در رقم خوردن این اتفاق بود.

 

 

1163784

 

 

در توصیف این شکست، ونگر گفت: "ما چند شانس خوب گلزنی داشتیم که بهترین آن نصیب اوزیل شد. آنها شرایط مسابقه را به سمت بازی فیزیکی بردند و ما جریان بازی را از دست دادیم. متاسفانه، ما نتوانستیم از موقعیت های گلزنی خود استفاده کنیم و اگرچه تعداد آنها زیاد نبود، اما یکی از موقعیت ها به راحتی می توانست تبدیل به گل شود".

 

هافبک 28 ساله توپچی ها که در حال حاضر هفته ای 140 هزار پوند دستمزد دریافت می کند، به دنبال افزایش آن به 200 هزار پوند است و آینده او در امیرتیس در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

از سال 1992، تنها 3 بازیکن لیگ برتری موفق به فتح جام جهانی شده اند که اوزیل یکی از آنهاست. امانوئل پتی و فرانک لبوف، دیگر بازیکنانی بودند که به این مهم دست پیدا کرده اند و همین عوامل، اوزیل را تبدیل به بازیکن نادری کرده است که هنوز هم بسیاری از هواداران رئال مادرید حسرت از دست دادن او را می خورند.

 

 

1163786

 

 

همچنین بسیاری از هواداران، معتقدند اوزیل در انجام وظایف دفاعی خود اهمال کرده است و گل دوم اورتون توسط اشلی ویلیامز به ثمر رسید که ستاره آلمانی، مامور مهار او بوده و در منطقه قرار گرفتن اوزیل در زمین بازی می کند.

 

 

1163810

 

 

مسوت اوزیل در جریان بازی دیشب کاملا خسته به نظر می رسید و این در حالیست که هنوز روزهای مهم فصل باقی مانده است. اوزیل در فصل جاری، دو گل زیبا در مقابل لوگودورتس و سوانسی با پای چپ به ثمر رسانده و به کرات ثابت کرده که دارای بینش و توانایی زیادی در جریان بازی ها است.

 

اما در برابر اورتون، اوزیل یکی دیگر از روزهای بد خود را سپری کرد و شاید این سوال در ذهن ونگر به وجود آمده باشد که آیا او ارزش پرداخت هفته ای 200 هزار پوند را دارد یا خیر؟

 

منبع: دیلی میل

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها