کد خبر : 1381518 | 01 دی 1395 ساعت 10:52 | 31.6K بازدید | 1 دیدگاه

قرارداد آقای خاص تمدید می شود

مورینیو-یونایتد؛ این داستان ادامه دارد

حالا همگان در اولدترافورد به این نتیجه رسیده اند که تنها کسی که ممکن است دوران باشکوه فرگی را تکرار کند، ژوزه مورینیو است.

مورینیو-یونایتد؛ این داستان ادامه دارد

 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد بعد گذشت چند از ماه حضور آقای خاص در اولدترافورد، سران منچستر از تاثیرات او بر شرایط این تیم راضی بوده و امیدوارند بعد از پایان قرارداد سه ساله وی نیز این همکاری ادامه داشته باشد.

 

اگرچه من یونایتد در فصل جاری نشان داده که تیمی در قامت قهرمانی نیست و شاید شروع این تیم در لیگ برتر را نمی توان خیلی موفقیت آمیز تصور کرد، اما شور و اشتیاق فراوان مورینیو، این باشگاه را تحت تاثیر قرار داده و پیروزی های اخیر آنها را امیدوار به بازگشت به لیگ قهرمانان، بعد از چند سال غیبت کرده است.

 

 

1164467

 

 

علیرغم باقی ماندن مدت زمان زیادی از قرارداد مورینیو و عدم نیاز به تمدید سریع آن، هیئت مدیره شیاطین سرخ علاقمند به گسترش فعالیت با سرمربی پرتغالی هستند و احساس می کنند بعد از چند سال، بالاخره گزینه ای در قامت جانشینی سرالکس فرگوسن وارد این باشگاه شده است.

 

بعد از دوران بی هیجان و ناکام سرمربیانی مثل لوییس فان خال و دیوید مویس، حالا سبک بازی یونایتدها تحسین همگان را بر انگیخته و مالکان شیاطین سرخ معتقدند مورینیو باید سالیان سال ناظر بر پروژه بازگشت این تیم به سطح اول فوتبال اروپا و حکمرانی بر فوتبال جزیره باشد.

 

علیرغم فاصله 13 امتیازی با صدر جدول و چلسی، و همچنین دشواری رسیدن به جمع 4 تیم برتر برای راهیابی به لیگ قهرمانان، مورینیو احترام ویژه ای در بین ارکان مهمی مانند اد وودوارد و خانواده متمول گلیزرها به دست آورده است.

 

 

1163875

 

 

حتی در دوران ضعیف ماه نوامبر و اکتبر که یونایتدها تنها موفق به کسب یک پیروزی از 8 دیدار شدند، هرگز تفکر تغییر سرمربی و پایان همکاری به ذهن تصمیم گیرندگان منچستریونایتد نرسید و آنها تنها به دنبال یافتن راه هایی برای تقویت و بازسازی تیم در ادامه فصل و تابستان سال بعد بودند.

 

از زمان جدایی سرالکس فرگوسن، یونایتدها مبلغی در حدود 500 میلیون پوند برای خرید ستارگان جدید از خزانه باشگاه خرج کرده اند که چیزی جز نتایج ضعیف عاید آنها نکرده است. اما با این تفاسیر، همچنان آنها قصد دارند در بازار زمستانی امسال نیز فعال باشند و اد وودوارد معتقد است که داشتن بنیه مالی مناسب، از فاکتورهای اصلی مبارزه برای بازگشت به سطح اول فوتبال جزیره و اروپا است.

 

از سال 2013 که فرگوسن بازنشسته شد، منچستر تنها موفق به کسب یک FA CUP شده است. اما تنها کارنامه موفق مورینیو در فتح جامهای رنگارنگ، دلیل تمایل سران این تیم به ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی نیست.

 

 

1113493

 

 

اد وودوارد معتقد است برای بازسازی روزهای شیرین گذشته، باید به مورینیو زمان داد و او تنها کسی است که می تواند انتظارات بالای حاضران در اولدترافورد را عملی کرده و یادآور دوران پرافتخار شیاطین سرخ در زمان هدایت فرگوسن باشد.

 

بر خلاف شایعات منتشر شده مبنی بر عدم رضایت هیئت مدیره من یونایتد از رفتارهای مورینیو در کنار زمین در طول فصل، باشگاه معتقد است که مورینیو جذابیت را دوباره برای این تیم به ارمغان آورده است.

 

آقای خاص در فصل جاری به کرات با داوران درگیر شده که تا به حال 2 باز نیز منجر به محرومیت او شده است. اما از نظر تصمیم گیرندگان در هیئت مدیره یونایتد، این رفتار به شور و شوق فراوان برای بازسازی شرایط تیم تعبیر شده است و آنها معتقدند او تنها کسی است که می تواند همه ارکان باشگاه را به سوی موفقیت تهییج کند.

 

 

1158083

 

 

حالا کسی در منچستر احساس نمی کند که رفتارهای مورینیو، تصویر باشکوه و زیبای این تیم را خدشه دار کرده است و همگان این جنب و جوش را تلاش برای دفاع از منافع باشگاه می دانند.

 

مورینیو ماه آینده 54 ساله خواهد شد اما بعد از دوران خسته کننده و حوصله سر بر فان خال و مویس، حالا رفتارها و انرژی او، فضای بی انگیزه تمرینات در دوران سرمربیان قبلی را به طور کامل تغییر داده است.

 

سرمربی سابق پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید، در دوران مربیگری خود در هیچ شهری به اندازه لندن تاثیرگذار نبوده است اما به هر حال، در طی این سالها، این ذهنیت در مورد او وجود دارد که مورینیو فردی برای موفقیت های سریع و کوتاه مدت بوده و معمولا قادر به دوام آوردن برای مدت طولانی در تیمی نیست.

 

 

1152690

 

 

هنوز و تا این مقطع از فصل، خانواده مورینیو در لندن زندگی می کنند و او تصمیمی برای پایان زندگی در هتل نگرفته است و این را به مثابه عدم تعهد به خانواده خودش نمی بیند.

 

گرچه مورینیو مدتی پپش به شوخی در کنفرانس مطبوعاتی، زندگی کردن در شهر منچستر را فاجعه وار خواند و اذعان داشت که هنوز جایی برای اقامت در این شهر پیدا نکرده است، اما منابع نزدیک به او فاش کرده اند که آقای خاص از زندگی کردن در هتل راضی است.

 

با اقامت در هتل، مورینیو فاصله بسیار کمی با زمین تمرین دارد و معمولا این مسافت را به شکل پیاده طی می کند. همچنین مورینیو به همکاران و دستیاران خود از نظر مکانی نزدیک است و تمایلی برای جابجایی در حال نظر ندارد.

 

در قرارداد فعلی و 3 ساله مورینیو، بندی برای امکان تمدید یک ساله آن تا سال 2020 گنجانده شده است و احتمالا سران یونایتد در پایان همین فصل، مذاکرات خود را برای پروژه ای طولانی مدت با آقای خاص، آغاز خواهند کرد.

 

لوک ادوارزد - تلگراف

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها