کد خبر : 1381322 | 30 آذر 1395 ساعت 14:41 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی سربازها حریف می‌طلبد؛

شاخص‌ترین سربازان تراکتورسازی را بشناسید

تراکتورسازی به عنوان تنها نماینده تیم های نظامی در لیگ برتر اکنون احمد نوراللهی و امید عالیشاه را نیز به جمع خود اضافه کرد تا اکنون برای ادامه روند موفقیت آمیز خود در رقابت برای قهرمانی شرایط بهتری داشته باشد.

شاخص‌ترین سربازان تراکتورسازی را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، قانون جذب بازیکن سرباز اکنون با توجه به حضور تراکتورسازی در لیگ برتر به سود این نماینده تبریزی شده است و آنها در نقل و انتقالات موفق شدند با توجه به فرا رسیدن دوران سربازی احمد نوراللهی و امید عالیشاه این دو بازیکن را نیز به سادگی به خدمت بگیرند، در حالی اگر قرار به عقد قرارداد رسمی برای آنها وجود داشت این انتقال بیش از 2 و نیم میلیارد برای آنها هزینه در پی داشت. 


تراکتورسازی که اکنون پرمهره ترین تیم لیگ برتر با توجه به قانون جذب بازیکن سرباز محسوب می شود در حال حاضر محمدرضا اخباری، فرزین گروسیان، علی فرجی، محمدرضا مهدی زاده، هادی محمدی، مهدی شریفی، محمد نادری، فاخر تهامی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه را به عنوان بازیکن سرباز در لیست خود دارد و این در حالی است که سعید آقایی و سینا عشوری نیز به عنوان بازیکن سرباز جذب این تیم شده اند و اکنون با پایان دوران سربازی همچنان قرارداد خود را تمدید کرده اند.


تراکتورسازی البته در فصول قبل هم با توجه به قانون جذب بازیکن سرباز آنها قاسم حدادی فر، سامان نریمان جهان، احسان حاج صفی، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی، حامد لک،فرید بهزاد کریمی، علی حمودی و شجاع خلیل زاده را نیز به عنوان چهره های مطرح سرباز در ترکیب خود اضافه کردند که با این شرایط می توان آنها را تیم ملی سربازان لقب داد. تیمی که اکنون با تقویت بیشتر خود به دنبال عبور از رتبه دوم و کسب جایگاه اول در پایان فصل و بزرگترین افتخار خود در تاریخ خواهند بود.


در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به کارنامه چهره های مطرح سرباز حاضر در تراکتورسازی:

 


قاسم حدادی فر


کاپیتان حال حاضر ذوب آهن که اکنون به دلیل مصدومیت دور از ترکیب این تیم است، یکی از ستاره‌هایی است که برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی راهی تراکتورسازی شد. او در فصل یازدهم در تراکتورسازی به عنوان بازیکن سربازی جذب شد و 12 بازی برای این تیم انجام داد. البته این بازیکن بیشتر دیدارهای فصل تراکتورسازی به دلیل مصدومیت از دست داد تا دقایق حضور او در 12 دیدار این تیم به 773 دقیقه و بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی در اختیار سرخ‌های تبریزی باشد. حدادی فر در ترکیب این تیم یک گل دقیقه نودی به ثبت رساند که مربوط به دیدار برابر صبای قم و در حالی که تیمش 9 نفره بود است. او یک کارت زرد هم در این تیم دریافت کرد که مربوط به بازی برابر سپاهان بود. او در دیدار برابر تیم سابق خود (ذوب آهن) با پیراهن تراکتورسازی در دقیقه 27 مصدوم شد و این تیم موفق شد بازی یک بر صفر باخته با گل دقیقه 25 محمد قاضی را در نهایت با گل های سیاوش اکبرپور و سیامک سرلک به سود خود خاتمه دهد. حدادی‌فر در پایان فصل به ذوب آهن بازگشت. 

 

1164957

 


احسان حاج صفی


بازیکن جوان و البته باتجربه تیم ملی نیز دیگر بازیکنی بود که در تبریز حضور یافت تا دوران سربازی خود را در جمع شاگردان امیر قلعه نویی پشت سر بگذارد. این بازیکن یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموعا 3692 دقیقه و 45 بازی برای این تیم به میدان رفت. او در این مدت 9 گل نیز برای این تیم به ثمر رساند. جنجالی ترین بازی این بازیکن در ترکیب تراکتور مربوط به دیدار برابر استقلال است که با اشتباه داور یک ضربه پنالتی اشتباه برای آبی‌پوشان اعلام شد.
این بازیکن در ترکیب تراکتورسازی 3 بار برابر تیم سابق خود قرار گرفت که حاصل آن دو پیروزی برای تراکتورسازی و یک برد برای سپاهان بوده است. او در زمان حضورش در تراکتورسازی 6 کارت زرد و یک کارت قرمز در کارنامه خود ثبت کرد. 

 

1035133

 


شجاع خلیل‌زاده
مدافع جنجالی شمالی سپاهان نیز دیگر بازیکنی بود که فصل گذشته را به دلیل خدمت سربازی در تراکتورسازی به کار خود ادامه داد. شجاع خلیل زاده که در اواسط فصل به دلیل مشکل در کارت پایان خدمت خود از ترکیب سپاهان خارج شده بود، در ادامه لیگ پانزدهم را در تراکتورسازی برای پشت سر گذاشتن سربازی اش پشت سر گذاشت. او در این تیم 1824 دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت و موفق شد در دربی تبریز برابر گسترش فولاد دو گل نیز به نام خود ثبت کند. این بازیکن 7 کارت زرد نیز در زمان حضورش در تراکتورسازی دریافت کرد. این بازیکن در لیگ قهرمان آسیا نیز 609 دقیقه برای تراکتور به میدان رفت و یک گل برابر الجزیره به ثبت رساند. 
این بازیکن در ترکیب تراکتور دو بار برابر تیم سابق خود قرار گرفت که یک تساوی بدون گل و یک پیروزی برای سرخپوشان تبریزی ماحصل آن بوده است.

 


بختیار رحمانی

شاه مهره نقل و انتقالات که در آخرین روزهای حضورش در تراکتورسازی روزهای پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت، خیلی زود با آبی‌پوشان بعد از پایان سربازی اش توافق کرد و به جمع شاگردان علیرضا منصوریان اضافه شد. او در زمان حضورش در تراکتورسازی به عنوان سرباز 28 دیدار در 1942 دقیقه به میدان رفت که حاصل آن 5 گل زده بود. این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا نیز هفت دیدار و 622 دقیقه برای این تیم بازی کرد و 3 گل نیز به ثمر رساند تا روزهای موفقیت آمیز خود در این تیم را تکمیل کند. این بازیکن یک کارت زرد نیز در این تیم در کارنامه اش ثبت کرد.
این بازیکن نیز در زمان حضورش در تراکتورسازی دو بار برابر تیم سابق خود (فولاد) قرار گرفت که حاصل آن دو پیروزی برای سرخ‌های تبریزی بود. 

 

1162334

 


هادی محمدی
ستاره فصل گذشته ذوب آهن در خط دفاعی در این فصل با توجه به فرا رسیدن دوران سربازی اش راهی تراکتورسازی شده است تا ادامه روزهای موفقیت آمیز خود را در تبریز دنبال کند. او در این فصل به عنوان زوج خط دفاع میانی تراکتورسازی توانسته در ترکیب این تیم حضور یابد و البته با 4 کارت زرد یکی از خشن ترین مدافعان لیگ محسوب می شود. او از 14 دیدار این فصل تراکتورسازی در سیزده دیدار به میدان رفته و از عناصر موفقیت این تیم در خط دفاعی محسوب می شود که قلعه نویی نیز اعتقاد ویژه ای به بازی او دارد. او در دیدار دور رفت برابر تیم سابق خود در قلب دفاعی تراکتورسازی نیز حاضر بود و در شکست ذوب آهن نقش داشت و به خوبی موفق به مهار عناصر تهاجمی حریف شد.

 


مهدی شریفی
جوان اول سپاهان در انتقالی جنجالی دیگر راهی تراکتورسازی شد و این در حالی بود که ملوان خود را برای به خدمت گرفتن این بازیکن سرباز محق می دانست و حاشیه های فراوانی در این راه رقم خورد. با این حال شریفی با حضور در تراکتورسازی با بدشانسی بزرگی مواجه شد و با توجه به مصدومیت بیشتر دیدارهای این تیم را از دست داده است و اکنون نیز در روزهای بازیابی شرایط آرمانی با توجه به درخشش دیگر مهاجمان این تیم فرصت کمی برای حضور در ترکیب به دست آورده است.
شریفی تاکنون 409 دقیقه برای تراکتورسازی به میدان رفته و یک گل زده نیز برابر این تیم به ثمر رسانده و نکته جالب اینکه این گل در دقیقه 94 باعث شده تا او تیمش را برابر سپاهان پیروز میدان کند. او در لیگ قهرمانان نیز 115 دقیقه برای تراکتور به میدان رفته و توانسته در دیدار برابر الجزیره یکی از گلزنان تیمش لقب گیرد. دو کارت زرد آمار دیگر حضور این مهاجم در تراکتورسازی بوده است.

 

1144264


محمدرضا اخباری
دروازه‌بان خوش آتیه سایپا نیز به دلیل خدمت سربازی مجبور به حضور در تراکتورسازی شد و فصل پانزدهم لیگ را در این تیم پشت سر گذاشت. او در فصل گذشته در تمامی دیدارهای این تیم به میدان رفت و دو کارت زرد نیز دریافت کرد و در فصل جدید نیز این اتفاق برای او تکرار شده و به عنوان نفر اول ترکیب این تیم در دیدارهای اخیر حضور یافته و یک کارت زرد نیز دریافت کرده است. او در لیگ قهرمانان آسیا نیز در فصل گذشته 8 گل خورده در کارنامه اش ثبت کرد. اخباری در پایان این فصل با توجه به پایان سربازی اش می تواند از جمع تراکتورسازی جدا شود و باید دید در این فصل که شانس اصلی قهرمانی محسوب می شوند موفق خواهد شد با قهرمانی لیگ شانزدهم را خاتمه دهد یا خیر.

 


فرید بهزادکریمی
مهاجم تکنیکی و خوش نقش صبای قم نیز دیگر بازیکنی بود از جمع این تیم جدا شد تا برای خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شود. او در اولین فصل حضورش در این تیم 989 دقیقه فرصت حضور پیدا کرد و دو گل برابر این تیم به ثمر رساند. او در نیم فصلی دومی که در تراکتورسازی حضور داشت 438 دقیقه برای این تیم به میدان رفت و در گلزنی ناکام ماند. او در لیگ قهرمانان نیز 293 دقیقه فرصت بازی کسب کرد که گلی برای او در پی نداشت. 
این بازیکن در زمان حضورش در تراکتورسازی سه بار برابر صبا قرار گرفت که حاصل آن یک پیروزی برای صبا و دو پیروزی برای تراکتورسازی بود و در گلزنی در این بازی ناکام ماند.

 

1041736


حامد لک
دروازه بان حال حاضر صبای قم نیز برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی راهی تراکتورسازی شد و توانست نقش مهمی در قهرمانی این تیم در جام حذفی ایفا کند. حامد لک در لیگ چهاردهم و پانزدهم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموع 51 بازی در لیگ برتر برای سرخ‌های تبریزی را در کارنامه خود ثبت کرد. 4488 دقیقه حضور در ترکیب تراکتورسازی و دریافت 4 کارت زرد حاصل حضور این بازیکن در تبریز بوده و البته در روزهای پایانی حضورش در این تیم انتقادات زیادی را با توجه به عملکرد پراشتباه خود را پشت سر گذاشت و در نهایت به صبای قم بازگشت. این دروازه بان جوان در 9 دیدار لیگ قهرمانان آسیا نیز برای تراکتورسازی به میدان رفته که 12 گل خورده را در کارنامه اش ثبت کرده است. با این حال برترین خاطره او از زمان حضور در تراکتورسازی به عملکرد مثبت او در جام حذفی و قهرمانی این تیم باز می گردد.

 

994849


سروش رفیعی
ستاره نقل و انتقالات که از هم اکنون مشتریانش در انتظار پایان سربازی اش هستند، لیگ پانزدهم را با حضور در تراکتورسازی برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی آغاز کرد. او در اولین فصل حضورش موفق شد در 25 دیدار برای این تیم به میدان برود و 4 گل نیز به نام خود ثبت کرد و 7 کارت زرد و یک کارت قرمز نیز دیگر آمار او در فصل گذشته در ترکیب تراکتورسازی محسوب می شود. این بازیکن در لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز 628 دقیقه در 6 دیدار برای این تیم به میدان رفت و در این فصل که روزهای پایانی سربازش اش محسوب می شود تاکنون 1027 دقیقه برای این تیم به میدان رفته و یک گل زده و دو کارت زرد به نام او شده است. 
حاصل سه تقابلی که این بازیکن برابر تیم سابق خود (فولاد خوزستان) داشته دو برد برای تراکتورسازی و یک تساوی بوده و او موفق به یک گل زده برابر فولاد با پیراهن تراکتور نیز شده است. این بازیکن در نقل و انتقالات نیم فصل و با توجه به پایان دوران سربازی اش قادر به جدایی خواهد بود و از تیم های اروپایی به عنوان مقصد بعدی اش یاد می شود.

 

دیدگاه‌ها