کد خبر : 1383173 | 08 دی 1395 ساعت 10:30 | 30.1K بازدید | 8 دیدگاه

تلخ و شیرین های آبی اناری ها در یک سال اخیر

سال 2016 برای بارسا چگونه گذشت؟

سال 2016، سالی پر فراز و نشیب و توام با شادی ها و ناکامی هایی برای بارسلونا بود. حالا رویای هواداران بارسا، به تکرار سناریوی سال 2015 و پایان فصل جاری با کسب 3 گانه می باشد.

سال 2016 برای بارسا چگونه گذشت؟

به گزارش "ورزش سه"، کاتالان ها سال 2016 را بسیار خوب آغاز کردند و با اقتدار در صدر جدول لالیگا قرار داشتند. اما بعد از مدتی و در مقطع زمانی کوتاهی، شکست در ال کلاسیکو و حذف از لیگ قهرمانان اوضاع را وخیم کرد اما این تیم در نهایت فاتح بی چون و چرای لالیگا و کوپا دی ری لقب گرفت.

 

فصل جدید اما در عرصه داخلی خیلی برای بلوگرانا خوشایند نبود و آنها سال را با اختلاف 6 امتیازی در لالیگا به پایان رساندند. در ادامه، مروری بر عملکرد آبی اناری ها در سال 2016 خواهیم داشت؛

 

بهترین ترکیب اصلی: تراشتگن– سرخی روبرتو– ماسکرانو- پیکه- آلبا- بوسکتس- اینیستا- آندره گومس- مسی- نیمار- سوارز

 

بعد از کسب 3 گانه تاریخی بارسا در سال 2015، این تیم در بازی های بزرگ با ترکیب ثابتی به میدان می رفت. اما در طول سال 2016، تغییراتی در این ترکیب رخ داد.

 

 

1161080

 

 

با مهاجرت کلودیو براوو به انگلیس، تراشتگن سنگربان اصلی این تیم شد و سرخی روبرتو نیز تبدیل به دفاع راست ثابت این تیم شد. همچنین انریکه ترجیح داد کمتر از راکیتیچ استفاده کند و آنندره گومس، ستاره جوان و سابق والنسیا بیشتر در ترکیب قرار گرفت. هرچه بیشتر به اواخر سال نزدیک شدیم، بازیکنانی مانند ساموئل اومتیتی و دنیس سوارز نیز جایی در افکار لوچو پیدا کردند.

 

بهترین بازیکن: لیونل مسی

 

بدون شک در سال 2016 نیز لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا را باید بهترین بازیکن این تیم قلمداد کرد. سال 2016، یکی از بهترین سال های لیونل مسی با لباس بارسا بود و او نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لالیگا داشت. همچنین مسی در فینال کوپادل ری نیز نقشی تعیین کننده ایفا کرد و توانست با به ثمر رساندن گلهای فراوان، عنصر مهمی در دوگانه بارسا در اسپانیا لقب بگیرد. 70 گل بارسلونا در سال 2016، یا توسط او یا روی پاس های وی به ثمر رسید که آمار اعجاب انگیزی به شمار می آید.

 

 

1164720

 

 

در اواخر فصل قبل و زمانیکه فاصله 10 امتیازی بارسا و رئال مادرید به کمترین حد ممکن رسید، شاگردان انریکه با جادوی مسی از آن مهلکه جان سالم به در بردند و حالا امیدوارند با ادامه روند فوق العاده ستاره آرژانتیی شماره 10 خود، سال 2017 نیز سالی پر از جامهای رنگارنگ برای آنها باشد.

 

در فصول اخیر، به کرات ثابت شده است که هرگاه مسی در اوج نباشد، بارسا شرایط خوبی ندارد. اینکه سال فوق العاده مسی را تنها به خاطر خراب کردن یک پنالتی برای تیم ملی کشورش در فینال کوپا آمریکا ناکام قلمداد کنیم، بی شک از دایره عدالت به دور خواهیم بود.

 

بهترین سرمربی: لوییس انریکه

 

با توجه به اینکه در سال 2016، تنها شاهد حضور لوییس انریکه روی نیمکت بارسا بودیم، طبیعتا گزینه دیگری برای انتخاب وجود ندارد. البته انریکه امسال نیز عملکردی ستودنی داشت و علیرغم پذیرش شکست در بعضی از بازی های مهم، توانست بعد از 3 گانه رویایی سال 2015، دو گانه ای داخلی را برای بارسا به ارمغان آورد.

 

 

1158163

 

 

همچنین انریکه موفق شد سوپرکاپ اسپانیا را به تالار افتخارات بارسا اضافه کند و هشتمین جام را در طی دو سال و نیم برای بارسا به ارمغان آورد. علیرغم گذراندن نیم فصلی نه چندان خوب در لالیگا و فاصله شش امتیازی با رئال مادرید، انریکه با انجام تغییراتی کلیدی در اواخر سال، نوید بارسایی رویایی در سال 2017 را به هواداران این تیم داد.

 

بهترین لحظه سال: گل یوردی آلبا به سویا

 

در خلال دیدار فینال کوپادل ری، ماسکرانو توسط داور از زمین اخراج شد و همه چیز به اوقات اضافی کشیده شد. اما یوردی آلبا که نمایش خوبی در آن مقطع نداشت، روی پاس دیدنی مسی موفق شد در دقیقه 97 دروازه سویا را باز کند و بعد از آن و در دقیقه 120، نیمار تیر خلاص را به پیکره سویا شلیک کرد.

 

 

1166488

 

 

این بازی، بدون شک دراماتیک ترین و هیجان انگیزترین پیروزی آبی اناری ها در سال 2016 بود.

 

بدترین لحظات: شکست در ال کلاسیکو

 

در مقاطع پایانی فصل قبل، بارسلونا روند فوق العاده خود را به یک باره فراموش کرد و شکست های تلخ یک به یک از راه رسیدند. رکورد شکست ناپذیری آنها در خانه و در دیدار ال کلاسیکو شکسته شد. آنها در حالیکه تا اواخر بازی با گل جرارد پیکه از حریف پیش بودند، با گلهای بنزما و کریس رونالدو شکست را در خانه پذیرفتند.

 

 

1160423

 

 

همچنین شاگردان انریکه برای دومین بار در سالهای اخیر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مغلوب اتلتیکو مادرید شدند و آنها نیز نتوانستند اولین تیمی باشند که دو بار پیاپی قهرمان اروپا می شوند.

 

در نیم فصل اول سال جدید، بارسا امتیازات مهمی را در کورس قهرمانی از دست داد تا با فاصله ای شش امتیازی نسبت به کهکشانی ها، سال 2017 را آغاز کند. همچنین از دست دادن پیروزی و کاهش فاصله در جدول در مقابل رقیب سنتی با گل دقیقه 90 سرخیو راموس را می توان از دیگر لحظات تلخ آبی اناری ها در این فصل دانست. در برابر قهرمانی های شیرین کاتالان ها در سالی که گذشت، این اتفاقات را می توان بدترین لحظات این تیم در سال 2016 قلمداد کرد.

 

بهترین دیدار: بارسلونا – سویا (فینال کوپادل ری)

 

از همان ابتدا نیز مشخص بود که در فینال کوپادل ری، دیدار دشواری در انتظار آبی اناری ها خواهد بود. در همان نیمه اول، ماسچرانو از زمین مسابقه اخراج شد و لوییس سوارز نیز نتوانست به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ در زمین باقی بماند.

 

 

1166489

 

 

تراشتگن در طول بازی چند عکس العمل فوق العاده در برابر حملات زهردار سویا داشت و مسی در میانه میدان نمایشی به یادماندنی از خود ارائه داد. جرارد پیکه نیز در غیاب ماسکرانو خوش درخشید تا پیروزی دراماتیکی در وقت های اضافی برای بلوگرانا رقم بخورد.

 

منبع: گروپ فورتین

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها